Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » When a muggle meets a Weasley. » Hoofdstuk 22: Negeermenietje

When a muggle meets a Weasley.

4 maart 2010 - 12:40

400

2

322



Hoofdstuk 22: Negeermenietje

‘Oh My Goody!’ Vrolijk kwam Gina naar me toe gehuppeld.
Gisteravond was echt gezellig, totdat Anderling over de rooien binnen kwam.
‘Nog nooit, nooit, is er een Zwadderaar bij de griffoendors op de slaapkamer geweest. Hoe durf je Vera, het is een schande!’ Achter haar stond Ginny, met een woedend gezicht.
Gina maakte het niet zoveel uit, ‘Zeg oude zuurpruim, ik zou maar eens je gleuf dicht houden. Je weet wat voor macht ik heb.’ Anderling zei niks en Ginny begon snikkend een verhaal tegen me aan te kletsen. Het boeide me allemaal niets, behalve die ene zin: Je weet wat voor macht ik heb. Wat dan? Ik zou er achterkomen hoe dan ook.
‘Zeg meid, waar ziet jij met je gedachten? Nou dan vertel ik het gewoon niet hè? Helemaal niets, ook niet over dat Draco en ik nu officieel een stel zijn.’ zei ze nep -boos. Mijn mond zakte een stukje naar beneden. Veel knuffels en felicitaties verder, liepen we naar de grote zaal. Voor de vier tafels, namen we afscheid, en liep ik naar de juiste tafel.
Als geprogrammeerd plaatste ik me neer naast Ginny. Ze keek me vuil aan en liep weg. Vragend keek ik Ron aan. ‘Tja, het is je eigenschuld, ik zou het ook niet lukken.’
Ik begreep er helemaal niks meer van. Verbaasd liep ik achter Ginny aan.
‘Gin? Wat is er nou? Negeer me nou niet!’ Na een paar gangen, stopte ze eindelijk.
Hijgend kwam ik tot stilstand. ‘Negeer me niet? Negeer me niet? Wie negeert wie nou eigenlijk?’ Het muntje viel… Ik wou wat zeggen, maar ze was me voor.
‘Nee! Denk nou eens eerst na voordat je wat doet of zegt!’
Boos liep ze weg. 2-0 voor Ginny, ze had gelijk ik ben de slechtste vriendin die er bestaat.
Verzonken in mezelf, liep ik door de gangen, shit, wat heb ik haar aangedaan?
‘Nee Gin, dit is mijn taak, ik ben de uitverkorenen!’ Zei Draco. Verbaasd keek ik om het hoekje. Gina stroopte haar linkermouw op, een tattoo verscheen.
Draco mompelde iets onverstaanbaars en omhelsde haar. Tranen stroomden op de wangen van hem en haar. Ze begroef haar hoofd in zijn nek, en omhelsde hem steviger.
Ze fluisterde dingen naar elkaar, die ik niet kon horen.
Ik keerde mijn rug naar de muur en liet me naar beneden zakken. Ze was toch geen….
Nee dat kan niet, het mocht niet!


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 25 sep 2011 - 21:36:
Leuke titel, en oh my my


Hugbear
Hugbear zei op 13 april 2010 - 21:14:
dat mag niet!!

en die titel; geniaal