Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokemon: New Legend » Episode 40: Een normale nederlaag op abnormale snelheid

Pokemon: New Legend

21 april 2010 - 18:55

1302

0

208



Episode 40: Een normale nederlaag op abnormale snelheid

Zeg eens, Steve, zei Andrew. Hoe wist je dat ik bij Harmen was?
Ik vroeg het aan Zuster Joy, zei Steve, Ik vroeg haar om mij te waarschuwen wanneer jij in Saffron City was.
Wow, zei Andrew, Ik wist niet dat je zo erg naar onze battle uitkeek.
Hé, mede dankzij jullie heb ik een Gym weet je nog? Hé waar is Brian?
Hij is een Pokémon Ranger geworden, zei Brenna.
Cool, zei Steve. De drie sloegen de straat in waar de Gym van Steve stond. Ze liepen ernaartoe en Stev e deed de deur open. Na u, zei Steve beleefd en hij ging als laatste binnen.
De scheidsrechter van Sabrina werkt hier nog steeds en de vloer is ook hetzelfde, legde Steve uit. Na de Pokémon League denk ik dat ik de Gym een likje verf ga geven. Zullen we gaan beginnen, Andrew?
Klaar wanneer jij het bent zei Andrew. Hij wist dat de Gym Leader als eerste een Pokémon moest kiezen, maar Andrew wist ook dat Steve louter Normaal-type Pokémon had, dus rustte zijn hand op Mankeys Poké Ball. De scheidsrechter nam het woord.
Dit gevecht tussen Steve, de Gym Leader, en Andrew, de uitdager, staat op het punt te beginnen, beide trainers gebruiken drie Pokémon en alleen de uitdager mag van Pokémon wisselen. Wanneer alledrie de Pokémon van een van de trainers is uitgeschakeld, is het gevecht afgelopen. Begin!
Zet je schrap, Andrew! riep Steve. Meowth, ik kies jou!
Ja, dat is die Meowth tegen wie ik met Bulbasaur vocht, weet je nog? vroeg Andrew aan Bulbasaur.
Bulbasaur knikte.
Ik ga nu een andere vriend van ons gebruiken, oké? vroeg Andrew. Bulbasaur knikte weer. Mankey, kom eruit! riep Andrew en Mankey kwam uit de Poké Ball.
Een Mankey, doet met denken aan het gevecht tegen Primeape. Andrew, aan jou de eer.
Mankey, Rock Smash! zei Andrew en Mankeys hand begon te gloeien om vervolgens Meowth er hard mee te raken.
Meowth, Thunderbolt! zei Steve en een de tegenaanval werd geopend, waardoor Mankey terug vloog op eigen helft.
Mankey, Thunderpunch! zei Andrew. Mankeys hand laadde zich op met electrische energie en stond klaar om te slaan. Meowth ontweek echter handig en antwoorde met een Hypnosis-aanval waardoor Mankey in slaap viel.
Mankey! riep Andrew. Word wakker!
Pay Day! riep Steve. Meowths amulet begon te glimmen en een straal raakte Mankey vanuit het amulet. Mankey sliep nog steeds.
Fury Swipes! riep Steve en Meowth begon Mankey met stevige halen te krabben.
Maak het af met Thunderbolt! zei Steve en een laatste Thunderbolt zorgde ervoor dat Mankey niet meer verder kon vechten.
Mankey is uitgeschakeld, Meowth wint! riep de official.
Mankey, keer terug! zei Andrew en een rode straal trok Mankey terug in zijn Poké Ball. Misschien kan ik wat verdedigend spelen met mijn nieuwe aanwinst, Magneton nu!
Nieuw zei je, weet je welke aanvallen hij heeft? vroeg Steve.
Daar komen we nu achter, zei Andrew en hij pakte zijn Pokédex.
Magneton kent: Thunder Wave, Spark, SonicBoom, Gyro Ball
Ik weet genoeg, Magneton, begin met Spark zei Andrew en Magneton begon zich op te laden met elektrische energie en sloeg in op Meowth.
Meowth, Pay Day zei Steve en Meowth liet zijn amulet weer glimmen en straalde een dunne straal naar Magneton, maar Magneton had er niet al te veel last van.
Meowth, Hypnosis, zei Steve.
Magneton, Sonic Boom! riep Andrew. Magneton draaide zich heen en heel snel weer terug om door de geluidsbarrière te breken en een vreemd uitziend object richting Meowth te schieten die zich probeerde te concentreren op Magneton en dus te laat was om te reageren op de SonicBoom.
Meowth deinsde achteruit wat Magneton kans gaf voor een vervolgaanval.
Magneton, Gyro Ball, zei Andrew en Magneton begon te gloeien en te draaien en ondertussen stevende het ook nog op Meowth. Magneton stootte tegen Meowth die een aardige klap te verduren kreeg.
En nu Spark! Magneton laadde zich op en ramde zich in Meowth, waardoor de laatste werd uitgeschakeld.
Meowth is uitgeschakeld. Magneton wint.
Goed gedaan, Magneton!
Meowth, keer terug!

