Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Lord of the Rings » Calleigh & Ramay » 12

Calleigh & Ramay

9 maart 2010 - 12:22

473

4

177



12

Taí­ren bleef ons aanstaren, en ik schudde m'n hoofd.
'm'n beste Taí­ren,'zei ik. 'waarom geef je ons nie twat te eten?' Ze knikte, maar bleef ons vaag aan staren.
'Alsjeblieft?' Met grote puppyogen staarde Ramay haar aan. Ineens schoot Taí­ren in de lach.
'Tuurlijk. Kom mee.' We bonden de paarden vast, en volgde Taí­ren naar binnen.
'Zal ik jullie iets vertellen?'vroeg ik. Taí­ren zuchtte.
'Niet weer, Calleigh!' zei haar man, Humí­ld, die ook even binnen kwam wandelen. Ik grijnsde naar hem. Hij gaf me een kus op de wang.
'Onze ouwe boogsnijdster!'begroette hij me. 'En iemand die ik niet ken, maar dat maakt me niet uit, want Calleighs vrienden, zijn de mijne.' Ik trok een gezicht.
'Nou, dit is niet echt een stam-verhaal,'zei ik. 'Het is meer een spreuk, ik ben van plan om 'm in een boog te snijden. Maar jullie moeten even zeggen of ie goed is.


Ve Ilya is prestar, buliah** an lle luva, an Sinda



offe..'ging ik verder.

Llie n'vanimaar' lle atara lanneina***
of
Lle anta amin tu?****
' Ik nam een hap van mijn Wegbrood. Ik zag hoe Ramay en Taí­ren me aan zaten staren.
'Wat?' vroeg ik met mijn mond vol.
'Die tweede... Dat betekend..' begon Taí­ren. Ramay lag dubbel.
'K'weethet. Misschien moet ik die maar niet doen hm?'
'Nee.'zei Ramay hikkend van de lach.
'

*Als alles is veranderd, vertrouw op je boog, en op de Grijze Elfen*
** bestaat eignlijk niet
***je bent lelijk en je moeder kleed zich grappig.
****Heb je hulp nodig?

Ik lag dubbel toen Calleigh haar spreuken opnoemde en Taí­ren en haar man lachten toen ook mee. 'Calleigh, die tweede... hahaa, die moet je.... hahaha, maar niet doen, haha!' 'Tenzij je echt lelijk bent en je moeder zich dom kleedt,' zei ze grijnzend. Taí­ren gaf haar een duwtje. We aten ons Wegbrood op, bedankten en liepen weer naar buiten. 'Oké, spreukenmeesterdingetje, wat nu?' vroeg ik en Calleigh moest weer lachen.

Ik lachte, en keek Ramay met pretoogjes aan.
'Nog nooit van een Elfen-nacht gehoord?' Ramay keek me vragend aan.
Ik grijnsde. Het was lang geleden dat ik dat had meegemaakt, maar nu was het precies wat ik nodig had.
'Op een Elfennacht is er een grote markt, met verkoop dingen natuurlijk, maar ook met wedstrijden waar je vanalles kunt winnen, gok wedstrijden voor de Mensenmannen die ook nog wel eens langs komen, kroegen, hele tentoonstellingen, onwijze kortingen op kleding en materiaal.. En daarvoor gaan wij daarheen!'zei ik enthousiast. Ramay keek me aan alsof ik gek was. 'Voor het materiaal. Ik wil nieuwe pijlen en hout en wat paardenhaar van de Paarden van Rohan voor de pezen. Een een mes. Deze is een beetje bot.' somde ik op.


'Jee, Cal! Allemaal?' Ze knikte lachend. 'Goed, ik ga wel mee. Maarre... hier hebben we nou niet echt een hotel ofzoiets waar we kunnen slapen.' Ze keek me even wezenloos aan. 'Nu je het zegt... shit.'


Reacties:


LadyLondon
LadyLondon zei op 5 maart 2010 - 22:42:
<3


LadyLondon
LadyLondon zei op 5 maart 2010 - 11:40:
:3


LadyLondon
LadyLondon zei op 4 maart 2010 - 22:23:

<3


SuusAnne
SuusAnne zei op 4 maart 2010 - 19:02:
Duhud, sorry voor 't lange stukje...

xx Suus