Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Journey through the Mono region {tijdelijke stop} » Episode Nine - "My name is Sky."

Journey through the Mono region {tijdelijke stop}

7 feb 2010 - 16:43

816

2

260



Episode Nine - "My name is Sky."

Ik ga Sky zometeen ook bij het Proloog erbij doen, dus houd dat even in de gaten ^^

Noa en Thomas zaten nog steeds met de onbekende jongen op de onbekende Flygon en ze bleven maar doorvliegen. En nog steeds had de jongen geen woord gezegd. Het begon Noa zo langzamerhand te irriteren, ze had een hekel aan mensen die geen woord zeiden.
'Wie ben je nou eigenlijk?' vroeg Noa. 'En waarom heb je ons geholpen en hoe wist je waar we waren?'
'Ik ben Sky', zei de jongen. 'Elf jaar en mijn ouders werken bij de politie. Daarom heb ik jullie geholpen en ik wist waar jullie waren omdat ik jullie gevolgd ben. Ik zag jou door het gat vallen en ik wist dat het niet goed zou aflopen.'
'Ben jij serieus elf jaar?' vroeg Noa.
De jongen was namelijk groter dan haar en zij was twaalf. Weer één van de punten waar Noa absoluut niet tegen kan.
'Waarom zou ik daar over liegen?' vroeg Sky.
'Geen idee', zei Noa geirriteerd. 'Ik kan er alleen niet tegen dat iedereen altijd groter is dan ik ookal ben ik ouder.'
'Tja, daar kan ik ook niks aan doen', zei Sky.
'Je bent gewoon klein', zei Thomas lachend. 'We can't help it.'
Noa zuchtte.
'Maar toch, Sky, bedankt dat je ons hebt geholpen.'
'Geen dank', zei Sky. 'Oh, Flygon, daal maar!'
'Flygon!' riep Flygon en hij begon te dalen.
'Maak jij ook een pokémonreis?' vroeg Thomas aan Sky.
Sky knikte, maar besefte zich toen dat Thomas en Noa dat niet konden zien.
'Ja', zei hij. 'Al een tijdje.'
'Net als jij, Noa', zei Thomas. 'Zeg Sky, waarom reis je niet met ons mee? Wat doe je - gymgevechten of wedstrijden?'
'Wedstrijden', zei Sky trots. 'Ik heb al twee lintjes.'
'Twee!' Noa vliel bijna van Flygons rug af. 'Oh echt hè, ik moet opschieten met die lintjes!'
'Niks opschieten', zei Sky. 'Je moet het op je eigen tempo doen, als je dit jaar het Grote Festival niet haalt, kun je altijd volgend jaar nog meedoen.'
'Volgend jaar wil ik naar Sinnoh of naar Johto', zei Noa kwaad. 'In ieder geval wil ik niet hier in Mono blijven. Misschien wil ik ook wel naar Kanto, of Hoenn.'
'Kanto is hier hartstikke ver vandaan', zei Thomas droog.
'Ja, dat weet ik ook wel', snauwde Noa. 'Sinnoh dus, dat is hier het dichtste bij, toch?'
'Volgensmij wel ja', zei Sky. 'Maar waarom wil je niet in Mono blijven?'
Noa was even stil, maar vertelde Sky toen toch haar ontsnappingsverhaal.
Sky zei even niets.
'Mijn vader zou je meteen naar het weeshuis toe hebben gebracht', lachte hij.
'Ja, maar jij bent je vader niet, hoop ik', zei Noa.
'Nee', zei Sky. 'In jouw geval zou ik ook ontsnapt zijn.'
'Mee eens', zei Thomas. 'Je hele leven in dat weeshuis zitten, pfff...'
'Nooit eens iets spannends', zei Noa. 'Dag in dag uit hetzelfde doen. Nooit in contact mogen zijn met pokémon, nou ja, hooguit de Gastly's en de andere spookpokémon die er 's nachts rondzweven.'
'Mag je echt helemaal geen contact met pokémon hebben?' vroeg Sky ongelovig.
'Klopt', zei Noa. 'De baas van het weeshuis zegt dat pokémon gevaarlijk zijn. Ze hebben nog niet eens een Glameow thuis...'
In Mono was het de gewoonte om in elk gezin een pokémon als "huisdier" te houden, meestal was dat een Glameow of een Skitty, maar sommige mensen hadden ook weleens een Mareep of een Miltank. Het weeshuis had dat niet en dat was een hoge uitzondering, vandaar dat Sky en Thomas daar zo van schrokken.
'Echt niet?' riep Thomas ongelovig. 'Wij hebben thuis zelfs twee Glameow, een Miltank én een Chatot!'
'Wij hebben thuis ook veel pokémon', zei Sky. 'Maar de meesten zijn vooral om te helpen bij het politiewerk, zoals Growlithe en Arcanine. Maar we hebben ook één Delcatty.'
Noa was er stil van. Behalve dan de vele Gastly's, was de Ursaring de eerste pokémon die ze ooit had gezien. En Vulpix.
Flygon was inmiddels gedaald en Thomas, Sky en Noa stapten van zijn rug.
'Bedankt, Flygon!' zei Sky en hij nam Flygon terug in zijn pokébal. 'Hoeveel pokémon hebben jullie al?'
'Nou, kijk maar', zei Noa en ze haalde Vulpix' pokébal tevoorschijn. 'Kom eruit, Vulpix!'
'Pix!'
Vulpix keek trots naar Sky.
'Eéntje maar', zei Noa. 'Maar dit is pas mijn tweede dag als trainer.'
'Ik heb er twee', zei Thomas. 'Kom eruit, Starly en Umbreon!'
'Het gaat ook niet om de hoeveelheid', zei Sky. 'Het gaat erom dat je van je pokémon houd, toch?'
'Precies!' zei Thomas.
'Nou, nu we toch alle pokémon uit de pokébals hebben, laten we dan gaan eten!' zei Noa.
'Goed idee', zei Sky. 'Kom eruit, Flygon en Growlithe!'
Noa scande Growlithe met haar pokédex.
Growlithe heeft een zachtaardig karakter en is prettig in de omgang. Maar wees voorzichtig als je hem tegenkomt in de strijd. Growlithe is trouw aan zijn baas. Ook beschermt hij zijn territorium en zal hij vijanden wegjagen door te blaffen en te bijten. Growlithe evolueert naar Arcanine door aanraking met een Vuursteen.
'Lithe!' zei Growlithe trots.
'Ik heb Growlithe van mijn vader gekregen', zei Sky. 'Flygon heb ik zelf gevangen, als Vibrava, maar hij evolueerde al heel snel.'
'Houd nou eens op met praten, ik heb honger!' zei Thomas.
Sky en Noa lachten.


Reacties:


Rush
Rush zei op 22 dec 2010 - 14:06:
OMAGOTH.

Ik vindt dit verhaal super door de details, zoals Sky die vertelt dathij een Vibrava ving enzo, vandie dingen gaik echt van een verhaal houden

+NU HEBBEN ZE EEN FUCKING POWERHOUSE FLYGON.


Soragek
Soragek zei op 7 feb 2010 - 20:32:
leuke Eeeeeppppiiiii en je was iets te vroeg met lezen was nog niet klaar
maar geeft niet^^