Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Journey through the Mono region {tijdelijke stop} » Episode Thirteen - Aroma contest! Go Sky and Noa! *part 2*

Journey through the Mono region {tijdelijke stop}

21 feb 2010 - 16:53

944

2

204



Episode Thirteen - Aroma contest! Go Sky and Noa! *part 2*

Ik ga Yasmina zo bij het proloog toevoegen ^^

Noa's hart bonkte vreselijk toen Sky zei dat de punten bekend waren. Ze staarde naar het scherm en zag allemaal plaatjes van co-ordinators verschijnen. Ze zag eerst Sky en ze zocht wanhopig naar haar eigen foto, maar gelukkig zag ze hem. Helemaal rechts onder in de hoek.
'SKY WE ZIJN DOOR!!!!' gilde Noa.
'Ja', zei Sky.
'Ja? Ja? Is dat het enige wat je nu kunt zeggen? Ben je niet blij?' vroeg Noa verbaasd, die nog meer adrenaline door zich heen voelde gaan dan eerst.
'Jawel hoor', zei Sky lachend. 'Maar jij bent zo blij dat ik er niet bovenuit kan komen!'
'Goed zo Noa!' zei Thomas blij en hij sprong op. 'Ik ga snel terug naar de tribune.'
Thomas rende er vandoor met Starly en Umbreon achter zich aan.
Sky tikte Noa weer aan en hij wees naar het scherm.
Het scherm liet zien welke co-ordinator het tegen wie moest opnemen. Noa beet op haar lip, ze hoopte maar dat ze niet tegen Sky hoefde...
Gelukkig was dat ook niet zo, want Noa werd gekoppeld aan een meisje met lang blond haar en felblauwe ogen. Onder haar foto stond de naam Yasmine.
Sky moest tegen een meisje met kort zwart haar en een bleek gezicht. Noa herkende haar nog van de eerste ronde, het was een meisje die gespecialiseerd was in spook pokémon. Ze had in de eerste ronde een Misdreavus gebruikt.
'Je bent als eerste!' zei Sky die op het scherm tuurde.
Noa knikte, ze dacht dat haar zenuwen net weg waren maar nu begon ze wéér te trillen.
'Vertrouwen hebben in je pokémon', zei Sky, die Noa's zenuwen merkte. 'Vertrouw op je pokémon, je hebt hier hard voor getraind, dus het komt allemaal goed! En onthoudt dat het niets uitmaakt als je verliest, het is ten slotte je eerste wedstrijd.'
'Dankje, Sky', zei Noa en ze stond vastbesloten op. 'Ik denk dat ik maar eens richting het podium ga!'
'Succes!' riep Sky Noa nog achterna.
Thomas had zijn plekje weer gevonden en met een groot bak popcorn op zijn schoot en Umbreon en Starly naast zich ging hij weer zitten. Hij had meegekregen dat Noa als eerste zou zijn tegen een meisje genaamd Yasmina.
'Dan is het nu tijd voor ons eerste gevecht! Yasmina uit City of Rocks tegen Noa uit Vientown!'
'Succes Noa', schreeuwde Thomas boven iedereen uit.
Achter het doek hoorde Noa Thomas schreeuwen en ze hield Vulpix' pokébal stevig tegen zich aangeklemd.
'We kunnen het, Vulpix', fluisterde ze.
'Is dit je eerste wedstrijd ofzo?' hoorde Noa naast zich.
Noa keek op en zag haar tegenstander staan. Ze knikte.
'Ik ben Noa', zei ze met een glimlach. 'Prettig kennis te maken.'
'Precies.' het meisje rolde met haar ogen. 'Yasmina', zei ze.
Op dat moment ging het doek open en Noa en Yasmina renden naar hun plaatsen toe.
'En begin!'
'Aan jou de eer', zei Yasmina en ze wreef een pluk haar uit haar gezicht.
'Mooi', zei Noa. 'Vulpix, Showtime!'
'Finneon, ik kies jou!'
