Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Journey through the Mono region {tijdelijke stop} » Episode Fifteen - Gotta catch 'em all!

Journey through the Mono region {tijdelijke stop}

23 feb 2010 - 21:23

769

3

271



Episode Fifteen - Gotta catch 'em all!

Noa, Sky en Thomas waren terug in de boerderij van Maria en Maria was ongelofelijk blij dat de kinderen haar honing terug hadden gebracht.
'Ik wil jullie ieder een potje honing meegeven', zei Maria. 'Als dank voor het verslaan van de honing dief.'
'Bedankt!' zeiden Noa, Sky en Thomas tegelijk.
'Laten we meteen het veld in gaan!' zei Noa enthousiast en ze begon meteen naar buiten te rennen en snel renden Sky en Thomas achter haar aan.
'Welke pokémon zou jij het liefste willen hebben?' vroeg Noa aan Thomas.
'Geen idee', zei Thomas. 'Kan niet kiezen.'
'Ik zou een Minun willen', zei Noa. 'Of een Plusle.'
'Die wil ik ook wel', zei Sky. 'Of een Pikachu.'
'Of een Gallade', zei Thomas. 'Die zijn ook gaaf.'
'Gardevoir is veel leuker!' zei Noa verontwaardigd.
'Gallade!'
'Gardevoir!'
'Gallade!'
'Gardevoir!'
'Waar herken ik dit toch van?' zei Sky sarcastisch.
Thomas zuchtte.
'Kan ik het helpen dat Noa alle stomme dingen leuk vind?'
'Gardevoir is niet stom!' zei Noa. 'Gallade is stom!"
'Gallade is veel sterker!'
'Hoe weet jij dat nou weer?'
'Gewoon!'
'Jij denkt dat je alles weet maar eigenlijk weet je helemaal niets!'
'Hoezo dat nou weer?'
'JONGENS!!!' schreeuwde Sky erdoorheen.
'Wat?' riepen Noa en Thomas tegelijk.
'Wat maakt het uit: Gallade of Gardevoir? Ze komen allebei van een Kirlia en zijn allebei sterk. Het ligt er gewoon aan welke pokémon je leuker vindt en natuurlijk vinden sommige mensen Gallade leuker en sommige mensen Gardevoir.'
Noa zuchtte.
'Laten we de honing nou maar gaan gebruiken', zei Thomas.
'Dat moet op speciale honing bomen', zei Sky.
'En hoe zien die speciale honingbomen er dan uit?' zei Noa geïrriteerd.
'Nou, kijk: Zo!' zei Sky en hij wees naar een hele dikke, grote boom.
Noa haalde het potje honing uit haar rugzak en begon het op de boom te smeren.
'En nu verstoppen we ons', fluisterde Sky. 'En wachten we tot er pokémon komen?'
'En wat nou als het een Wurmple is ofzo?' zei Noa.
'Dan hebben we pech', zei Sky.
'Wat is er mis met een Wurmple?' zei Thomas. 'Het wordt een Beautifly.'
'Niet allemaal, sommige worden ook Dustox', zei Sky.
'Ik haat Dustox', zei Noa.
'Hoezo dat?'
'Ze zijn lelijk.'
'Het gaat niet alleen om mooiheid.'
'Bij wedstrijden wel.'
'Het leven draait niet alleen maar om wedstrijden.'
'Voor mij wel. Trouwens, ik heb ook helemaal niks tegen Wurmple, het was maar een voorbeeld.'
'Je zei het anders nogal denigrerend.'
'Zo bedoelde ik het niet.'
Sky trok Noa en Thomas aan hun armen mee achter de struiken.
'Stil nu is!' siste hij. 'Ga ergens anders bekvechten, ik dacht dat jullie pokémon wilden gaan vangen!'
'Wil ik ook!' riepen Thomas en Noa tegelijk.
'Houd je kop dan ten minste', zei Sky geïrriteerd.
Thomas, Sky en Noa begonnen geconcentreerd naar de honingboom te kijken en na een tijdje kwam er een pokémon aangesjokt.
Noa scande hem met haar pokédex.
Vigoroth is een Pokémon die op een wilde aap lijkt. Vigoroth is alleen in zijn nopjes als hij uit zijn dak kan gaan. Hij zal alles op zijn pad verwoesten en wordt nog woester als hij klaar is.
'Nou, dat klinkt leuk', zei Noa sarcastisch.
'Ssst!' siste Sky. 'Hij zal alles op zijn pad verwoesten!'
'Ja, dus?'
'Vigooooo!' schreeuwde Vigoroth, die Noa al gehoord had.
Hij sprong over de struik heen.
'Waaah!' gilde Noa, ze struikelde en viel bijna, maar Thomas pakte nog snel haar arm.
'Pas op!' zei hij.
Noa bloosde.
'Vigoooo!' Vigoroth kwam met een Fury Swipes aanval op de kinderen af gestormd.
'Growlithe, kom eruit en gebruik Flame Wheel!'
Growlithe was net op tijd en raakte Vigoroth met een Flame Wheel. Vigortoh rende er snel vandoor.
'Geslaagd', zei Noa sarcastisch.
'Ja, en dat is jouw schuld!' snauwde Sky.
'Hoezo mijn schuld?' zei Noa beledigd, al vond ze het van binnen ook vreselijk stom van zichzelf om niet naar haar pokédex te luisteren...
'Ja, jij begon ineens heel hard te praten!' zei Sky.
'Nou, sorry hoor!' het kwam er kwader uit dat Noa was.
'Sst! Kijk nou!' zei Thomas.
Er liepen twee kleine pokémon naar de honingboom: Een Plusle en een Minun. Ze begonnen van de honing te eten.
'Een Minun', fluisterde Noa, haar ogen begonnen te glimmen.
'Voorzichtig', fluisterde Thomas. 'Haal Vulpix stilletjes uit zijn pokébal en val Minun van achteren aan, zodat hij niet wegrend voordat je hem hebt kunnen vangen.'
Thomas pakte zelf ook een pokébal.
'Wat doe je?' fluisterde Noa.
'Ik wil die Plusle vangen', zei Thomas met een glimlach. 'Umbreon, kom eruit.'
'Jij ook Vulpix.'
Stil kwamen Vulpix en Umbreon uit hun pokébal en ze keken hun trainers vol verwachting aan.
Thomas en Noa keken elkaar aan en riepen tegelijk:
'Gebruik Quick Attack!'
Tegelijk stormden Vulpix en Umbreon met een Quick Attack uit de struiken en zoals gepland raakte Vulpix Minun en Umbreon Plusle.
'Pokébal!' riepen Thomas en Noa tegelijk en allebei renden ze naar de tikkende pokébals toe.
Allebei stopten ze met tikken en Noa en Thomas gaven elkaar een high-five.
'Ik heb een Minun!' riep Noa.
En tegelijkertijd riep Thomas:
'Ik heb een Plusle!'
Sky kon achter die struik zijn lach bijna niet inhouden.


Reacties:


Rush
Rush zei op 22 dec 2010 - 14:49:
Cool!

Ik haatMinun en Plusle MAARGOED,

coole epi. Love Sky ^^


SpprSven
SpprSven zei op 7 aug 2010 - 11:52:
awesome"D


Soragek
Soragek zei op 23 feb 2010 - 22:31:
ik dacht dat het al Plusle en Minun waren die zijn echt uber cute wilde ze eerst ook voor Roxas en Dawn doen maar denk laat maar
Maar een leuke Epi!!!!!!!!