Nu, Wigglytuff! riep Steve en een Wigglytuff kwam uit de Poké Ball.
Laten we maar meteen beginnen, zei Andrew. SonicBoom!
Wigglytuff liet zich rustig raken door Magnetons SonicBoom en leek niet onder de indruk.
Magneton, Spark!
Magneton stevende zich, geladen en al, op Wigglytuff af om haar een fikse klap te verkopen.
Wigglytuff, Defense Curl.
Wigglytuff blies zich op als een ballon en belandde in Wigglytuffs buik.
Wigglytuff, Body Slam.
Wigglytuff rolde om zodat Magneton onderop kwam te liggen.
Magneton, Thunder Wave!
Er kwam wat elektrische energie vrij om Wigglytuff te verlammen.
Wigglytuff, ga er af, zei Steve. Wigglytuff rolde van Magneton af en nam haar normale vorm weer aan. Magneton was uitgeschakeld.
Magneton kan niet meer verder vechten, Wigglytuff is de winnaar.
Ik moet nu met een Pokémon tegen twee Pokémon, dacht Andrew hardop. Pidgeotto, ik kies jou!
Pidgeotto kwam uit zijn Poké Ball. Pidgeotto, gebruik Quick Attack.
Wigglytuff, Defense Curl! riep Steve.
Wigglytuff blies zich zelf op, maar voor ze volledig was opgeblazen had Pidgeotto al de eerste klap uit gedeeld, waardoor Wigglytuff best een stoot kreeg.
Wigglytuff, Rollout! riep Steve.
Wigglytuff begon te rollen en raakte Pidgeotto stevig. Pidgeotto vloog ver terug en merkte dat Wigglytuff er weer alrollend aankwam.
Klim! zei Andrew en Pidgeotto vloog net op tijd weg, waardoor Wigglytuff stopte tegen de muur.
Nu Quick Attack, commandeerde Andrew opnieuw en Pidgeotto viel Wigglytuff opnieuw aan die nu klem zat in een hoek gecreëerd tussen de muur en de grond. Het was voor Wigglytuff nu heel moeilijk om weg te rollen. Ze kreeg een klap te verwerken van Pidgeotto en Wigglytuff was gedwongen om haar normale vorm weer aan te nemen. Pidgeotto gebruikte zijn Steel Wing om een nieuwe stoot uit te delen en nog een Steel Wing. En nog een. Wigglytuff kreeg er flink van langs en kon niet meer verder.
Wigglytuff is uitgeschakeld. Pidgeotto wint.

Wigglytuff, keer terug! riep Steve. Raticate, ik kies jou!
Raticate kwam uit de Poké Ball.
Raticate? riep Andrew verrast. Is dat niet die Rattata?
Raticate, de rat-Pokémon, en de geëvolueerde vorm van Rattata, Zijn snorharen blijven altijd groeien, dus knaagt hij er af en toe op zodat ze even lang blijven. Zijn achterpoten zijn voorzien van zwemvliezen, zodat hij kan zwemmen in de rivier en op prooi kan jagen.
Als Raticate al zo snel is als een Rattata, hoe snel zal hij nu wel niet zijn, dacht Brenna die vol spanning naar het gevecht zat te kijken.
Pidgeotto, Quick Attack! riep Andrew, die was vastbesloten om Raticates snelheid met Pidgeottos snelheid te beantwoorden. Pidgeotto stevende op Raticate af, maar Raticate ontweek handig Pidgeottos aanval.
Raticate, Super Fang! riep Steve. Raticate ging op Pidgeotto af, die ook probeerde te ontwijken, maar Raticate was toch een behoorlijk stuk sneller. Pidgeotto werd in de vleugel gebeten.
Pidgeotto, Steel Wing! zei Andrew en Pidgeottos vleugel begon te gloeien hopende dat Raticate los zou laten.
Raticate, Super Fang op de andere vleugel! riep Steve.
Pidgeotto, Quick Attack! riep Andrew. Raticate sprong over Pidgeottos lichaam heen en probeerde zich aan Pidgeottos vleugel vast te bijten, maar dit keer was Pidgeotto de Rat-Pokémon te snel af. Pidgeotto stevende zich razendsnel af op Raticate af, maar deze ontweek weer.
Pidgeotto, Quick Attack, nog een keer! riep Andrew weer.
Raticate, jij ook Quick Attack! riep Steve.
De twee Pokémon botsten tegen elkaar aan in hoge snelheid en deinsden terug.
Nu, Raticate, Hyper Fang! commandeerde Steve.
Raticate stevende op Pidgeotto met zijn scherpe tanden paraat, maar Pidgeotto kon nog maar net op tijd ontwijken.
Quick Attack! riep Steve. Raticate prikte nu een gaatje in Pidgeottos verdedigende snelheid en raakte hem vol in de maag.
Nu, maak het af met Hyper Fang.
Raticate kreeg Pidgeotto dit keer wel tussen de tanden en gooide de vogel-Pokémon tegen de vlakte. Pidgeotto viel bewusteloos neer.
Pidgeotto kan niet meer vechten, Raticate wint. De winst gaat naar Steve.
Verloren, zei Andrew in zichzelf en hij keerde Pidgeotto terug, alweer, toch bedankt, Pidgeotto.
Andrew, bedankt voor het gevecht, ik neem aan dat ik je binnenkort weer zie voor een rematch, zei Steve. Hij trok zich in de kamer vlak naast de Gym. Ook Andrew vertrok met Brenna en Bulbasaur achter zich aan.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.