Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Journey through the Mono region {tijdelijke stop} » Episode Fourteen - The honey thief!

Journey through the Mono region {tijdelijke stop}

22 feb 2010 - 20:39

1275

2

193



Episode Fourteen - The honey thief!

Bij de Aroma wedstrijd had Sky zijn eerste gevecht gewonnen, maar hij viel af bij de halve finale, tegen Yasmina. Het is nu de ochtend na de Aroma wedstrijd en Sky, Thomas en Noa zijn op weg naar een boerderij in Aroma Town waar ze honing verkopen.

Sky was chagrijnig. Hij had de Aroma wedstrijd verloren en hij was niet eens in de finale gekomen. Noa daareentegen was heel vrolijk en vond het geweldig dat ze mee had kunnen doen aan de wedstrijd.
'Hoe kun je nou zo vrolijk zijn als je verloren hebt', zei Sky chagrijnig.
'Moet je nou kijken!' zei Noa. 'De zon schijnt, de lucht is blauw -'
'Teletubbies kom maar gauw', zei Thomas sarcastisch.
'Ha-ha', zei Noa. 'Wat ik wilde zeggen is dat je niet vandaag alle lintjes hoeft te hebben, Sky, dat zei je zelf tegen me. Het maakt niet uit als je een keer verliest. Het is toch geweldig dat je mee kunt doen! Denk is aan het weeshuis in Vientown, waar ik vandaan kom. Daar zitten kinderen met dromen om topco-ordinator te worden, of kampioen worden van de Mono leauge. Die kunnen dat niet! Die kunnen het niet eens proberen! Jij, Thomas en ik hebben geluk dat we de kans krijgen om onze dromen waar te maken!'
Noa huppelde een stukje vooruit en bleef daarna weer staan om op de twee jongens te wachten.
'Jullie zijn sloom!'
'De honing loopt niet weg', zei Sky nog even chagrijnig als net. 'Je zegt zelf dat er morgen weer een dag is.'
'Precies!' zei Noa. 'Maar ik heb nu zin om naar de honing boerderij te gaan!'
'Wat heeft zij?' zei Sky tegen Thomas.
'Geen idee', zei Thomas. 'Maar het werkt aanstekelijk, ik word er helemaal vrolijk van!'
Hij rende vooruit naar de boerderij en Noa rende achter hem aan.
'Wacht op mij', zei Sky.
'Schiet gewoon op, je lijkt net een bejaarde', lachtte Noa.
Toen ze alledrie bij de boerderij stonden, drukte Noa op de bel. Achter de boerderij was een enorm veld met hoog gras, grote bomen, kleine meertjes, en het belangrijkste: Heel veel pokémon! De pokémon kon je lokken met honing, die de boerderij verkocht, maar je kon ook gewoon zelf de pokémon achterna rennen (wat eigenlijk bijna onmogelijk was).
De deur zwaaide open en er stond een vrolijke vrouw in de opening. Ze had lichtbruin haar dat losjes in een knot naar achteren was gemaakt en ze had een vriendelijke uitdrukking op haar gezicht. Noa schatte haar eind dertig of misschien begin veertig.
'Goedemorgen, kinderen!' zei ze opgewekt. 'Willen jullie het veld in?'
'Graag!' zei Noa. 'Maar ik wilde ook wat honing kopen.'
'Dat kan', zei de vrouw. 'Kom maar binnen.'
Sky, Thomas en Noa liepen achter de vrouw naar binnen, de keuken in.
'Ik zal me even voorstellen, ik ben Maria', zei de vrouw.
'Ik ben Noa, en dit zijn Thomas en Sky', zei Noa.
'Leuk jullie te ontmoeten!' zei Maria. 'Wat brengt jullie hier, zijn jullie trainers?'
'Ik ben trainer', zei Thomas. 'Sky en Noa zijn co-ordinators.'
'Wat leuk! Hebben jullie nog meegedaan aan de Aroma wedstrijd?'
Sky's gezicht betrok terwijl dat van Noa juist opfleurde.
'Ja!' zei Noa. 'Het was mijn eerste wedstrijd en ik was in de tweede ronde gekomen, maar daar viel ik af.'
'Jammer', zei Maria. 'Maar daar moet je je niet door laten tegenhouden, hoor. De volgende keer gaat het vast veel beter!'
'Daarom zijn we ook hier', zei Noa. 'Om wat nieuwe pokémon te vangen.'
'Natuurlijk!' zei Maria. 'De honing ligt in de schuur, volg me maar even.'
De kinderen liepen achter Maria aan naar buiten, maar toen ze bij de schuur kwamen, trok Maria wit weg. De twee ramen die de schuur telde, waren ingeslagen.
'Oh nee!' riep Maria geschrokken. 'Onze honing voorraad!'
Ze maakte snel het slot van de deur los en deed de deur open.
De schuur was helemaal leeg.
Maria draaide zich om naar Sky, Thomas en Noa.
'Het spijt me kinderen, maar ik kan jullie geen honing geven. Het lijkt erop dat onze voorraad gestolen is...'
'Wat?' riepen Sky, Thomas en Noa tegelijk.
'Dat is vreselijk!' riep Noa.
