Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » When a muggle meets a Weasley. » Hoofdstuk 14: Sing, Sing, Sing!

When a muggle meets a Weasley.

13 april 2010 - 21:01

612

3

364



Hoofdstuk 14: Sing, Sing, Sing!

Die week, schoot mijn populariteit van nul naar 100.
Mijn uitbrander naar Draco is daar naar te danken.
Je zou denken, dat Draco nou pist off op me is, in tegen deel. Hij en ik begonnen elkaar te plagen op de gangen en spraken elkaar vaak. Hij deed echt aardig.
Harry vond het maar raar en trok me steeds van hem vandaan.
Op zaterdag gingen Ginny en ik naar Hogwarts-veld. Daar lieten we onze foto's van onze modeshow af'toveren'. Het waren echt leuke foto's geworden.
We dronken nog wat en gingen naar de grote zaal.
Tijdens het avond eten, gaf Perkamentus eerst een toespraak. Alleen de laatste zin, bleef bij me hangen: 'We hebben nog mensen nodig voor het koor, dus meld je aan!'
Ginny begon opeens luid in haar handen te klappen en te juichen. 'O, o, o, dat moet je echt doen, je wilde toch zangeres worden!' Betrapt sloeg ze haar handen voor haar mond.
We hadden afgesproken dat ze het aan niemand zou vertellen.
De hele Griffoendor tafel had het gehoord en alle ogen waren op mij gericht.
'ZINGEN, ZINGEN, ZINGEN!' riepen ze allemaal.
Ik gaf een dodelijke blik aan Ginny en werd knal rood.
'Kom op, zing eens, alsjeblieft!' smeekte Ron. De andere tafels begonnen ook te joelen en te roepen. Ik had geen andere keus.
Perkamentus vond het ook wel amusant, en gaf me een gitaar. ‘Is dit gelijk je auditie voor het koor.’ Giechelde hij.
Ik moest op het podium staan, net als mijn eerste dag.
'Euhm dit is een liedje van Taylor Swift, eneuh ja.' Ik wist niet waar ik het zoeken moest. Nerveus sloeg ik de eerste akkoorden aan.

You're on the phone with your girlfriend,
She's upset
She's going off about something that you said
she doesn't get your humor
like i do

I'm in my room,
its a typical Tuesday night
I'm listening to the kind of music
she doesn’t like
And she'll never know your story like I do

She wears short skirts,
I wear t-shirts
She's cheer captain
and I'm on the bleachers
Dreaming about the day
when you'll wake up and find
That what you're looking for
has been here the whole time

If you could see that I'm the one
who understands you
Been here all along
so why can't you see?
You belong with me
You belong with me
(…)


Een luid gejuich steeg uit de zaal op.
Tijdens het lied, stond iedereen op en liep naar het podium toe en sprongen mee op de maat.
'Nou ik denk dat we onze nieuwe leadzangers hebben gevonden!' Zei Perkamentus vrolijk.
Ik ging van het podium af en liep naar de Griffoendor tafel.
'Echt goed' 'Woow kan je dat mij leren?' 'Ik wou dat ik zo kon zingen.' 'Super mooi!'
Zo ging het nog de hele dag door.
Mijn geluk kon niet meer op.
'Sorry, dat ik dat zei.' Zei Ginny in de leerlingenkamer. 'Geeft niet, jij mag de volgende keer.' Zei ik plagerig. 'NEE doe me dat niet aan!' Gilde ze uit. We begonnen een kussen gevecht. Toen we uitgeput neerploften op onze bedden vroeg ze: 'Hoe zit het nou tussen jou en Draco, hij vind je echt wel leuk.' 'Ja, leuk is hij wel, en verwend en arrogant. Hij is niks voor mij.' Zei ik zuchtend. 'Vind jij dat, of vinden andere dat?' Zei ze.
Goede vraag, daar wist ik even niks op te zeggen.
'Jij en Harry dan?' vroeg ik maar. 'Tja, een wereld beroemd iemand, ik weet het niet hoor.'
'Hij vind je ieder geval leuk' Zei ik vastbesloten. Ginny werd rood en gooide haar dekens over haar heen. 'Zullen we er maar een nachtje over slapen?' Zei ze lachend.
'Ja, laten we dat doen.' En we vielen niet veel later in slaap.


Reacties:


Hermione
Hermione zei op 26 feb 2014 - 20:26:
Ja taylor swift ^_^
Ginny en Vera (of veermentus ) zijn echt leuk samen.


Rebella
Rebella zei op 25 sep 2011 - 21:20:
Dit is leuk! Mooi liedje!


Hugbear
Hugbear zei op 13 april 2010 - 20:59:
geweldig perkamentus giechelt

en beroemd schrijf je met d
(sorry, ik heb die irritante tik dat ik altijd iedereen wil verbeteren en ik hou me nog heel vaak in maar soms móet ik er gewoon wat van zeggen.. )