Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Eragon » Im meleth lle » <11> Omsingeld!

Im meleth lle

9 maart 2010 - 0:16

486

1

336



<11> Omsingeld!

Eragon p.o.v

'Skulblakas Ven!' zei Eragon en keek om zich heen terwijl hij boven op Saphira zat. Er verschenen rode gedaantes in beeld. Saphira dook al krijsend naar beneden. Eragon sprong van haar af en lande naast het meertje. Hij keek om zich heen, Ariana zat vastgebonden en Megan had moeite om een urgal te verslaan. Snel rende hij naar Megan toe terwijl Saphira en Ariana aan het vur spuwen waren. Nadat Saphira nog wat urgals had neergestampt was Ariana ook vrij. Een voor een gingen alle urgals de vele slachtoffers van hun achterna. Toen Ariana de laatste had geroosterd was er nog maar eentje over. Namelijk die waar Megan mee aan het vechten was. Eragon sprong tussenbeide terwijl Megan achteruit sprong om even uit te rusten. Megan struikelde en viel op de grond. De urgal haalde uit met zijn zwaard naar Eragons benen. Hij veegde Eragon onderuit en gaf hem een schop in zijn buik. Eragon krimpte in elkaar van de pijn. de urgal hield zijn zwaard klaar om op Megan in te hakken. Megan kneep haar ogen dicht en hoopte dat het snel zou gebeuren. Ze hoorde het zwaard haar vlees doorboren, 'nee! niet mijn vlees' dacht ze. Ze opende haar ogen en Eragon was door de urgal in zijn buik gestoken. De urgal trok het zwaard terug en Eragon kreunde. De urgal hief het zwaard op om ook Megan te vermoorden. Maar daar merkte Megan niets van, alles wat zij aan het doen was is aandacht hebben voor Eragon. Een luid gebrul klonk en saphira en Ariana stormden op de urgal af. Dit had hij niet overleefd. Megan boog zich over Eragon. Voorzichtig trok ze zijn leren jas uit en duwde zijn blous opzij. Hij had een diepe wond in zijn buik, gelukkig heeft het zwaard geen organen geraakt. Ze trok scheurde zijn blouse in stukken en maakte er lange slierten verband van. Eerst depte ze voorzichtig de wond met haar vest. Eragon merkte er niet veel van, hij was half bewusteloos. Megan trok hem een stukje overeind zodat hij een beetje recthop zat en wikkelde het verband om zijn middel. Voorzichtig legde ze zijn hoofd op haar tas neer. Ze liep naar het beekje en maakte een stuk stof og van zijn blouse nat en wrong het uit. Voorzichtig maakt ze alles rond om de wond schoon en waste het doekje toen weer. Ze wist niet wat ze moest doen. Terug naar huis? Of blijven? Ze zou bereid zijn om allebei te doen. Wat dan ook maar het beste is voor Eragon. Na een overleg met beide draken besloten ze te blijven. Ze verzamelde hout en droog gras. ze legde het op een bultje en fluisterde: 'Brisingr'. direct ontvlamde het hoopje takken en werdt het een lekker warm vuurtje. Ze haalde een dikke deken uit haar tas en legde die over Eragon heen. Met haar hoofd op zijn borst viel ze in slaap.


Reacties:


Nynke
Nynke zei op 9 maart 2010 - 0:28:
Meer, veel geef