Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » When everything is made to be broken {de Hongerspelen} » 1.6

When everything is made to be broken {de Hongerspelen}

28 feb 2010 - 16:46

485

2

205



1.6

Boete in 6.. Jah, ik zit langer.. XD En die voorlezer... Hoezo afgeleid van Lucius Malfidus?? :P

Mink
Helemaal vooraan stond ik. Ik was de kleinste van allemaal. Altijd al geweest, trouwens.
Ik kon alles goed zien, dus ook hoe een man met sluik blond achterover gekamt haar het podium op kwam. Zijn stem klonk leizig toen hij de mentorren aankondigde.
'Nova.' Een meisje met een glad gezicht en doodse grijze ogen die alleen maar in de verte staarde kwam het verhoginkje op. Ja, he twas niet meer dan een verhoginkje, net groot genoeg om boven de menigte uit te komen.

Nova was gek geworden, toen ze overbleef. Het bloed van de tributen die ze gedood had, likte ze op. Daarna maakte ze dat ze weg kwam. Het Capitool was bang dat een Vampier,zoals haar bijnaam was, de Spelen zou winnen. Dus bedolven ze haar onder een lawine.
Ondanks dat, stierf ze niet. Maar het Capitool ging er van uit dat ze niet zou overleven, en lieten haar daar.
De rest van de tributen stierven, één voor één. Nova werd vergeten, ze overleefde, omdat ze
1. Nog genoeg eten had
2. De rotsten bescherming boden tegen de verzengende zon, die de HoofdSpelmaker er in zette.
Niemand weet hoet het kwam dat ze niet verpletterd werd.

Nova stond in de verte te kijken, en de voorleesman kondigde de mannelijke aan; Boy.

Boy was een onverschillige spierbundel. Ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe het komt dat hij gewonnen heeft? Als ik er ook nog bij zet dat hij een kei is in het dolkwerpen??
Je snapt 'm? Mooi.

Elk geval, mr. Achterovergekamdhaar stak zijn slanke hand in de meisjes bak. Bij Singo, een spelletje dat we op school wel eens speelde, (Het kwam er op neer dat je woorden moest raden, en als je er eentje goed had, dan mocht je een bal pakken. Op die bal stond een cijfer. En dat cijfer wet weggekrast in een kaart met allemaal cijfers. Wie als eerste 5 cijfers op een rij had, had gewonnen), daar was iedereen nu "Groeeeen" gaan roepen.
De Man trok zijn hand terug, en las het papiertje.
'Flo Oronar,'riep hij. Ahh, Flo! Die kende ik wel. Ze zat 2 klassen hoger dan mij, en ze was een meester in portretten schilderen.

Flo stapte naar voren, haar blonde haar wapperde achter haar aan. Ik keek naar haar uitdrukking. Die stond verbaasd, maar tegelijkertijd ook geschrokken. De hand van de man schudde Flo's hand,en daarna ging 'ie de jongensbak in.

Flo
'Mink Fells' Ik zag een 12 jarige jongen zich een ongeluk schrikken. Zijn mond viel open, en hij leek niet te weten wat hij moest zeggen. Maar hij kwam wel naar voren. Met een onzeker gezicht, en opgetrokken schouders. Hij ging naast Boy staan, en Mink keek Boy onzeker aan. Boy knikte en legde zijn hand op zijn schouder. Mink leek zichtbaar te ontspannen.
'Dit zijn de tributen,'zei de lijzige man. Lucius heette hij geloof ik. Hij draaide zich om.
'Veel succes,'zei hij. 'Dat kunnen jullie wel gebruiken hoop ik.'


Reacties:


chocojunk
chocojunk zei op 28 feb 2010 - 17:25:
Leuk dat je het eens hebt omgedraait(GoedGeschrijft?) En En En En En WHIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, Ik vind die Vampier ownent O.O
En nu ga ik eten ='D


NovaFlowne
NovaFlowne zei op 28 feb 2010 - 17:16:
Nova, miiiii

Ik vind het nog steeds geweldig en kan niet wachten tot de spelen beginnen. <3