Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » I'm a vampire. » Hoofdstuk 6

I'm a vampire.

28 jan 2010 - 7:37

942

1

320



Hoofdstuk 6

Door de ogen van Chloë..
De volgende dag op school lopen we met z'n 4en door de school. Dan komt Mike op ons af. 'Heey.' zegt hij. Ik lach. 'Haay.' zeg ik. Dan zie ik Edward staan achter Mike. Hij lacht naar me en dan loopt hij verder. 'Chloë? Hoor je me wel?' vraagt Mike dan. Ik kijk hem aan. 'Huh? Wat?' vraag ik. 'Oh, sorry. Ik bedacht me net of ik mijn huiswerk voor bio wel heb gemaakt..'. Mike lacht. Ik doe mijn tas open, kijk of mijn huiswerk erin zit, doe mijn tas weer dicht en hoor de bel. 'Doei, ik zie je later!' zeg ik en ik ren naar bio. Daar zit Edward met een blond meisje kletsen. Ik loop naar ze toe. 'Hey!' zeg ik. Edward draait zich naar mij. 'Hey.' zegt hij. Het meisje kucht. 'Oh, eh, Chloë, dit is Rosalie. Mijn,, zus.' zegt Edward. Ik schud de hand van Rosalie. 'Chloë Parker.' zeg ik. Het meisje lacht.'Chlo? Kom hier zitten!' hoor ik. Ik draai me om en zie Nick en Tray zwaaien en Jane wijst naar de lege plek naast haar. Als ik mijn hoofd schud en ze wenk, komen ze naar me toe. 'Jongens, dit zijn Rosalie en Edward. Edward en Rosalie, dit zijn Jane, Nick en Tray.' stel ik ze voor. 'Mijn,, broers en zus..' zeg ik er snel achteraan. 'Wonen die bij jou?' vraagt Rosalie. Ik schud mijn hoofd. 'Ik woon bij hun.' zeg ik. Edward neemt me even alleen. 'Hoe overleef je het bij die 3 mensen? En meneer en mevrouw "mam" en "pap"? 5 mensen!' ratelt Edward. 'Ik vind het op school al moeilijk, maar dan kan ik thuis lekker bij niet-mensen zijn. Maar jij moet wel bij mensen zitten. 'Is dat niet vreselijk?'. Ik knik. 'Jane kwam vannacht bij mij liggen. Oh, dat was zo erg! Ik verlangde ernaar om haar.. nou ja, te proeven. En..' zeg ik. 'Je verlangde om bij mij te zijn.' zegt Edward. 'Hoe..? Je kan mijn gedachtes toch niet lezen, hè?!' zeg ik verschrikt. Hij haalt zijn schouders op. 'Misschien..' zegt hij. Ik zucht. 'Geweldig, nu hij mijn gedachtes kan lezen, zijn mijn geheimen niet meer veilig..' denk ik. 'Nee, niet echt nee.' zegt Edward. Dan komt de leraar naar ons toe. 'Kunnen we beginnen?' vraagt hij. We knikken. Edward gaat bij Rosalie zitten en ik ga naast Jane zitten. 'Ze is verliefd..' hoor ik Jane denken. Ik kijk naar Edward. Hij lacht. 'Je hoorde het dus..' denk ik. 'Ja.' denkt Edward. 'Ja, ik hoorde het.' Ik bloos. Dan wordt er een papiertje op mijn tafel gegooid; "Ben je verliefd?" staat er. Het was van Nick, ik las het aan zijn handschrift. "Ja." schrijf ik terug. "Op wie?" staat er. "Op iemand." schrijf ik. "Is het Edward? Je bent de heletijd bij hem en zo.." staat er. "Misschien, ja." schrijf ik. Dan pakt de leraar het briefje af. 'VOORLEZEN! VOORLEZEN! VOORLEZEN!' roepen de leerlingen. De leraar begint voor te lezen '"Ben je verliefd?" "Ja." "Op wie?" "Op iemand." "Is het Edward? Je bent de heletijd bij hem en zo.." "Misschien, ja."' zegt hij. Ik verberg mijn gezicht in mijn handen. 'Kan het nog erger?' denk ik. 'OEHH! Het is officieel! Chloë Parker is verliefd op Edward Cullen!' roept Tray. Ik zucht. 'Ja, dus.' denkt Edward. 'Chloë is op Edward! Chloë is op Edward! Chloë is op Edward! Chloë is op Edward! Chloë is op Edward! Chloë is op Edward!' roept iedereen. Dan gaat de bel. Ik ren snel met mijn spullen naar de kantine. Ik ga aan een tafel zitten ver weg van alle andere kinderen. Edward gaat wat verderweg zitten. 'Waar ben je zo leuk, waarom ben ik nou verliefd op je, Edward?' denk ik en ik leg mijn gezicht op tafel.

'Nou, bedankt. Jullie hebben officieel mijn leven verpest.' zeg ik, als we thuis op de bank zitten. 'Maar het is toch de waarheid?!' zegt Nick. 'Jaa!' zeggen Jane en Tray. Ik kijk ze boos aan. 'Ik ben niet op Edward!' roep ik en ik ren naar mijn kamer. Daar zit Edward met een grote grijns op zijn gezicht op mijn bed. Ik ga bij hem zitten. Hij slaat een arm om me heen. Bij hem voel ik me veilig. 'Dus.. jij bent verliefd op mij, hè?!' zegt hij dan. Ik knikt. Edward wrijft over mijn arm. 'Dan heb je goed nieuws.' zegt hij. Ik kijk hem aan. 'J.. jij ook op mij, dan?' vraag ik voorzichtig. Hij knikt langzaam. Ik lach. 'Jij ook op mij..' zucht ik een paar keer. Dan geeft hij me een zoen op mijn wang. Ik krijg het helemaal warm. 'Chloë?' hoor ik. 'Ik haal je morgen op. 8 uur.' zegt Edward en hij verdwijnt. Ik zucht en de deur gaat open. 'Chlo, het spijt me van net. Ik mag me niet bemoeien met jou privèleven.' zegt Jane. Ik lach. ''t Is oké.' zeg ik. Ze komt naast me zitten. 'Er is trouwens bezoek.' zegt Jane. We rennen naar beneden. 'Jacob!' zeg ik, als ik Jacob zie. Meneer Kraps kucht. 'En meneer Black, sorry.' lach ik. Jacob grijnst. Met z'n 2en gaan we naar mijn kamer. We gaan weer op het dak zitten, maar deze keer met een zak chips, 2 bekers en een fles cola. Het wordt langzaam donker buiten en alle lichten bij de huizen maken het best romantisch. JAcob gaat steeds dichterbij zitten, maar ik schuif weg. 'Wat is er?' vraag Jacob. 'Ik.. ik wil niks met je. Ik heb al met Edward.' zeg ik. 'Maar, je was toch alleen vrienden?' vraagt Jacob. 'Maar.. alles is anders nu..' zucht ik en ik ga weer mijn kamer in.


Reacties:


Ani5ta
Ani5ta zei op 31 jan 2010 - 15:08:
Verderr