Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » When a muggle meets a Weasley. » Hoofdstuk 11: Fijn…

When a muggle meets a Weasley.

25 feb 2010 - 18:41

620

4

409



Hoofdstuk 11: Fijn…

‘HOGWARTS!' Riepen ze met z’n allen. Even stond alles stil.
Hogwarts, wacht was dat niet die tovenaarsschool?
Maar ik kan helemaal niet toveren!
Voordat ik wat kon zeggen, duwde mevrouw Weasley een brief in mijn handen.
'Van meneer Perkamentus. Zo'n aardige man. Hij is het schoolhoofd van Hogwarts.' En ze gaf me een knipoog. Oef, ze zijn daar goed in rare namen.
Misschien moest ik ook maar mijn naam gaan veranderen. Veermentus, misschien?
Ik opende de brief en las het.

Beste mevrouw Vera IJsland,
Hierbij laat ik u toe aan Hogwarts, Hoge school voor Hekserij en Hocuspocus.
U zult deelnemen aan dezelfde lessen als mevrouw Ginny Weasley. Hierbij behoort u, net zoals mevrouw Weasley, tot de afdeling Griffoendor.
Mevrouw Weasley zal hier, hoop ik, het een en ander over uitleggen.
Er wordt geen toverkunst van u verwacht, wel moet u huiswerk maken, en hoort u zich te gedragen als een tovenaarsstudent.
Als u wilt, kunt u ook les geven, voor dreuzelkunde. Hierbij kunt u uw kant van de dreuzelwereld belichten.
Ik hoop u gauw te zien op Hogwarts.
Hoogachtend,
A. Perkamentus
Hoofd van Hogwarts, Hoge school voor Hekserij en Hocuspocus.

Hogwarts was de mooiste school die ik ook had gezien. `Vind je het leuk?' vroeg Ginny. 'Leuk? Het is geweldig!' Riep ik uit. We liepen naar de leerlingenkamer van Griffoendor. Nadat ik de brief had gelezen, pakte ik mijn spullen en vlogen we naar Hogwarts.
De leerlingenkamer had een gezellige en warme uitstraling.
Op een bankje voor de openhaard, zaten Hermelien, Ron en Harry. Ginny begon spontaan te blozen toen ze Harry zag. 'Vera? Wat doe jij nou weer hier?' Vroegen ze tegelijker tijd.
Ginny en ik legde het hele verhaal uit. 'Zullen we naar de slaapkamer gaan?' vroeg Ginny. Ik knikte en volgde haar de trap op. 'AAAHHH een hemelbed!' Riep ik blij uit. Ik was altijd al gek geweest op hemelbedden.
Ginny liep lachend naar mijn bed en legde er een van mijn tassen op. 'Ruim straks maar uit, we gaan eerst wat eten.' Zei ze en ik volgde haar. Als een soort hondje liep ik achter haar aan. Ze kende dit kasteel zo goed.
Je zag duidelijk dat ze zich hier thuis voelde, ze straalde helemaal.
We liepen een gigantische zaal binnen, met vijf lange tafels. Vier voor de leerlingen met bijbehorende afdelingen en een voor de leraren. De leraren zagen er veel leuker uit dan bij mijn normale school. Ze hadden allemaal een soort van eigen stijl.
Ik ging naast Ginny zitten en nam de zaal nog eens goed in me op.
Ik zag Draco zitten, hij zag mij blijkbaar ook, want hij begon als een gek te zwaaien.
Snel draaide ik me om. Een oude man begon te praten. 'Dat is Perkamentus.' Fluisterde Ginny vrolijk.
'Ik wil ook graag een nieuwe leerling welkom heten.' zei hij. O nee hé, niet ik. 'Vera IJsland! Wil je even naar voren komen?' NEE dat wil ik niet, dacht ik bij mezelf. 'Ga dan.' Fluisterde Ginny. Ik stond op en liep met trillende benen naar voren.
'Mevrouw IJsland is geen heks, ze is een dreuzel.' Het leek alsof er een bom was ontploft.
Alle leerlingen keken naar me, wezen en praten luidkeels met hun buurman of buurvrouw. Ik voelde mijn hoofd rood worden en trilde nog meer dan dat ik al deed.
Draco gaf me een vuile blik, maar ergens was hij toch teleurgesteld.
'Ze zal lessen met jullie volgen en jullie ook les geven. Help haar op weg en wees aardig tegen haar. Dat was het, eedsmakelijk!' Je zou zeggen dat de leerlingen zouden gaan eten, als iemand dat zegt. Maar nee, ze bleven naar me kijken.
Snel liep ik naar de tafel en plofte naast Ginny neer.
'Lekker begin.' mompelde ik en begon te eten.


Reacties:


Hermione
Hermione zei op 26 feb 2014 - 19:41:
Ik schoot echt in de lach bij veermentus


Rebella
Rebella zei op 25 sep 2011 - 21:14:
Leuk! verhaal! veel humor!


FleurDriesse
FleurDriesse zei op 28 juni 2010 - 20:26:
Haha! Ik meot me naam misschien veranderen in Fleuramentus XD

Heel leuk


MissJonas
MissJonas zei op 1 maart 2010 - 21:06:
Hhahahahah
ik ging zooo stuk bij dit
"Misschien moest ik ook maar mijn naam gaan veranderen. Veermentus, misschien? "

x