Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Journey through the Mono region {tijdelijke stop} » Episode Eighteen - Thomas' first gym battle! *part 2*

Journey through the Mono region {tijdelijke stop}

27 feb 2010 - 20:31

856

2

217



Episode Eighteen - Thomas' first gym battle! *part 2*

Omdat ik geen titel wist heb ik er maar even part 2 van gemaakt :$

'Starr!' Starly keek zo zelfverzekerd naar Nuzleaf dat Lucia in de lach schoot.
'Slimme keuze, Thomas', zei ze. 'Nuzleaf, Razor Leaf!'
'Starly, vlieg omhoog!'
'Starlyyyy!'
Starly vloog met gemak over de Razor Leaf heen en Thomas maakte goed gebruik van het feit dat Starly nu in de lucht was.
'Aerial Ace!'
Starly smeet Nuzleaf tegen een boom aan en hij was uitgeschakeld.
'Goed zo Starly!' riep Thomas blij en eindelijk ontspande hij een beetje.
'Houd vol, Thomas, het gaat hartstikke goed!' riep Noa vanaf het podium.
Lucia glimlachte en de scheidsrechter riep:
'Nuzleaf is uitgeschakeld en kan niet meer verder!'
'Leafeon! Ik kies jou!' riep Lucia.
'EEN LEAFEON!!!' riepen Noa en Jesse tegelijk.
Sky schoot in de lach en Noa pakte zo snel als ze kon haar pokédex.
Leafeon, de geevolueerde vorm van Eevee. Net als een plant, gebruikt het fotosynthese. Als gevolg hiervan is het altijd gehuld in heldere lucht.
Noa en Jesse slaakte allebei een zucht alsof ze wilden zeggen: "Had ik maar een Leafeon..."
Thomas merkte er helemaal niets van, zo gefocust was hij op zijn gym gevecht.
'Starly! Wing Attack!'
'Ontwijk.'
Met gemak ontweek Leafeon Starly's Wing Attack en Starly viel daardoor op de grond en rolde nog een stukje verder. Gelukkig was hij verder ongedeerd.
'Alles oké, Starly?'
'Starr!' Starly keek boos naar Leafeon.
'Magical Leaf.'
Er schoten tientallen blaadjes op Starly af maar gelukkig ontweek hij ze, net als bij de Razor Leaf.
'Dat gaat niet werken, hoor!' zei Thomas triomfantelijk. 'Starly, Aerial Ace!'
'Quick Attack.'
De twee pokémon kwamen met een enorme snelheid op elkaar af en Noa hield op de tribune haar adem in. Thomas beet op zijn lip en Lucia keek met een strakke blik naar Leafeon.
Starly en Leafeon botsten tegen elkaar op, met allebei even veel kracht want geen van hen was sterker.
'Starly! Houd vol!' riep Thomas.
'Star... LYYYYYY!!!' schreeuwde Starly en hij smeet Leafeon naar achteren.
Toen begon hij te glimmen en Sky riep meteen:
'Thomas! Starly evolueerd!'
Thomas keek met open mond naar Starly, die niet langer een Starly was.
'Star... Avia!' riep Staravia.
Staravia, de geevolueerde vorm van Starly. Staravia is een spreeuw Pokémon. Staravia vliegt over velden en wouden en trekt in grote groepen. vertelde Noa's pokédex.
'Waauww...' zei Noa, die niet meer kon uitbrengen. Ze had nog nooit een pokémon zien evolueren.
Door al het goede van Starly's evolutie, had Thomas nog niet eens gezien dat Leafeon uitgeschakeld was (doordat ze door Starly keihard tegen de muur van de gym was aangeknald), dus verasste de scheidsrechter hem:
'Leafeon is uitgeschakeld en kan niet verder vechten!'
'Het is nog niet voorbij Thomas', zei Lucia licht geïrriteerd, waarschijnlijk kon ze slecht tegen haar verlies.
'TROPIUS!'
Er kwam een enorm groen beest met vleugels uit de pokébal van Lucia, Thomas schrok ervan. Noa pakte snel haar pokédex.
