Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Met Masker...Harry vs Draco » Met Masker...(HP/DM) II

Met Masker...Harry vs Draco

13 feb 2010 - 20:35

285

1

232



Met Masker...(HP/DM) II

‘Zozo, dat zijn wel erg veel boeken…ehh meneer?’
‘Meisje van 14 jaar, Scarlet Rochester, aangenaam.’ mompel ik en ik steek mijn hand uit naar de vrouw achter de balie van de bibliotheek. Het masker dat strak om m’n gezicht geklemd zit en m’n lange zwarte mantel maken dat de vrouw niet kan zien wie ze voor zich heeft. Ik vind het dan ook volkomen begrijpelijk dat ze me met angstige ogen aankijkt. (Ahum)
Twijfelend schud ze dan toch m’n hand. ‘Naomi Fairfax.’
Mijn wenkbrauw schiet omhoog van verbazing. Naomi, dat is mijn oorspronkelijke naam.

Thuis aangekomen pak ik een willekeurig boek en begin meteen te lezen.
Over 3 dagen ga ik naar Zweinstein, dan moet je er natuurlijk wel wat van weten.
Ik kijk bij de inhoud van het boek en zie ‘Geschiedenis van Zweinstein’ staan, bladzij 200...

Midden in de nacht schrik ik wakker van getik tegen het raam.
Verward kijk ik om me heen. Ik zit nog steeds in de stoel van vanmiddag en het boek ligt open op de grond. Ik ben blijkbaar in slaap gevallen. Nog een beetje suf van de slaap, strompel ik naar het raam en duw het gordijn een beetje opzij. Er zit een uil op het balkon en hij heeft een brief bij zich. Vlug schuif ik de balkondeur open. De uil, die oogverblindend mooi is, vliegt naar binnen, laat de brief op de grond vallen en gaat midden in mijn stoel zitten.
‘Jaa, dat is niet mijn stoel hoor.’ zeg ik glimlachend en ik schuif de deur weer dicht.
De uil kijkt me schuin aan waardoor ik in de lach schiet. ‘Laat maar.’
Ik pak de brief en lees de afzender. Hij is van prof. Perkamentus.
‘Hehe, dat zal tijd worden.’




Met Masker.


Reacties:


Merel
Merel zei op 14 feb 2010 - 14:56:
Ohhh! Snel meer!
Zeg je het dan weer?!