Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » When everything is made to be broken {de Hongerspelen} » 1.8

When everything is made to be broken {de Hongerspelen}

5 maart 2010 - 14:27

466

3

225



1.8

Boete in 8.. Jah

Cyane

Langzaam naderde ik mijn prooi. (NOuja, prooi..Het was meer... De suikerpot in de keukenkastjes) Eigenlijk zou ik nu bij de boete moeten zijn, maar ik kwam daar nooit. Dat is saai. En ik kan er niet tegen om die kinderen te zien die allemaal dood gaan in de Arena. Want natuurlijk, 8 wint niet. Of nouwlijks. Er waren maar een stuk of 6 die hadden gewonnen ,en daar leefde er nunog maar 4 van.
Ik had mijn prooi berijkt en stak een vinger in de pot. Net toen ik de vinger met suiker aflikte, werd er op de deur geklopt.
'Controle!'brulde de stem van de hoofdvrede bewaker. Ik deed open, ik wist dat ze me toch wel zouden vinden.
'Goeie dag heren!'zei ik, gemaakt vrolijk. Ze keken me aan.
'Jij hoort bij de boete te zijn.' gromde degene met het paarse haar.
'Zonder schoenen aan?'vroeg ik en ik keek naar mijn schoenen, terwijl de bewakers het ook deden. Oops. Ik had wel schoenen aan.
'Zonder ontbeten te hebben dan?'vroeg ik. Ze keken naar de tafel, waar de vieze bordjes nog stonden.
'Euh... Héhé..'
'Meekomen.' De wachters grepen me bij mijn armen.
'Hé, wacht nou even! Mijn suiker!'
'Stomme suikerverslaafde,'gromde de andere bewaker met het oranje haar. (Ik begon me af te vragen waarom alle bewakers vrijwel het zelfde waren, alleen hun haarkleur was anders.)

'Cyane Tyfoon,'zei een dikke oude vrouw die voor de twee mentors, Amando en Lewis, stond.
'ZOu je me los willen laten?'vroeg ik. 'Dat bne ik namelijk.'
De bewakers grijnsde gemeen naar elkaar.
'Je ontloopt je straf niet!'riep de Paarse bewaker.

Sven
Een meisje dat waarschijnlijk niet op was komen dagen, ik herkende Cyane Tyfoon van verre, ze kwam noooit op dagen, worstelde zich los van een Paarse en een Oranje bewaker. Ze kwam het podium op. Ze vroeg iets aan iGesyl (De trekster) en die knikte.
'NOu, jongens!'riep ze. 'IK ben blij dat ik dit jaar géén zweepslagen hoef,omdat ik nooit meer op kom dagen.' Ik wist zeker dat ze de inwoners van het Capitool iets liet weten; dat het hier best wel slecht was...
iGesyl verschoot ook van kleur, en trok de jongen.
'Sven Miller,'zei ze vlug. Ik strompelde naar voren. En ging naast Amando staan. De jongensmentor.
Er wordt gezegd dat hij aan Sicca, zogeheten "Magie" deed. VOlgens mij heette dat gewoon, veel kennis van giftige planten en kruiden hebben. Hij had dus, heel slim, al het voedsel bij de hoorn vergiftigd, en met een blaaspijp een hele lading andere tributen vermoord. Hij was namelijk tribuut in een Kwartskwelling.

En dan had je ook nog Lewis voor de meisjes. Lewis was verweerd geraakt, en verslaafd aan de Cocaïne. Helemaal goed was ze dus niet. Ze kon zomaar ineens in een liedje uitbarsten. Altijd dezelfde. Hoe ze had gewonnen wisti k niet, dat was een jaar voor mijn tijd.


Reacties:


NovaFlowne
NovaFlowne zei op 5 maart 2010 - 19:40:
Cyane is cool. X3
Mehehe, me likes <3
Verder :3


chocojunk
chocojunk zei op 5 maart 2010 - 16:26:
Whaha Cyana is coooool, suikerverslaving ='D Geniaalheid. Als die Amando aan een kwartskwelling heeft mee gedaan is die gast egt oud o.o'' Dan heeft hij met de 25e spelen meegedaan want haymitch heeft met de vijftigste, en dit is de weet ik veelste x'P -_-'' Die verneukte wiskunde ook, dan ga ik wiskundisch denken ofsow --' Dooderitant. Hij is egt geniaal, voor al Cyana - IkValInHerhaling- tralala.


Yarsea
Yarsea zei op 5 maart 2010 - 16:24:
netjes

paar foutjes gezien...,

Dat bne ik namelijk.'
Hoe ze had gewonnen wisti k niet,


en de andere

'NOu, jongens!'riep ze
ZOu je me los willen laten?'vroeg ik.
IK ben blij dat ik dit jaar géén zweepslagen hoef
VOlgens mij heette dat
Ik strompelde naar voren. En