Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Journey through the Mono region {tijdelijke stop} » Episode Sixteen - Sky's big brother!

Journey through the Mono region {tijdelijke stop}

25 feb 2010 - 21:43

755

2

267



Episode Sixteen - Sky's big brother!

In deze epi komt Jesse, Sky's broer, voor het eerste voor, hij staat al bij het proloog (A) Eigenlijk vind ik Minun meer een jongen en Plusle meer een meisje maar bij Noa en Thomas is het andersom xD

Sky, Noa en Thomas waren in het pokécenter aan het lunchen, met de nieuwe pokémon van Noa en Thomas: Plusle en Minun!
Minun is een Vrolijke Pokémon. Minun let meer op zijn teamgenoten dan op zichzelf. Hij zendt waaiers van vonken uit en vrolijkt ze op. zei het stemmetje van Noa's pokédex.
Plusle is een Vrolijke Pokémon. Plusle steunt altijd zijn teamgenoten en zendt feestelijke vonken uit als een teamgenoot het goed doet. zei het stemmetje van Thomas' pokédex.
'Bijna hetzelfde', zei Noa lachend.
'Mine, Mine!' zei Minun vrolijk en hij tikte met zijn staart tegen die van Plusle.
'Plusle!' riep Plusle.
'Misschien zijn ze broertje en zusje', zei Thomas.
'Plusle!' riep Plusle en hij sprong op Thomas' schouder.
'Is kijken wat je voor aanvallen kan', mompelde Thomas en hij zocht het op zijn pokédex op. 'Helping Hand, Quick Attack en Spark', zei Thomas.
'Minun kan dezelfde', zei Noa vanachter haar pokédex.
'Minun!' riep Minun en ze sprong op Noa's schouder.
'Plusle!' Plusle sprong op Thomas' schouder.
'Ze lijken wel tweelingen', lachte Sky.
'Pix!' zei Vulpix jaloers en hij sprong op Noa's schoot.
'Niet jaloers zijn, Vulpix', zei Noa lachend.
'Mine!' Minun tikte zijn staart tegen die van Vulpix. Vulpix keek weer tevreden.
Toen de kinderen klaar waren met eten, maakten ze aanstalten om naar de Gym te gaan, voor Thomas' eerste gym gevecht, maar opeens riep iemand Sky's naam.
Sky draaide zich om en iemand met een grote bos donkerblonde krullen en een vrolijk gezicht was naar hem aan het zwaaien. Hij had een Eevee in zijn armen.
'Jesse!' Sky rende op zijn broer af. 'Wat kom jij hier doen?'
Thomas en Noa kwamen langzaam achter Sky aan en keken verbaasd naar de vreselijk lange jongen, die blijkbaar Sky's broer was. Hij was bijna twee koppen groter dan Noa.
'Ik ben op reis weet je nog?' zei Jesse. 'Wie zijn jullie?'
Hij keek vragend naar Thomas en Noa.
'Ik ben Noa en dit zijn Vulpix en Minun.' Noa knikte naar Minun op haar schouder en Vulpix die ze in haar armen had.
'Mine!'
'Pix!'
'En ik ben Thomas', zei Thomas. 'Dit zijn Umbreon, Starly en Plusle.
Plusle zat, net als Minun bij Noa, op Thomas' schouder en Starly vloog rondjes boven Thomas' hoofd. Umbreon liep tussen Noa en Thomas in.
'Een Umbreon!' riep Jesse geïnteresseerd. 'Ik wil er ook één! Kom er maar uit, Vaporeon, Jolteon, Flareon en Espeon!'
Noa's mond viel open van verbazing. Zo veel Eevee evoluties!
'En ik wil dat deze hier een Umbreon wordt', zei Jesse en hij knikte naar de Eevee in zijn armen. 'En dan moet ik alleen nog maar Glaceon en Leafeon.'
Hij grinnikte. 'Maar het mooiste zou natuurlijk zijn als ik zelf een nieuwe soort uit zou vinden. Trouwens, ik heb nog twee Eevee eieren, Sky. Je zei dat je vriendin ook een Eevee wilde en ik heb er ook één voor jou meegenomen.'
Bij het woord "vriendin" moest Sky even blozen.
'Echt waar? Geweldig Jesse!' zei hij.
Jesse rommelde even in zijn rugzak en haalde toen voorzichtig een pokémon ei, in een handdoek gewikkeld uit zijn rugzak en gaf hem voorzichtig aan Noa.
'Als je goed voor het ei zorgt, komt de Eevee er zo uit', zei hij met een knipoog. 'Wees er wel voorzichig mee.'
Noa knikte. 'Bedankt!' zei ze met een stralende glimlach.
Jesse glimlachte terug en gaf Sky toen ook een ei.
'Voor jouw geld hetzelfde, broertje', zei hij.
Sky knikte. 'Zeg Jesse, waar haal jij die eieren eigenlijk vandaan?'
Jesse lachte. 'Simpel! Je ziet toch dat ik heel veel Eevee evoluties heb? En je weet hoop ik toch wel waar baby'tjes vandaan komen?'
Sky knikte en kleurde weer een beetje rood. Noa en Thomas schoten in de lach.
'Maar goed, wat zijn jullie plannen voor vandaag?' vroeg Jesse.
'Ik heb een gym gevecht', zei Thomas trots. 'Daar waren we net naar op weg.'
'Oh geweldig!' zei Jesse. 'Mag ik mee om te kijken?'
Sky zuchtte. 'Als je normaal doet.'
'Ik doe altijd normaal.'
'Ja, dat is voor jóíº normaal zeker', zei Sky.
Noa stond helemaal versteld: Sky die ruzie had! Hij was toch altijd de grote vredestichter die alles beter wist en helemaal perfect was? Het zou het wel zijn dat Jesse zijn broer was, broers hebben altijd ruzie (dacht Noa, eigenlijk wist ze dat niet, omdat ze geen broer of zus had).
'Precies!' riep Jesse. 'En, gaan we nu nog naar die gym wedstrijd of niet?'
Sky knikte met een nors gezicht en Noa merkte dat Thomas een beetje zenuwachtig werd nu Jesse ook mee ging. Ze gaf hem een klopje op zijn schouder en zij:
'Het komt wel goed joh, met die gym wedstrijd. Ik weet het zeker!'
Thomas glimlachte naar haar en Noa keek snel de andere kant op, zodat niemand kon zien dat ze rood werd.


Reacties:


Rush
Rush zei op 22 dec 2010 - 14:53:
Cooooooooooooooooooool ^^.


Mwuhahah lijkt me super genant voor de 2 die de eieren hebben gemaakt lol.


Soragek
Soragek zei op 25 feb 2010 - 22:17:
nou veel succes thomas met je wedstrijd Sky en Jesse lijken net op Sora en Roxas maar meestal is het Sora die begint