Finneon is een vleugelvis Pokémon. Finneon leeft diep in de zee. Vanwege zijn duppelpuntige vinnen die fladderen als vleugels, wordt Finneon ook wel de Beautifly van de zee genoemd. Als hij lang in het zonlicht komt dan neemt hij als het ware het zonlicht op. Zo gauw het dan donker wordt dan gaat zijn vin helder stralen en worden de patronen heel mooi zichtbaar. vertelde Thomas' pokédex.
Noa had natuurlijk geen tijd om haar pokédex aan te zetten, maar al snel concludeerde ze dat Finneon een watertype was en dat Vulpix het nogal moeilijk ging krijgen.
'Finneon, Rain Dance!' riep Yasmina.
Het publiek keek omhoog en dankzij het open dak, zagen ze de wolken grijs kleuren en het begon te regenen.
'Een prachtige Rain Dance! Dat kost Noa punten!' riep de presentatrice.
En dat kostte Noa niet alleen punten, Vulpix had er ongelofelijk veel last van.
'Het komt wel goed, Vulpix!' riep Noa. 'Gebruik een Quick Attack!'
Met een Quick Attack stormde Vulpix op Finneon af, maar Yasmina riep:
'Water Gun!'
Een dikke straal water werd in Vulpix gezicht gespoten en Vulpix schoot achteruit door de druk van de waterstraal. Dapper stond hij weer op. De regen trok langzaam weer weg.
'Geef niet op, Vulpix!' schreeuwde Noa. 'Gebruik een Roar!'
De Roar raakte Finneon, en die werd achteruit geslingerd, maar sprong net zo snel weer op.
'Water Pulse, Finneon!'
Noa begon in paniek te raken, maar plotseling kreeg ze een idee.
'Gebruik Quick Attack om langs de Water Pulse te komen en gebruik dan een Will-O-Wisp!'
Dat werkte gelukkig en de Finneon werd geraakt door Will-O-Wisp, wat helaas niet zoveel schade op leverde.
'Haal Finneon neer met een Quick Attack!'
'Finneon, Gust!'
Dat had Noa niet verwacht en Vulpix werd tegen de muur aan geslingerd met een Gust aanval. Dat kostte haar veel punten.
'Kom op Noa! Niet opgeven!' schreeuwde Thomas vanaf de tribune.
'Roar!'
'Water Pulse!'
De Roar en de Water Pulse aanval knalden tegen elkaar op, maar de Water Pulse was sterker en Vulpix was uitgeschakeld. Snel rende Noa op Vulpix af.
'Gaat het, Vulpix?'
'Pix..' zei Vulpix, die een beetje duizelig was.
Noa glimlachte. 'Je hebt goed gevochten, keer terug.'
Ze staarde even naar haar pokébal voordat ze die terug in haar rugzak deed.
Sky had gelijk, het gaf niet dat ze verloren had, het was haar eerste wedstrijd en ze was door de eerste ronde gekomen!
'Yasmina is door naar de halve finale!' riep de presentatrice.
'Gefeliciteerd, Yasmina', zei Noa sportief.
'Je hebt slecht gespeeld, Noa', zei Yasmina. 'Het was té simpel, doe me een lol en train wat harder de volgende keer als we elkaar tegenkomen.'
Verbluft draaide Noa zich om. Wat had zij? Ze had toch gewonnen? Ze haalde haar schouders op en rende terug naar de co-ordinator kamer. Wat maakte het uit. Zij, Noa, uit het grote weeshuis in Vientown, was ontsnapt en had meegedaan aan een pokémon wedstrijd! Terwijl ze nog nooit een pokémon had gezien! Wie had dat ooit gedacht..


Reacties:


Rush
Rush zei op 22 dec 2010 - 14:38:
Scheit aan die bitchy Yasminalol.

Goed geschreven, volgnde keer beter Noa!<3


Soragek
Soragek zei op 21 feb 2010 - 17:31:
aaawhhh dat is jammer dat Noa verloren heeft=_= maar ze heeft het wel geprobeert^^