Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Eragon » Im meleth lle » <4> Magic

Im meleth lle

8 maart 2010 - 19:53

572

0

372



<4> Magic

Bladval / lasselanta

Megan p.o.v

De volgende dag werdt Megan erg vroeg wakker. Ze keek naar boven, naar de prachtige bloesembom waar ze onder sliep. Toen keek ze opzij, Eragon sliep nog. Ze keek naar Ariana, haar draak was nu zo groot geworden! Ze haalde uit haar tas alle ingredienten om broodjes te maken. Ze pakte voorzichtig Eragons zwaard en reeg de broodjes eraan. Het was maar goed dat zijn zwaard niet zo dik was, nu vielen alle broodjes er al bijna af omdat ze nauwelijks groter waren dan het zwaard. 'Wat ben je aan het doen?' Megan keek om en zag Eragon naar haar toe lopen. 'Broodjes roosteren' zei ze trots terwijl ze haar kleine vuurtje probeerde aan te wakkeren.'Eragon lachte een beetje, 'Ik heb een veel beter idee'. Hij keek richting Saphira. Saphira leek zijn boodschap te begrijpen en Eragon duwde Megan achteruit. Saphira brulde, Er kwam een intense hitte voor haar langs. Ze werdt verblindt door het felle en heette vuur. Toen Saphira ophield met vuurspuwen opende Megan haar ogen weer en haar mond viel open. Aan het zwaard hingen pikzwarte bolletjes waar nog een paar vlammetjes aan d bovenkant uit kwamen. 'Oh nee', Zei Megan teleurgesteld. Eragon en Megan keken elkaar even aan. Eragon keek erg verdrietig door het feit dat hij Saphira, Megans zelfgemaakte broodjes veranderd had in vlammende brokken van niks. Maar al snel verscheen er een lach op Megans gezicht. Die lach veranderde langzamerhand in hard gelach. Nu begon Eragon ook te lachen. Saphira en Ariana zaten net als twee volwassenen naar twee gierende tieners te kijken, die ook nog een op de grond lagen van het lachen! 'Wat moeten Saphira en ik nou met jullie?' Vroeg Ariana aan Megan. Megan begon daardoor nog harder te lachen. Toen ze na een paar minuten helemaal uitgelachen waren zei Eragon: 'Hehe, nou. Nu het lachen dan eindelijk gebeurd is dan moet ik je maar een leren hoe je zelf vuur moet maken, he?'. Megan keek naar Eragon, 'Zelf vuur maken?'. Eragon glimlachte naar haar, 'Ja, zelf vuur maken. Als drakenrijder kun je magie gebruiken, die magie komt voort uit je draak. Het wordt door gegeven aan de rijders. Maar voor je zelf magie kan gebruiken moet je de oeroude taal van de elfen kennen. Maar de kracht van de spreuken moet je zelf aanvoelen. Als het fout gaat kun je bewusteloos raken of zelfs doodgaan'. Megan knikte, 'nou, de elfentaal beheers ik al, ik weet zelfs meer dan jou'. Eragon lachte, 'Dat weet ik wel zeker, de spreuk is het woord. Als je het woord weet, controleer je het ding.' Megan knikte, 'Lasselanta' fluisterde ze zacht. Eragon keek omhoog. Boven Megan vielen allemaal prachtige roze blaadjes naar beneden vanaf de bloesemboom. De blaadjes zweefden rond Megan en vielen toen allemaal op de grond. In een grote cirkel om Megan heen. Verbaasd keek Eragon naar Megan, 'Wauw, dat was mooi'. Megan keek richting Eragon, 'Ja, inderdaad. Gelukkig kan ik elfs praten tegen mijn moeder.' 'En je vader dan?' Vroeg Eragon nieuwsgierig. Megan wist een klein sarcastisch lachje op haar gezicht te toveren, 'Mijn vader is gek, ik was zo verbaasd dat hij me met jou mee liet gaan! Mijn moeder is gedood, door een draak. het was die van Galbatorix of Morzan. Dat weet ik niet meer. Sinds toen haat mijn vader alles wat met draken te maken heeft. Hij wou me eerst helemaal niet met je mee laten gaan.' Eragon knikte.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.