Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Journey through the Mono region {tijdelijke stop} » Episode Seventeen - Thomas' first gym battle! *part 1*

Journey through the Mono region {tijdelijke stop}

27 feb 2010 - 19:22

721

3

185



Episode Seventeen - Thomas' first gym battle! *part 1*

De titel zegt het al, Thomas eerste gym gevecht! ^^ Ehm, ik ben niet zo heel erg goed in gym gevechten, maar ik zal mijn best doen (A)

Thomas had er moeite mee zijn zenuwen in bedwang te houden, want het was wel het allereerste gym gevecht dat hij ooit zou hebben. Toch voelde het ook wel goed, want het was het begin van een grote reis naar de Mono leauge.
Noa, Sky, Jesse en Thomas stonden voor de deur van de gym en langzaam duwde Thomas de deur open. Hij stapte de gym in en de rest kwam achter hem aan, het was er aardedonker.
'Hallo?' riep Thomas, zijn stem klonk een beetje onzeker, maar daarna herstelde hij zichzelf. 'Ik ben Thomas uit Ferry Town! Ik kom de gym leider uitdagen!'
Ineens gingen de lichten aan en de vier kinderen stonden in iets wat een beetje op een grasveld leek met heel veel bomen en bloemen. Recht van ze was de tribune en vanuit een kleine deur kwamen een vrouw en een man aanlopen.
'Hallo! Ik ben Lucia', zei de vrouw.
Ze was een vrouw van middelbare leeftijd, met halflang lichtbruin haar. Ze had twee rozen in haar haar en een jurk met bloemetjes.
'Wie is de uitdager?'
Thomas deed een stapje naar voren. 'Dat ben ik!' zei hij zelfverzekerd.
'Mooi, je vrienden mogen plaatsnemen op de tribune en dan kunnen we beginnen!'
Even later zaten Jesse, Sky en Noa op de tribune. Noa had Vulpix en Minun uit hun pokébals gehaald om Thomas aan te moedigen.
'Mine, Mine!' riep Minun de hele tijd.
Noa vroeg zich af waarom en toen herinnerde ze zich dat Plusle en Minun
supporter pokémon waren. Ze glimlachte en begon Thomas ook aan te moedigen.
'Dit is het gym gevecht tussen gym leider Lucia en de uitdager Thomas uit Ferry Town! Iedere trainer mag drie pokémon gebruiken en alleen de uitdager mag zijn pokémon wisselen. De eerste die alle pokémon van zijn tegenstander heeft uitgeschakeld wint! Allebei veel succes!'
'Aan jouw de eer, Thomas', zei Lucia.
'Plusle, ik kies jou!' riep Thomas en hij gooide Plusle's pokébal.
'Plusle!'
'Minuuuun!' gilde Minun toen ze Plusle zag.
'Pluslee!' zei Plusle en hij knipoogde naar Minun.
'Dan ga je het moeilijk krijgen, jongen', zei Lucia. 'Nuzleaf! Ik kies jou!'
Dat had Thomas al door, dat Lucia een gym leider was van gras type's. Vandaar dat hij Plusle als eerste inzette, dan kon hij daarna Umbreon en Starly inzetten, die wel effectief waren tegen gras type's.
'Plusle, begin met Quick Attack!'
Plusle rende op Nuzleaf af, maar Lucia zei nog steeds niets.
Pas toen Plusle vlak voor Nuzleaf stond, riep ze:
'Gebruik Fake Out!'
Nuzleaf smeet Plusle opzij,m aar Plusle sprong dapper weer op.
'Alles oké, Plusle?'
Plusle knikte en er sprongen vonkjes van zijn staart.
'Gebruik nu Spark!"
Plusle maakte een blauwe elektrische uitbarsting, die Nuzleaf volop raakte, maar het leek hem niets te doen.
Lucia lachte. 'Ik zei al dat je het moeilijk kreeg.'
Thomas balde zijn vuisten en zei tegen Plusle dat hij een Quick Attack moest doen.
'Ik zou nu precies hetzelfde kunnen doen', zei Lucia rustig. 'Maar ik houd van afwisseling. Nuzleaf, Razor Leaf!'
'Ontwijk en raak Nuzleaf met je Quick Attack!'
Door snel opzij te springen ontweek Plusle de aanval en hij beukte Nuzleaf opzij met zijn Quick Attack.
'Minun, Minun!' riep Minun.
'Je kunt het Thomas!' riep Noa.
'SPARK!' schreeuwde Thomas en Plusle raakte Nuzleaf weer met een Spark aanval, wat weer niet leek te werken.
'Rustig Thomas!' riep Sky vanaf de tribune. 'Blijf rustig en blijf nadenken, niet te impulsief doen!'
Thomas wierp hem een vernietigende blik toe, alsof hij wilde zeggen: Houd je mond, ik kan het zelf wel! En hij focuste zich weer op Plusle.
'Gebruik je Razor Leaf, Nuzleaf!'
'Naar rechts, Plusle!'
'Richt je Razor Leaf naar rechts.'
'Naar links!'
'Jij ook naar links!'
De Razor Leaf van Nuzleaf bleef Plusle achtervolgen en na een paar keer heen en weer rennen raakte Plusle buiten adem en de Razor Leaf raakte hem. Uitgeschakeld viel hij op de grond.
'Plusle is uitgeschakeld en kan niet meer verder!' riep de scheidsrechter.
'PLUSLE!!!' schreeuwde Thomas in paniek en hij rende naar Plusle toe. 'Alles oké?'
'Plusle..' zei Plusle uitgeput.
'Rust maar lekker uit', zei Thomas en hij stopte Plusle terug in zijn pokébal.
Toen hij dat deed, merkte Thomas dat zijn handen trilden. Sky had gelijk, hij moest rustig blijven, want ooit had hij tegen Noa gezegd:
'Als je in paniek raakt, raken je pokémon automatisch ook in paniek.'
En dat was precies wat er nu gebeurde.
'Focus Thomas, niet in paniek raken!' riep Noa. 'Je kunt het wel!'
Thomas zuchtte diep en keek toen naar de pokébal die in zijn handpalm lag.
'Starly! Ga ervoor!'

Wordt vervolgd! ^^


Reacties:


Rush
Rush zei op 22 dec 2010 - 14:56:
Super cool orr.







YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAY Minun ='3


BlindTears
BlindTears zei op 28 juli 2010 - 21:30:
Hahah, Ja. Starly is inderdaad wel effectief tegen gras.


Soragek
Soragek zei op 26 feb 2010 - 20:56:
was een leuke heb er geen woorden voor!!!!!