Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » When a muggle meets a Weasley. » Hoofdstuk 30: Spiderman

When a muggle meets a Weasley.

16 maart 2010 - 20:19

606

2

290



Hoofdstuk 30: Spiderman

Na een lang verhaal van Ginny over Harry, viel alles op zijn plaats.
Harry had iets gekregen met Cho Chang, terwijl Gin over haar oren verliefd op Harry was.
Ik wist niet wat ik moest zeggen. Dat het niet uit maakt? Dat hij haar niet waard is? Dat ze moet blijven wachten op hem? Ik wist het niet, het was allemaal zo dubbel.
‘Ik, ik weet niet wat ik moet zeggen.’ Zei ik maar. ‘En ik weet niet wat ik moet doen.’ Zei Ginny na een zucht. ‘Gewoon doorgaan met leven, denk ik.’
Nadat ik dat had gezegd knikte ze en ze pakte een stapeltje kleding uit haar klerenkast en liep weg. Ik stond op en liep door haar kamer heen.
Mijn ogen bleven hangen op de brieven op haar bureau.
Van Jenny, aan het handschrift te zien.
Ik schrok op, toen Ginny weer binnen kwam.
Het was weer de oude Ginny, met haar schattige kleding.
‘Jenny?’ Vroeg ik terwijl ik met de brieven wuifde.
Ze knikte en pakte de brieven uit mijn handen en pakte haar toverstok. Ze mompelde een spreuk en de brieven vlogen in brand.
‘Had steun nodig.’ Waren de woorden die ze zei, kijkend naar het vuurtje. ‘Wat is er toch met die Jenny?’ Vroeg ik. Ginny vertelde dat Jenny op een dag knallende ruzie had met haar ouders. Ginny en Jenny hadden nog altijd contact, maar mevrouw Weasley was daar ooit achtergekomen. Nu moet Ginny steeds alle brieven verbranden, zodat ze er niet weer achterkomt. ‘Ze is best oké.’ Zei ze tenslotte. ‘Weet ik.’ Ginny keek me vragend aan.
Ik vertelde over het cafeetje. Ginny lachte.
‘Echt iets voor haar. Nou laten we het over wat leuks hebben. Blijf je hier nog lang?’
Ik haalde mijn schouders op. Net toen Ginny iets wilde zeggen, schalde mevrouw Weasley’s stem door het huis. ‘Ik geloof dat we moeten eten.’ Zei Ginny droog.
Aan tafel was de sfeer gespannen. ‘Zo.’ mevrouw Weasley zette geïrriteerd de laatste pan op tafel. ‘Sinds wanneer eet jij weer mee?’ Siste ze tegen Ginny.
‘Molly, scheetje, laten we even rustig blijven. Ginny had gewoon last van hormoon wisselingen, zoals elke puber. Je weet wel, met die maandelijkse dingen.’
Mevrouw Weasley gooide een dodelijke blik naar haar man, maar die ging gewoon door. ‘Want dat had ik laatst gelezen in zo’n hippe, strakke, vette, dope dreuzel tienertijdschrift. Yo!’ En hij maakte een rare beweging met zijn armen.
‘Pí¡í¡p!’ zeiden Fred en George. ‘Sorry hoor, hij heeft weer een nieuwe hobby gevonden.’ Zei Fred en hij gaf een knipoog. Ik voelde mijn wangen gloeien en keek gauw de andere kant op.
Na een zwijgzaam eten, maakte Ginny en ik mijn slaapplaats klaar.
We hoorde wat buiten ritselen, samen liepen we naar het raam.
‘Wat was dat?’ Vroeg ik. Mijn antwoord werd gauw beantwoord.
Door het raam vloog een reuze spin. Ginny en ik slaakten een gil.
Gillend stampte ik met mijn voeten. ‘Doe wat!’ gilde ik. ‘Wat dan?’ slaakte Ginny uit.
‘Jij bent de heks hier, ik niet!’ Toen vloog de deur open.
‘Is hier sensatie te beleven?’ Vroeg de tweeling. Hun ogen werden groter toen ze de spin zagen. Toen begonnen ze te lachen.
‘Wat is er zo grappig?’ vroegen Ginny en ik tegelijkertijd.
‘Yeti!’ Zei George en hij pakte de spin op.
‘Wat is hier aan de hand?’ Vroeg mevrouw Weasley.
Toen ze de spin zag, werd ze vuurrood. ‘Fred en George! Wat, gooi dat beest weg!’ En ze duwde de tweeling naar beneden.
‘Ik denk dat je wat toverkunst voor je raam moet gebruiken, Gin.’ Zei ik.
‘Ik denk het ook.’
En ze begon het raam te repareren.


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 25 sep 2011 - 21:51:
Yeti een spin mama mia!


XoXopeace
XoXopeace zei op 16 maart 2010 - 20:37:
hihi, meneer wemel noemt zijn vrouw scheetje, hahahaha!!
verder goed hoofdstuk!! ik lees gauw weer verder