Tropius is een Fruit Pokémon. Het fruit onder aan zijn hals is zoet en populair bij kinderen. Tropius kan door de lucht vliegen door met de bladeren op zijn rug te klapperen. Hij wordt sterker in helder zonlicht.
'Ai', zei Noa. 'Kom op, Thomas! Niet opgeven!'
Thomas knikte, al werd hij niet echt vrolijk van Tropius' lengte.
'Laat je niet afleiden door zijn lengte! Probeer zijn zwakke plek te zoeken!' riep Sky.
Thomas knikte weer en Staravia keek Thomas zelfverzekerd aan, alsof hij wilde zeggen: Maak je geen zorgen, het lukt ons wel!
'Je hebt gelijk, Staravia', zei Thomas. 'We kunnen het wel, probeer een Wing Attack!'
Lucia grinnikte. 'Tropius, gebruik een Whirlwind.'
'Tropius.'
Tropius maakte een Whirwind, Staravia raakte er door uit balans en miste Tropius.
'Gebruik nu een Stomp.'
Tropius trapte Staravia weg en Thomas raakte een beetje in paniek.
'AERIAL ACE!' brulde hij.
'Staraviaaa!'
Staravia stormde weer vol goede moed op Tropius af, maar Lucia zei:
'Stomp, nog een keer!'
Tropius stompte Staravia weer weg en Starvia knalde tegen een boom op. Uitgeschakeld viel hij op de grond.
'Staravia is uitgeschakeld en kan niet meer verder!' riep de scheidsrechter.
'Oké Staravia, goed gevochten, kom terug', zei Thomas met trillende stem.
Er was nog maar één pokémon over. De pokémon die hij het meeste koesterde van allemaal. Thomas haalde diep adem en gooide Umbreons pokébal.
'Umbreon, ik kies jou!'
'Breon.'
Umbreon kwam kalm uit zijn pokébal en keek Tropius dreigend aan. Tropius stampte met één poot op de grond om Umbreon bang te maken, maar het werkte niet echt.
'Zet hem op, Umbreon!' riepen Noa en Sky tegelijk.
'Stomp.'
'Dacht het niet! Ontwijk het Umbreon!'
'Breon.'
Umbreon ontweek Tropius' aanval met gemak, doordat Tropius zo langzaam was.
'Aha', zei Thomas. 'Ik heb Tropius' zwakke plek gevonden. Doe je speciale Quick Attack, Umbreon.'
Alleen Noa wist natuurlijk wat Umbreons "speciale Quick Attack" was, omdat Umbreon die ook gebruikt had toen Noa werd aangevallen door de Ursaring. Sky en Jesse keken elkaar verbaasd aan.
Umbreon begon rondjes te rennen om Tropius heen en Tropius werd er duizelig van.
'Pas op Umbreon, spring weg, nu!!!'
Umbreon sprong net op tijd weg en Tropius struikelde.
'Gebruik nu Faint Attack!'
Dat deed Umbreon en Tropius was uitgeschakeld.
'Tropius is uitgeschakeld en kan niet meer verder. De winnaar in Thomas uit Ferry Town!'
Thomas, Noa, Sky en Jesse juichten en Umbreon sprong in Thomas armen.
'Goed gedaan, Umbreon!' zei Thomas blij.
'Kom terug, Tropius', zei Lucia en zodra Tropius terug was in haar pokébal, liep Lucia langzaam naar Thomas doe en ze glimlachte.
'Dat was een goede tactiek, Thomas. Heel goed gedaan! Hier heb je de Aroma gym badge!'
Thomas nam de gym badge aan en juichte:
'Ik heb mijn eerste gym badge gewonnen!'
'Umbreon!!' riep Umbreon blij.


Reacties:


Rush
Rush zei op 22 dec 2010 - 15:06:
YAAAAAAAAAAAAAAAAAAY voor mij ^^ (thomas)




Cool, een Staravia. Can't wait untill Staraptor ^^.
Close Combat woohoo.


Soragek
Soragek zei op 27 feb 2010 - 20:42:
Sora gebruikte in zijn eerste gevecht ook een leafeon alleen die werdt na een rond al uitgeschakeld maar nu nog 7 te Thomas!!!!