Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Journey through the Mono region {tijdelijke stop} » Episode Twelve - Aroma contest! Go Sky and Noa! *part 1*

Journey through the Mono region {tijdelijke stop}

20 feb 2010 - 20:32

790

2

202



Episode Twelve - Aroma contest! Go Sky and Noa! *part 1*

oeps, ik moet nog steeds Sky bij het proloog zetten =_=

'Welkom allemaal, bij de jaarlijkse Aroma wedstrijd in Aroma Town! Het is tijd om onze jury voor te stellen!'
Terwijl de presentatrice haar praatje deed, zat Thomas op de tribune, samen met Umbreon en Starly. Sky en Noa zaten naast elkaar in de ruimte voor de
co-ordinators en keken naar het scherm.
Nog nooit was Noa zó zenuwachtig geweest. Ze trilde over haar hele lichaam. Ze had Vulpix heel hard getraind, maar ze was bang dat het niet genoeg was.
Noa pakte Vulpix' pokébal en drukte die stevig tegen zich aan.
'Gaat het wel, Noa?' vroeg Sky bezorgd.
Noa knikte. 'Natuurlijk.'
Ze had niet zoveel zin om Sky te laten zien dat ze vreselijk zenuwachtig was. Dan leek ze zo slecht tegenover hem.
Maar Sky merkte het wel.
'Iedereen is zenuwachtig bij zijn eerste wedstrijd', zei hij. 'Als je dat niet zou zijn, zou je er niet 100 procent voor gaan.'
Noa keek hem aan, maar had geen zin om iets terug te zeggen.
'Wie gebruik je, Flygon of Growlithe?'
'Growlithe', antwoordde Sky kortaf.
Ondertussen zat Thomas zich op de tribune een ongeluk te vervelen. Er waren al vijf andere co-ordinators geweest en hij vond ze allemaal slecht. Hij popelde om Noa en Sky te zien!
'En nu is het tijd voor de volgende co-ordinator! Sky uit Forcia City!'
Het doek ging open en daar stond Sky.
'Hup Sky!' schreeuwde Thomas, blij dat één van zijn vrienden eindelijk aan de beurt was.
'Growlithe! Flame Wheel en kom eruit!'
'Lithe!'
Growlithe's pokéball ging open en met een stralende Flame Wheel kwam hij uit zijn pokéball.
'Gebruik nu Ember!'
Growlithe gebruikte net zolang Ember, tot een groot deel van het veld vonken boven zich had zweven.
'Roar!'
Growlithe's Roar zorgde ervoor dat de vonken harder rond begonnen te zweven en op een gegeven moment draaiden ze allemaal om Growlithe heen.
'Gebruik nu Reversal!'
De vonken schoten omhoog en spatten uit elkaar.
Het publiek ging uit zijn dak en Thomas schreeuwde het hardste.
'Dankjewel Sky!' riep de presentatrice.
Vanuit de co-ordinator kamer werd Noa steeds zenuwachtiger, zij was na Sky, maar ze wist zeker, dat ze nóóit zo'n goede show zou kunnen geven als Sky...
Toen stond ze op en rende richting podium. Ze zou de hele wereld laten zien dat ze het wel kon! In de gang kwam ze Sky tegen.
'Je was heel goed!' gilde Noa.
'Dankje! Succes, Noa!'
Dat gaf Noa weer een beetje moed.
'Onze volgende co-ordinator, Noa uit Vientown!'
De gordijnen gingen open en toen Noa al het publiek zag, klapte ze een beetje dicht.
'Je kunt het Noa!' riep Thomas boven iedereen uit.
Noa grijnsde en pakte Vulpix' pokébal.
'Vulpix, showtime!'
Zoals gepland kwam er geen Vulpix uit de pokébal, maar allemaal Will-o-Wisp vonken. Het publiek viel stil maar toen verscheen Vulpix.
'Pix!'
'Goed, Vulpix, gebruik nu Quick Attack!'
Vulpix sprong van vonk naar vonk en maakte ze toen uit met behulp van zijn Quick Attack.
'Ember!'
Tot slot maakte Vulpix een fontijn van Ember vonkjes, die één voor één uit sprongen toen ze op de grond terecht kwamen.
Noa haalde diep adem. Het was haar gelukt!
'Dankjewel, Noa!'
Het doek ging dicht en er raasde een enorme golf adrenaline door Noa heen. Haar eerste wedstrijd! Met Vulpix achter zich aan rende Noa terug naar de co-ordinator kamer, waar Sky op haar stond te wachten.
'Goed gedaan!' zei hij.
'Dank je!' zei Noa blij, nog steeds bonkte haar hart zo hard dat ze zin had om rondjes te gaan rennen.
In plaats van rondjes te gaan rennen, draaide Noa zich om naar Vulpix, ze tilde hem op en gaf hem een dikke knuffel.
'Je was geweldig Vulpix! Je bent geweldig!'
'Pix!' zei Vulpix tevreden.
Noa zette Vulpix weer neer en deed hem terug in zijn pokébal.
'Nu is het wachten tot de volgende ronde', zei Sky. 'Als alle co-ordinators geweest zijn, laten ze op het scherm zijn welke co-ordinators door gaan naar de volgende ronde. In de volgende ronde - '
' - moeten de pokémon van de co-ordinators tegen elkaar vechten, weet ik', zei Noa met glinsters in haar ogen. 'Ik weet wel í­éts van wedstrijden hoor!'
Opeens kwam Thomas op hun afgestormd.
'Sorry dat ik ineens aan kom rennen, maar ik moest jullie even zien! Jullie waren geweldig!' ratelde hij.
'Je bent al net zo hyper als Noa', lachte Sky. 'En jij hebt niet eens meegedaan.'
'Joh, ik heb nog nooit een pokémonwedstrijd gezien', zei Thomas. 'Ik wist niet dat het zo leuk was om naar te kijken! Dus, Noa, sorry dat ik gisteren zo stom deed over wedstrijden.'
'Geeft niet', zei Noa. 'Doe anders ook een keer mee!'
Thomas werd rood.
'Dat durf ik niet', zei hij zacht. 'Ik vind het eng om voor publiek te staan.'
'Ik ook', zei Noa. 'Moet je voelen hoe ik tril.'
Thomas pakte haar hand en hij voelde dat ze inderdaad helemaal trilde.
'Nergens voor nodig', zei Thomas. 'Ik zag vanaf de tribune dat het podium helemaal jouw plaats was.'
Noa bloosde en Sky stootte haar aan.
'De punten zijn bekend!'
Gespannen staarden de kinderen naar het scherm...


Reacties:


Rush
Rush zei op 22 dec 2010 - 14:17:
COOL!



Yeah Thomas is geen dick ^____^'


Soragek
Soragek zei op 20 feb 2010 - 20:52:
was een leuke Epi!!!