Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Journey through the Mono region {tijdelijke stop} » Episode Twenty-Six - Rivals!

Journey through the Mono region {tijdelijke stop}

15 maart 2010 - 20:46

1305

2

190



Episode Twenty-Six - Rivals!

Jake komt binnenkort bij het proloog te staan ^^

Nadat Noa en Thomas Eevee hadden voorgesteld aan Jesse en Sky met hun pokémon, besloot het viertal om op weg te gaan, het was pas 6 uur in de morgen maar ze konden toch niet meer slapen. Noa had Eevee uit haar pokébal gelaten en droeg haar, zodat ze elkaar wat beter konden leren kennen. Maar toen waren Minun en Vulpix jaloers geworden, dus zat Minun op haar schouder en liep Vulpix naast haar.
'Je pokémon passen wel bij je', zei Thomas met een grijns.
'Hoezo dat?' zei Noa.
'Nou, ook zo eigenwijs.'
'Moet jij nodig zeggen meneer de betweter.'
Sky voelde de ruzie al aankomen en sleurde Thomas van Noa vandaan en Jesse ging naast Noa lopen.
'Zo, wat vindt je van je Eevee?' vroeg hij.
'Geweldig!' zei Noa. 'Ik begrijp wel waarom je ze verzameld.'
'Ja, ik ook', zei Jesse en hij kriebelde Noa's Eevee onder haar kin.
'Eevee, Eevee!' riep Eevee blij.
'Mine, Mine!' zei Minun en begon op Noa's schouder op en neer te springen.
'Minun!' zei Noa met een verkramd gezicht. 'Je doet mijn schouder pijn.'
'Minun...' zei Minun geschrokken en ze ging op Noa's andere schouder zitten.
'Jij hebt je pokémon ook niet onder controle.'
Verbaasd keek Noa op en een eindje verderop stond een jongen met bruin haar dat met een lok voor zijn gezicht viel. Hij zag eruit als een jongen op wie alle meiden verliefd zouden worden, maar Noa viel niet bepaald voor hem.
'Nee?' zei Noa uitdagend. 'Nou, ze houden tenminste wel van me, toch jongens?'
'Pix!' zei Vulpix instemmend.
'Minun!'
'Eeveeee!'
'Zie je wel?' zei Noa.
De jongen grijnsde en keek Noa recht aan.
'Mijn naam is Jake. En jij bent...?'
'Noa', zei Noa kwaad. 'Wat moet je?'
Ze deed een stap naar voren en keek Jake recht aan. Ergens had ze zo het gevoel at ze een vreselijke hekel aan hem ging krijgen.
'Ik moet niks', zei Jake. 'Maar nu je het erover hebt, ik daag je uit tot een gevecht.'
'Best', zei Noa.
Even later stonden Noa en Jake tegenover elkaar op een grasveld en Jesse was scheidsrechter (omdat Thomas dat noooit meer van zijn leven wilde (zie "Sky Vs Noa").
'Dit is het gevecht tussen Jake en Noa. Iedere trainer gebruikt twee pokémon en je mag niet omwisselen van pokémon, behalve als je andere pokémon uitgeschakeld is. Wie als eerste de twee pokémon van de tegenstander heeft verslagen, wint. Begin!'
'Aan jou de eer, Noa', zei Jake.
'Best', zei Noa chagrijnig. 'Eevee! Ik kies jou!'
Jake grijnsde. 'Dusclops, ik kies jou!'

Dusclops is een Wenk Pokémon. Zijn lichaam is volledig hol en hij kan, net als een zwart gat, alles opslokken. Sommigen zeggen dat zijn slachtoffers nooit terugkeren.

