Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » When a muggle meets a Weasley. » Hoofdstuk 15: We want Orlando!

When a muggle meets a Weasley.

25 feb 2010 - 18:43

448

3

326



Hoofdstuk 15: We want Orlando!

‘Hmpff’ zucht ik. Ik had samen met Huffelpuf kruidenkunde.
Zowat het enige vak waaraan ik mee kan doen, maar niet van harte.
Vroeger vond ik het altijd wel leuk, met blaadjes klooien, maar niet als er een hele techniek achter zit.
‘Nee, nee, nee!’ Mijn lerares kwam aanwaggelen. Die tovenaren hadden echt een aparte kledingstijl, ze leek net een wandelende tak! ‘Je moet het diagonaal snijden niet verticaal! Zo gaat al het sap eruit!’ Ze pakte mijn blad van de ‘dodenboom’ af en gooiden hem weg.
‘Hier begin maar opnieuw’. De bladeren van die dodenboom zouden iemand kunnen vermoorden, iets wat ik op haar wel zou willen gebruiken.
Na drie lange kwartieren ging de bel eindelijk. Iedereen rende zowat de kas uit.
‘Nee nee nee! Diagonaal niet verticaal!’ Gierde Ginny uit. ‘Wat een zeikwijf is ze.’ Vervolgde ze. Zo liepen we foeterend naar het kasteel toe.
Op de terugweg zag ik Draco met iemand praten. Ik besloot hem eens even te laten schrikken en sloop naar hem toe.
‘Tss, ik vind die Vera helemaal niet aardig joh! Wat denk jij dan, een smerige dreuzel, dat is ze! Ik ga alleen maar met haar om, omdat ze populair is, meer niet.’ Zei Draco tegen een Zwadderaar. Stokstijf bleef ik staan. Tranen schoten in mijn ogen.
Zou iedereen zo over mij denken, gewoon maar een smerige dreuzel?
Draco en de jongen liepen weg en ik bleef hulpeloos achter.
Ik liet me op de grond zakken en huilde honderd uit.
Schijnbaar was ik op het gras inslaap gevallen, want toen ik mijn ogen opendeed, lag ik op de grond. Het begon al te schemeren en mijn maag rammelde.
Sloffend liep ik naar de grote zaal.
‘Mens wat zie jij eruit!´ riep Ginny verbaasd uit. Haar directheid overrompelde me.
‘Ook hallo.’ mompelde ik en begon aan mijn avondeten.
Ik zei niks en keek een beetje voor me uit.
‘Gaat het wel?’ vroeg Ginny op weg naar de leerlingenkamer. Ik vertelde haar het hele verhaal van Draco. ‘Sorry, wat een sukkel.’ En ze sloot haar armen om mij heen.
We gingen op een bank zitten en begonnen maar aan ons huiswerk.
‘Wist jij dat er een nieuwe leerling kwam? Een echte volbloed, schijnt het. Ze is even oud als dat wij zijn, ik denk dat ze bij Zwadderich wordt geplaatst.’ zei Hermelien.
Ze kwam aangelopen met een stapel boeken onder haar arm. Zeker van de bibliotheek.
Ze ging bij ons zitten en we verzonnen allerlei mogelijke types voor de nieuwe leerling. ‘Oeh een junkie!’ ‘Nee nee een hippie!’ ‘Orlando Bloom!’ riep Hermelien als laatst. ‘Wie?’ vroeg Ginny. Hermelien en ik schoten in de lach.
Jammer genoeg was de nieuwe leerling alles behalve Orlando Bloom…


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 25 sep 2011 - 21:22:
Orlando? wtf?


Reactiongirl
Reactiongirl zei op 11 aug 2010 - 23:31:
ORLANDO!!!


witch
witch zei op 25 feb 2010 - 19:30:

leuk, laat je het me weten als je verder gaat?