Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Journey through the Mono region {tijdelijke stop} » Episode Eleven - Aroma town, here we are!

Journey through the Mono region {tijdelijke stop}

19 feb 2010 - 19:03

985

2

188



Episode Eleven - Aroma town, here we are!

kom er net achter dat ik Sky nog bij het proloog moet zetten =_= ga ik zo nog even doen ^^

Na nog een lange tijd trainen en reizen, waren Noa, Sky en Thomas eindelijk aangekomen in Aroma Town. Dat was duidelijk te zien aan de enorme poort die op hun pad lag. Met grote letters stond er AROMA TOWN op en de poort was versiert met allerlei pokémon.
'Aroma Town. Dat werd tijd', zei Thomas, die eruit zag alsof hij wel drie dagen achter elkaar kon slapen. 'Eindelijk, eindelijk dat rotbos uit!'
'Niets tegen bossen', antwoordde Sky. 'Een bos is de beste plek om pokémon te vangen.'
'Dat zal wel ja', zei Thomas. 'Maar ik ben echt kapot.'
Hij gaapte.
'Slaapkop', zei Noa met een grijns. 'Ik ben echt blij dat we er eindelijk zijn! Eindelijk! Mijn eerste wedstrijd!'
Daar moest Thomas nog harder van gapen.
Noa gaf hem een klap.
'Alsof gym gevechten zo leuk zijn.'
Thomas was meteen wakker.
'Inderdaad ja! Wedstrijden, wat een ónzin zeg! Gym gevechten, daar gaat het om!'
'Wedstrijden!' riep Noa kwaad.
'Gym gevechten!'
'Wedstrijden!'
'Gym gevechten!'
'Wedstrijden!'
'Gym gevechten!'
'JONGENS!' schreeuwde Sky er doorheen en hij ging tussen Noa en Thomas in staan. 'Wedstrijden of gym gevechten, dat maakt niet uit. Het gaat erom of jij het leuk vindt. Iedereen maakt zijn eigen keuzes.'
'En toch zijn wedstrijden veel beter', snauwde Noa.
'Gym gevechten!' riep Thomas.
'Dat bedoel ik', zuchtte Sky. 'Noa, jij houdt meer van wedstrijden en Thomas, jij houdt meer van gym gevechten. Einde discussie. Oké?'
Noa had zin om Sky een klap voor zijn hoofd te geven. Oh, wat was hij weer slim hoor! En oh, wat was hij toch verstandig! En wat had Noa daar een verschrikkelijke hekel aan! Maar ze zei niets, want het was ten slotte wel Sky die het leven van haar en Thomas gered had.
Thomas dacht precies hetzelfde.
'Mooi!' zei Sky vrolijk. 'We kunnen beter Aroma Town gaan verkennen in plaats van te gaan staan ruziën. Ik stel voor dat we eerst het pokécenter bezoeken.'
'Waarom het pokécenter als er zo veel andere dingen te doen zijn?' zuchtte Thomas.
'Omdat je pokémon eerst hun rust verdienen', zei Sky.
Noa rolde met haar ogen.
'Kom, dan gaan we', zei ze.
Onderweg naar het pokécenter, werd Noa een beetje misselijk. Ze dacht aan haar eerste bezoek in een pokécenter. Toen was Team Eternal gekomen om alle pokémon te stelen...
'Gaat het, Noa?' vroeg Sky bezorgd, die Noa een beetje wit zag wegtrekken.
Noa knikte. 'Ik heb niet zulke leuke herinneringen aan pokécenters.'
Thomas keek haar aan en zei:
'Je had wél gewonnen.'
Noa knikte weer. 'Maar toch... Het idee dat Team Eternal overal kan opduiken. Stel dat ze een pokécenter in komen als onze pokémon daar zitten. Dan zouden we ze kwijt zijn! Voor altijd!'
'Als dat zou gebeuren, is Team Eternal nog niet jarig', zei Sky. 'Ik laat ze nooit mijn pokémon stelen. Nóóit. Dan zoek ik ze net zolang tot ik ze gevonden heb. En dan bel ik mijn vader. De politie. Of mijn broer. Hij is knettergek, maar zodra je hem uitdaagt tot een gevecht... Pas dan maar op!'
'Is jouw broer zo sterk dan?'