'De dief kan nooit ver weg zijn!' zei Sky, die slim nadacht. 'Als er honing gestolen is kan er maar één plaats zijn waar de dief is.'
'Het veld!' riep Thomas. 'Maria, maakt u zich maar geen zorgen, wij vinden die dief!'
De kinderen renden het veld in.
'Hoe gaan we die dief ooit vinden?' zei Noa buiten adem.
'Ik weet niet', hijgde Thomas. 'Maar we moeten hem vinden! Ze kunnen toch niet zomaar de honing stelen!'
'Ik kan mijn vader wel bellen', zei Sky. 'Maar die zit in Forcia City.'
'Laat maar. Dat is te ver weg, we moeten dit zelf oplossen', zei Noa.
'Ik heb een idee', zei Thomas en hij pakte een pokébal. 'Starly! Ik kies jou!'
'Starr!'
'Vlieg omhoog en kijk of je hier ergens iemand ziet die pokémon aan het lokken is met honing, Starly', zei Thomas.
'Staarr!' Starly knikte en vloog omhoog.
Even later kwam hij weer terug.
'Starly!' riep hij en hij vloog een kant uit.
Sky, Thomas en Noa renden achter Starly aan.
Wat ze niet in de gaten hadden, is dat de honing dief al lang door had dat de kinderen achter hem aan zaten. Hij volgde hun op een afstandje. Normaal zou hij al lang weggevlucht zijn, maar hij herkende twee van de kinderen. Dat waren de kinderen die ontsnapt waren uit de Eternal team base en Uxie hadden bevrijdt!
'Starr...' Starly keek Thomas verbaasd aan.
'Is hij weg?' vroeg Thomas aan Starly.
'Starly!' Starly knikte.
'Nee hoor!' klonk een stem.
Noa bevroor. Ze herkende die stem.
'Wie is daar? Laat je zien!' riep Sky.
Met een grijns sprong het lid van team Eternal tevoorschijn.
'Déjí  vu, of niet soms?' zei hij tegen Thomas en Noa.
'Jij bent die vent die ons vastgebonden had! Jij bent van team Eternal!' riep Noa uit.
'Ja, en die vent hier heeft ook een naam', zei het team Eternal lid beledigd.
'En wat mag die naam wel niet zijn?' zei Sky.
'Ik ben Nevil', zei het team Eternal lid. 'Jammer dat mijn partner er niet bij is, die hadden jullie vast ook leuk gevonden.'
'Ik ben niet echt geïnteresseerd', zei Sky. 'Geef de honing terug!'
Nevil grijnsde. 'Goed dan, we hebben er een gevecht om. Sableye!
Thomas wilde een pokébal gooien, maar Sky hield hem tegen.
'Laat mij maar', zei hij. 'Growlithe!'
'Lithe.'
Growlithe kwam zelfverzekerd uit zijn pokébal.
'Sableye, Fury Swipes!'
'Ontwijk!'
Met een snelle sprong had Growlithe de Sableye ontweken.
'Flame Wheel!'
'Detect!'
Dankzij Detect hield Sableye Growlithe's Flame Wheel tegen, maar Noa vond het wel een hele laffe aanval.
'Shadow Claw, Sableye!'
'Mooi niet! Gebruik Roar!'
Growlithe blies Sableye achteruit.
'Nu, Bite!'
Maar toen Growlithe zijn Bite aanval deed, was het meer dan een Bite aanval, er kwamen vlammen bij.
'Wat was dat voor aanval?' vroeg Noa.
'Fire Fang!' riep Thomas. 'Je Growlithe heeft Fire Fang geleerd!'
'Sableye...'
Sableye was erg uitgeput, maar kon nog steeds doorvechten, dus de honing was nog niet terug.
'Sableye, Night Shade!'
'Flame Wheel!'
Met zijn Flame Wheel ging Growlithe dwars door de Night Shade heen en Sableye was uitgeschakeld. Nevil maakte een geluid was ergens leek op een grom.
'Hier heb je je honing!' snauwde hij en hij gooide een rugzak op de grond.
'Skarmory, nu!'
Nevil gebruikte zijn Skarmory om weg te vliegen. Hij was nergens meer te bekennen.
'De lafbek', zei Sky kwaad.
'Niet zo zeuren', zei Noa, ze rende naar de rugzak en maakte hem open. 'Heel veel honing!'
Ze glimlachte. 'En je hebt hem verslagen, of niet soms? Meer kun je toch niet doen?'
Sky werd rood. 'J-ja', stotterde hij. 'Maar-'
'Niks maar, wat had je dan nog willen doen?'
'Ik wil gewoon dat die gasten achter tralie's komen', zei Sky.
'Dat zal zomaar niet gaan', zei Noa. 'Die "gasten" weten geloof ik wel wat ze doen.'
'Ja', zei Sky. 'Dat is nou juist het probleem. In sprookjes zijn de slechterikken altijd dom ofzo, maar dat is in het echt wel anders.'
'Tja, het leven is nou eenmaal geen sprookje.'
En met die woorden liepen de kinderen terug naar de boerderij van Maria.


Reacties:


Rush
Rush zei op 22 dec 2010 - 14:43:
Coolorr,

YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAY Firefang = '3
*Gaat nog een broodje levenpastij maken en dan verder lzen


Soragek
Soragek zei op 22 feb 2010 - 21:07:
haha, arme Sky, Noa lijkt wel een beetje op Sora met haar grappen