Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » When a muggle meets a Weasley. » Hoofdstuk 7: Het Nest

When a muggle meets a Weasley.

25 feb 2010 - 18:39

744

2

411



Hoofdstuk 7: Het Nest

Het was een soort van boerderij. Echt een heel gezellig huisje. Wat zeg ik? Huisje, meer een huis. Hoeveel etages zal het wel niet zijn?
'Vind je het wat?' vroeg Ginny twijfeled. 'Ja, ik wil dit huis erven. Het is zo schattig!'
Ik ben nog nooit zo hyper geweest. Ik zat in mijn handen te klappen en op en neer te bounchen. Toen we uit stapten, had ik moeite met mijn mond dicht te houden.
Dit was echt mijn droom huis.
Oké, het mocht wat minder slordig, maar het was echt heel schattig.
Toen ik binnen liep, stapte ik de huiskamer binnen. Mevrouw Weasley kwam uit de keuken met een taart in haar handen. 'Hallo schat, alles goed? Het spijt me van de vorige keer. Maar dreuzels horen normaal niet over tovenaars te weten, snap je? We houden het liever geheim.' 'Mag ik dan nu ook weten wat dreuzels zijn?' vroeg ik aan Ginny. Ze begon te lachen.
'Ja hoor, dat zijn mensen die niet kunnen toveren.'
Ik liep naar de openhaard en bekeek de foto's. Ze bewogen. Ginny en waarschijnlijk de rest van haar familie stonden voor een piramide. Ginny legde uit wie wie was.
Ze vertelde ook dat Ron, haar broer, een vriend was van Harry. 'Oeh dus hij komt hier wel vaker?' Zei ik plagend. Ginny giechelde alleen maar. Toen kwamen twee langen jongens binnen. Nou ja, ze verschenen, gewoon uit het niets. Ik hapte naar adem.
'Vera, adem blijven halen.' zei Ginny. 'Sorry, ik ben gewoon nog niet echt gewend aan dat toveren.' zei ik weer. 'Hallo, wij zijn Fred en George' Zeiden de jongens tegelijk.
Hoe doen ze dat? Dacht ik bij mezelf. 'Hallo, ik ben Vera'
'Hallo Vera.' Alweer tegelijk. Ik ga me hier toch zo aan ergeren.
Maar ze zien er wel schattig uit. 'Waar zijn je andere broers?' vroeg ik.
'Ron is op school en Percy en Bill zijn aan het werk.' Zei ze vriendelijk.
Ginny en ik zaten op haar kamer. 'Waarom zit jij niet meer op dat Hog- geval?' vroeg ik.
Ze begon te lachen. 'HogWARTS. Omdat mijn vader het te gevaarlijk vind. Er lopen een hoop dooddoeners rond tegenwoordig. Het is niet meer zoals het geweest is, weetje.'
'Dooddoeners? Dat klinkt eigenlijk wel gaaf. Wat zijn dat?'
'Dat zijn slechte mensen. Zij zijn volgelingen van Je weetwel.'
'Nee, dat weet ik niet.' Ginny zuchtte. 'Ik leg dat later wel eens uit.'
'Mag ik niet op jou school zitten?' Vroeg ik na het avond eten. Het was nogal hilarisch.
Fred en George zijn echt grappig. Ik ontmoette ook Bill en Percy, die waren wel oké.
Meneer Weasley bleef me maar vragen over badeendjes. De volgende keer neem ik er wel eentje voor hem mee.
'Pff je kunt nog en eens toveren. Het is echt niet zo makkelijk als het lijkt hoor.' zei Ginny een beetje beledigd. Ik ben altijd al geïnteresseerd in toverdingen. Vroeger maakte ik altijd toverdrankjes van blaadjes. Ik probeerde te toveren, maar kon het niet.
Toen was ik ervan overtuigd dat er heksen en tovenaren waren.
Nu heb ik toch mijn gelijk gekregen. 'Mag ik het dan eens proberen?'
'Wat jij wilt' zei ze en ze gaf me haar toverstok. Het gaf een raar gevoel, alsof ik alle macht van de wereld in mijn handen had. Ik zwiepte ermee en een vaas brak.
'Sorry, dat was niet mijn bedoeling!' Riep ik uit. Ik had net een vaas gebroken, zonder dat ik het aanraakte. Nog in shock keek ik hoe Ginny de vaas met een beweging weer maakte.
'Niet slecht voor een dreuzel.' plaagde ze. 'Misschien mag je wel eens naar Hogwarts, gewoon om mee te lopen. Ik mis het echt. Mijn pa zegt dat ik wel weer terug mag.'
Boem, dat was het.
Ze mocht niet weg, dat wou ik helemaal niet. 'Nee, ga niet weg. Alsjeblieft.'
'Sorry, ik heb het hoofd al geschreven en hij zij dat het goed was.' Verdrietig keek ze me aan.
Lekker dan, had ik Ginny terug, ging ze weer weg.
'Mag ik echt niet mee?' Ik was zowat bereid om te smeken.
'Ik zal het mijn ouders is vragen, oké?' Ik liet het hierbij maar.
Die avond was geweldig, Ginny en ik hadden zoveel lol.
Ik was zelfs Gina helemaal vergeten.
We hadden het over alles, vooral over Harry. Ze had een foto van hem, uit een krant.
Het was best een knappe jongen. Toen moesten we gaan slapen.
Ik had in die week nog nooit zo lekker geslapen.


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 25 sep 2011 - 21:05:
Mooi...


4passions
4passions zei op 2 april 2010 - 11:41:
So far vind ik het geweldig...Juist één puntje..Is Charlie ook niet een broer van Ginny(geen kritiek, just saying)