Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Journey through the Mono region {tijdelijke stop} » Episode Ten - Sky vs Noa!

Journey through the Mono region {tijdelijke stop}

10 feb 2010 - 19:48

792

2

191



Episode Ten - Sky vs Noa!

Terwijl Sky, Thomas en alle pokémon aan het eten waren, maakte Noa zich zorgen over iets. Die Sky had al twee lintjes. TWEE! Nog maar drie en hij mocht aan het Grote Festival meedoen! En als hij met Thomas en haar mee zou reizen, zou Noa vast nooit winnen bij een Wedstrijd, tenminste, dat dacht Noa. Eigenlijk vond ze dat wel een beetje gemeen van zichzelf, want Sky had hun wel gered. Maar toch, hoe kon ze ooit lintjes gaan verzamalen als er een hele goede co-ordinator met haar mee reisde? Noa kon maar geen oplossing verzinnen. Maar opeens schoot haar iets te binnen, ze sprong op en keek Sky vastbesloten aan.
'Ik daag je uit voor een gevecht', zei Noa.
Sky lachte. 'Uitdaging geaccepteerd, laten we meteen beginnen!'
Even later stonden Noa en Sky tegenover elkaar en Thomas was (met tegenzin) de scheids.
'Dit is een gevecht tussen Noa en Sky, ieder van hen gebruikt één pokémon...' zei Thomas niet erg overtuigend, die nog nooit scheids had gespeeld. '... ehm, begin maar!'
'Dat laat ik me geen twee keer zeggen, Growlithe, ga ervoor!'
Sky's Growlithe kwam vol overtuiging met een Flame Wheel uit zijn pokébal.
'De opkomst van je pokémon is bij wedstrijden één van de belangrijkste dingen', legde Sky uit. 'Als je pokémon er vol overtuiging uit komt, is het publiek geïnteresseerd.'
Noa knikte, maar ze schoot wel een beetje in de stress, want zij en Vulpix hadden nog geen goede opkomst bedacht.
'Vulpix, laat je zien met een Ember aanval!'
Gelukkig was Vulpix een slimme pokémon en hij gebruikte een mooie Ember aanval terwijl hij uit zijn pokébal kwam.
'Niet slecht!' zei Sky. 'Probeer de volgende keer een Will-O-Wisp, dat ziet er mooier uit!'
'Oké', zei Noa, ze hoopte maar dat het niet moeilijk was om Vulpix Will-O-Wisp te leren.
'Growlithe, gebruik Roar!'
Roar... Was dat niet een aanval die Vulpix ook kon? Dacht Noa, maar doordat ze zo nadacht, vergat ze dat ze met een gevecht bezig was en Vulpix werd achteruit geslingerd door de Roar-aanval.
'Woahh, Vulpix, is alles goed?' vroeg Noa geschrokken.
'Focus je volledig op je pokémon, Noa', zei Sky. 'Niet te veel nadenken.'
Noa knikte. 'Vulpix, gebruik Ember!'
Noa had er alle vertrouwen in, omdat Sky niets zei, maar toen de Ember aanval Growlithe raakte, absorbeerde hij de Ember aanval.
'Hoe kan dat?' vroeg Noa verbaasd.
'Het vermogen van Growlithe is dat Vuur aanvallen niet op hem werken, Flash Fire, heet dat, als je Growlithe op je pokédex op had gezocht, had je dat geweten.'
Noa zuchtte. Ze kreeg het gevoel dat ze nog heel veel moest leren...
'Geeft niet hoor', zei Sky lachend toen hij Noa's verdrietige gezicht zag. 'Je bent pas twee dagen trainer, toch?'
Noa knikte. 'Vulpix, gebruik Quick Attack!'
'Growlithe, Roar!'
Noa begon zich aan Sky te irriteren.
'Jij ook Roar, Vulpix!'
De twee Roar aanvallen botsten tegen elkaar aan en even leek het alsof de Roar aanval van Growlithe ging winnen, maar toen riep Noa:
'Vulpix, spring omhoog en gebruik een Quick Attack!'
Vulpix sprong omhoog en knalde vanuit de lucht tegen Growlithe aan, die wankelde.
'En nu een Roar aanval!'
Vulpix' Roar smeet Growlithe opzij, maar hij was bij lange na nog niet uitgeschakeld.
'Slim gedacht, Noa', zei Sky. 'Growlithe, Take Down!'
Noa had geen flauw idee wat een Take Down aanval was, maar ze vond het niet zo leuk klinken, dus riep ze:
'Vulpix, ontwijk, snel! En gebruik dan een Quick Attack!'
'Leuk geprobeerd, Growlithe, Bite!'
Noa schrok zich een ongeluk toen Vulpix' Quick Attack werd afgeweerd door een Bite aanval.
'Vulpix, schudt hem van je af!'
Vulpix schudde met zijn kop om de Growlithe van zich af te krijgen maar het lukte niet.
'Gebruik Roar!'
Dankzij Roar schudde Vulpix Growlithe af.
'Goed gedaan, Noa, maar nu is het genoeg. Growlithe, Reversal!'
'Woahh, wat is dat nou weer!' dacht Noa hardop.
Ze vond het zelfs nog slechter klinken dan Take Down, maar ze had geen zin om zich te laten kennen.
'Ga op Growlithe af met een supersnelle Quick Attack!' riep Noa vol vertrouwen, maar Growlithe's Reversal was te sterk en Vulpix was uitgeschakeld.
Noa liep snel naar Vulpix toe. 'Alles oké?'
'Pix..' zei Vulpix, die er duidelijk uitgeput uitzag.
'Je hebt goed gevochten, kom maar terug.'
Noa drukte Vulpix' pokébal even tegen zich aan en ze draaide zich toen om naar Sky.
'Je hebt goed gevochten', zei Sky. 'Maar er valt nog een hoop te leren, niet dat ik alles al kan, want ik moet ook nog heel veel leren. Maar als je Vulpix een goede training geeft, wordt hij erg sterk.'
Noa knikte. 'Bedankt.'
'Zeg Thomas!' riep Sky. 'Je bent vergeten te zeggen dat Vulpix is uitgeschakeld!'
'Huh wat?' zei Thomas die nog steeds zijn rol als scheids niet zo leuk vond. 'Oh ja! Vulpix is uitgeschakeld! De winnaar is Sky!'
'Dat wisten we nog niet', zei Noa lachend. 'Jij kunt ook nog veel leren als scheids!'
'Denk maar niet dat ik ooit nog scheids spéél', zei Thomas chagrijnig.
Sky, Noa en Growlithe lagen helemaal dubbel.


Reacties:


Rush
Rush zei op 22 dec 2010 - 14:09:
Coolio ^^



Ik hoop dat Flygon's aanvallen nog te horen krijg =''''3
Awesome Thomas momenos lol


Soragek
Soragek zei op 10 feb 2010 - 20:01:
haha arme Vulpix=_=