Noa keek ongerust naar Thomas, omdat Dusclops de voorganger van Dusknoir was... Thomas keek een beetje benauwd, maar glimlachte en stak zijn duim op. Noa haalde diep adem.
'Eevee, begin met een snelle aanval!'
'Dit gaat lang duren', mompelde Sky. 'Dusclops is een spook type en Eevee een normaal type. Ze zijn allebei niet effectief tegen elkaar.'
Noa haalde haar schouders op en focuste zich op haar gevecht.
'Dusclops, Ice Punch.'
Dusclops sloeg zijn vuist naar voren en stopte Eevee's snelle aanval met gemak. Eevee bibberde van de kou toen Dusclops haar met Ice Punch raakte.
'Alles oké, Eevee?'
'Eeveeee!' riep Eevee zelfverzekerd en ze schudde heen en weer met haar kop om het weer warm te krijgen.
'Goed dan, gebruik nu een Bite aanval!'
'Slim, Noa, Dark is super effectief tegen Ghost!'
Jake grijnsde.
'Will-O-Wisp.'
Die aanval kan Vulpix ook, dacht Noa. Misschien kon Eevee hem ontwijken...
Er kwamen kleine paarse en rode vonkjes tevoorschijn en begonnen naar Eevee toe te dansen.
'Nu, Eevee! Spring eroverheen en gebruik een Quick Attack om te versnellen!'
Eevee nam een sprint naar de vonkjes en sprong eroverheen.
'Gebruik nu een Bite aanval!'
'Eeveeeeee!'
Eevee beet Dusclops en sprong met een achterwaartse salto weer op haar plek.
'Goed zo, Eevee. Je wordt vast heel goed in wedstrijden!' zei Noa met twinkels in haar ogen.
Jake trok een wenkbrauw op. 'Co-ordinator?'
'Wat dacht jij dan?' snauwde Noa terug.
'Beginnende trainer', dacht Jake. 'Je moet weten dat ik ook co-ordinator ben.'
'Oh nee...' zuchtte Noa.
Dat betekende dat ze nog lang niet van Jake af was...
'Laat je niet afleiden door zijn praatjes, Noa! Focus je op je gevecht!' riep Thomas die nog steeds een beetje wit zag door de Dusclops.
Noa knikte en keek zelfverzekerd naar Eevee.
'Doe nog eens Bite, Eevee!'
'Dacht het niet. Confuse Ray.'
'Pas op, Noa!' riep Sky.
Noa knikte. Confuse Ray kende ze ook wel.
'Ontwijk hem Eevee!'
Maar dat lukte Eevee niet en ze raakte in de war.
'Je mag niet terughalen, Noa', grijnsde Jake.
'Jaja', zei Noa geirriteerd.
Ze hurkte naast Eevee en aaide haar zachtjes over haar kop.
'Rustig maar, Eevee. Het komt wel goed. Kom tot jezelf, Eevee. Het komt allemaal goed.'
'Eevee...'
Eevee duizelde en begon in haar eigen staart te bijten. Jake begon te lachen.
'Dusclops, Thunderpunch.'
Noa keek even naar Dusclops die langzaam aan kwam gesjokt en stond niet op.
'Het komt wel goed, Eevee, rustig maar.'
Ze aaide zachtjes over zijn kop en drukte haar tegen zich aan.
'Eeveee...'
Eevee duizelde nog steeds en begon toen in haar eigen poot te bijten.
'Niet doen, Eevee...'
Noa raakte overstuur.
'Eevee, niet doen, houd daarmee op!'
Ze zette Eevee zachtjes neer, maar zag toen dat Dusclops aan kwam stormen.
'Eevee!'
Noa - zelf ook helemaal overstuur en in de war - sprong voor Eevee en werd zelf geraakt door de Thunderpunch.
'Stop de wedstrijd, scheids!' riep Thomas en hij en Sky renden bezorgd op Noa af.
'Alles oké, Noa?' vroeg Thomas bezorgd, terwijl hij naast haar hurkte.
'Met mij is alles goed!' zei Noa en ze balde haar vuisten, Jake lag namelijk nog steeds helemaal dubbel.
'Wat is er met jou?' lachte hij. 'Welke trainer - co-ordinator - springt nou voor haar pokémon om die te beschermen?'
'Ik!' zei Noa kwaad. 'Eevee is net uit haar ei. Ze kan nog niet zo hard vechten. Als trainer hoor ik haar te beschermen voor te zware gevechten! Zelfs als ik dan verlies! Scheids, ik trek me terug!'
'Goed dan', zei Jesse een beetje verbaasd. 'De winnaar is Jake.'
'Dat wilde ik horen', zei Jake en hij haalde Dusclops terug. 'De volgende keer als we elkaar tegenkomen verwacht ik een beter gevecht', zei hij tegen Noa en hij ging ervandoor.
Noa nam Eevee in haar armen en ze veegde ruw haar tranen weg, te laat, want Sky en Thomas hadden dat al lang gezien.
'Ik ben gewoon bang dat Eevee te hard geraakt word', zei ze kwaad. 'Ze is net uit haar ei, ze is nog een jonkie...'
Er begonnen weer tranen te stromen en ze veegde ze weer ruw weg met haar mouw.'
'Eevee...' zei Eevee beduusd, die er ondertussen weer was.
'Het is jouw schuld niet', zei Noa. 'Rust maar even lekker uit.'
Eevee knikte en Noa deed Eevee in haar nieuwe pokébal.
'Hoe kwam dat nou, Noa?' vroeg Sky.
Noa haalde haar schouders op. Ze wist het zelf niet. Ze had het gevoel dat ze Eevee moest beschermen. Voorzichtig met haar moest zijn en haar goed verzorgen.
Plotseling begon ze weer duizelig te worden en ze zag een klein meisje voor zich.
'Ik had Eevee nooit zo hard moeten laten vechten! Het is mijn schuld dat ze nu zo gewond is!'
Het meisje huilde hartverscheurend en Noa herkende haar meteen. Het was haar moeder toen ze nog jong was.
'Pix!' Vulpix kwam uit zijn pokébal en kroop bij het meisje - Noa's moeder - op schoot.
'Vulpix... Het spijt me zo.'
'Pix.'
Vulpix likte de tranen van het meisje weg.
'Wordt Eevee nog beter, Vulpix?'
Vulpix knikte hevig en trok toen aan de broekspijp van het meisje.
'Waar ga je heen?'
'Pix!'
Vulpix rende weg en het meisje rende hem snel achteraan.
Ze kwamen bij het pokécenter.
'Pix, Vulpix!'
'Je hebt gelijk, Vulpix. Ik moet bij Eevee blijven...' zei het meisje vol emotie in haar stem en ze ging het pokécenter in.

'Noa! Noa!'
Thomas schudde Noa door elkaar en toen Noa weer bij zichzelf kwam, schrok ze.
Eevee.
Haar moeder.
Haar moeder had ook een Eevee gehad.
'Noa, wat is er aan de hand?'
'Ik zag mijn moeder', stamelde Noa. 'Ze had ook een Eevee, ze...'
Noa draaide zich om en haalde Eevee weer uit haar pokébal.
'Eevee...' mompelde Noa.
'Eeveee!' zei Eevee vrolijk en sprong in Noa's armen.
Noa glimlachte en knuffelde Eevee.


Reacties:


JustaStory
JustaStory zei op 15 maart 2010 - 21:14:
Geweldig!


Soragek
Soragek zei op 15 maart 2010 - 20:56:
heb er haast geen woorden voor deed me denken toen Sora Sparky ontmoette of toch wel;'D het was een leuke Epi!!!!