Sky knikte. 'Hij verzamelt Eevee's. Hij verzamelt ze net zolang tot hij een nieuwe soort heeft ontdekt.'
'Eevee...' mompelde Noa. 'Zeg Thomas, jouw Umbreon komt toch ook van een Eevee?'
'Jep', zei Thomas. 'Ik heb hem als Eevee gevangen, maar hij was al sterk voordat ik hem gevangen had en evolueerde toen al snel in Umbreon.'
'Heb je hem op je pokédex staan?'
'Tuurlijk.'
Thomas pakte zijn pokédex uit zijn rugzak en zocht Eevee op zijn pokédex op.
Eevees genetische code is onstabiel. Door zijn mogelijkheid om naar vele verschillende vormen te evolueren, kan hij zich heel goed aanpassen aan zijn omgeving. Trainers kunnen speciale stenen gebruiken om Eevee te transformeren naar drie verschillende soorten Pokémon. De Watersteen verandert Eevee in Vaporeon, een Waterpokémon, de Dondersteen verandert Eevee in een elektro-type Jolteon, en de Vuursteen transformeert Eevee in Flareon, een Vuurpokémon. Eevee kan naar nog 2 andere Pokémon evolueren als hij zijn gelukslevel heeft bereikt. Als dat overdag gebeurt dan evolueert Eevee naar Espeon en als dat 's nachts gebeurt dan evolueert hij naar Umbreon. De aanvallen van Eevee zijn voornamelijk op snelheid gebaseerd waaronder de Haal Neer aanval.
'Mijn Umbreon had dus al vlug zijn gelukslevel bereikt', zei Thomas.
'Wauw, wat een geweldige pokémon', zei Noa dromerig. 'Op een dag wil ik die ook.'
'Dan zou ik maar alvast gaan zoeken, want ze zijn heel zeldzaam!' zei Sky lachend. 'Misschien kan ik er wel één van mijn broer voor je regelen.'
'Echt waar?'
'Ik zal mijn best doen', zei Sky.
'Dankje!' riep Noa blij en ze gaf Sky spontaan een knuffel.
Sky werd knalrood.
'Uhh. Graag gedaan', zei hij ongemakkelijk.
Thomas moest moeite doen om zijn lach in te houden, daarom duwde hij maar snel de deur van het pokécenter open.
'Welkom trainers!' riep zuster Joy opgewekt.
'Hallo, zuster Joy!' riepen Sky, Noa en Thomas in koor.
'Sky!' zei zuster Joy. 'Dat is lang geleden! Hoe is het met je broer Jesse?'
'Goed hoor', zei Sky. 'Ik geloof dat hij nu weer terug is in Mono. Hij is in Johto geweest.'
'Voor zijn Eevee zoektoch?'
'Ja.'
Toen Thomas en Noa Sky verbaasd aankeken, schoot hij in de lach.
'Aroma Town is mijn geboorteplaats', legde hij uit. 'Mijn familie woont nu in Forcia City, maar vroeger woonde we hier.'
'Forcia City...' zei Thomas. 'Daar zit de Fight Gymleider.'
Sky knikte. 'Trouwens, Noa. Als je je wilt inschrijven voor Pokémon Wedstrijden moet je dat hier doen.'
'Precies', zei zuster Joy. 'Zou ik je pokédex even mogen?'
Noa liep naar de balie en gaf haar pokédex aan zuster Joy. Na een tijdje was ze ingeschreven voor pokémon wedstrijden.
'Over twee dagen is de Aroma wedstrijd', zei zuster Joy. 'Als je daar ook aan mee wilt doen moet je even dit formulier invullen.'
'Oké', zei Noa. 'Maar... Ik heb nu nog maar één pokémon. Is dat erg?'
Joy schudde haar hoofd. 'Nee, je hebt geluk. In de Aroma wedstrijd gebruikt iedere co-ordinator maar één pokémon tijdens de hele wedstrijd.'
'Gelukkig', zei Noa opgelucht, ze pakte haar pokédex en draaide zich om met een stralende glimlach op haar gezicht.
'Ik ga trainen!' riep ze en ze rende weg.
'Hé, wacht op ons!' riepen Thomas en Sky en ze renden snel achter Noa aan.


Reacties:


Rush
Rush zei op 22 dec 2010 - 14:14:
Jij~Geeft~Mij~Inspiratie ='D


Super leuk geschreven,

EEN LEAFEON PAST BIJ NOA<3


Soragek
Soragek zei op 19 feb 2010 - 19:20:
Leuke Epi! ik ga snel verder schrijven^^