Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Journey through the Mono region {tijdelijke stop} » Episode Twenty-Seven - Teaching Flamethrower!

Journey through the Mono region {tijdelijke stop}

19 maart 2010 - 19:55

917

2

199



Episode Twenty-Seven - Teaching Flamethrower!

Noa, Thomas, Jesse en Sky hadden dit keer geluk, want vlak voor het donker werd, waren ze bij een pokécenter aangekomen en al bijna waren ze in Forcia City. Waarschijnlijk zouden ze er de volgende dag aankomen. Terwijl Thomas, Jesse en Sky nog aan het kletsen waren, had Noa zich teruggetrokken op de gevechtsvelden vlakbij het pokécenter. Ze wist dat de wedstrijd in Forcia City pas over een maand was, maar toch wilden ze even trainen. Het zat haar dwars dat ze van Jake had verloren.
'Jongens, kom er maar uit', zei ze en Vulpix, Minun en Eevee kwamen tevoorschijn.
'Ik wil even met jullie trainen, en misschien zijn jullie wel in staat een nieuwe aanval te leren!'
Alledrie haar pokémon waren enthousiast en omdat ze door elkaar instemmend "ja" riepen, kwam er een geluid uit dat klonk als:
'Pixmivee!'
Noa schoot ervan in de lach.
'Oké, Vulpix, kom eens hier.'
'Pix, Vulpix!' Vulpix salueerde en deed een sprongetje naar voren.
Noa pakte haar pokédex en scande Vulpix.
'Ember, Quick Attack, Roar en Will-O-Wisp...' mompelde Noa.
'Je kunt nog leren: Confuse Ray, Imprision, Flamethrower, Safeguard, Payback, Fire Spin, Captivate, Grudge, Extrasensory en Fire Blast. Is kijken, misschien kunnen we je Flamethrower leren in plaats van je Roar aanval.'
'Pix!' riep Vulpix enthousiast.
'Goed, Vulpix!' zei Noa en ze rende naar de andere kant van het veld, waar ze een afgebroken tak van een boom lag liggen.
Ze sleepte de tak iets dichterbij en zei toen tegen Vulpix:
'Probeer de vonken van je Ember aanval samen te voegen tot één grote vuurvlam, Vulpix en richt op de tak!'
Vulpix klikte instemmend en begon Ember-vonkjes te maken.
'Goed zo, en nu samenvoegen!'
'Vulpix!!!'
Vulpix kneep één oog dicht en begon heel veel Ember vonkjes te maken, maar het lukte hem niet om ze samen te voegen. Verslagen keek hij Noa aan.
Noa schoot in de lach van Vulpix' zielige kopje.
'Geeft niet, Vulpix. We zijn hier immers om te oefenen! Probeer het nog een keer!'
'Pix!' Vulpix knikte naar Noa en begon weer Ember vonkjes te gooien.
Noa zag niet, dat Thomas van een afstandje aan het toekijken was. Hij zat met een dilemma: Want hij vond het wel grappig om Noa zo intensief bezig te zien, maar hij wilde haar ook helpen. Dus moest hij blijven staan of naar haar toelopen en helpen?
Maar hij was te laat, want een jongen liep naar Noa toe en sprak haar aan. Thomas herkende hem; Het was die jongen van gisteren, Jake.
'Noa, was het toch?' zei Jake met een grijns.
Noa keek op en haar gezicht betrok meteen.
'Wat doe jí­j hier?'
'Wat dacht je van overnachten? Het wordt straks donker, slimpie.'
'Ja, dat weet ik heus wel', zei Noa.
'Nou dan.'
Noa keek hem kwaad aan en wendde zich weer tot Vulpix.
'Oké, Vulpix, probeer het nog eens!'
Vulpix knikte en probeerde opnieuw een Flamethrower te creëren, maar het lukte hem nog steeds niet.
'Pix...'
Vulpix keek Noa verdrietig aan. Noa bukte en gaf Vulpix een aai over zijn kop.
'Geeft niks hoor, Vulpix. We blijven oefenen!'
'Pix!' Vulpix salueerde en wachtte tot Noa hem een comando gaf.
Noa wilde hem een comando geven, maar toen begon Jake achter haar rug te lachen.
'Wat nou?' Noa draaide zich kwaad om. 'Je stoort me, kun je me niet gewoon met rust laten?'
'Het is leuk om jou te zien falen', zei Jake lachend.
'Gewéldig.' Noa rolde met haar ogen. 'Kun je nu alsjeblieft weggaan?'
'Waarom?' zei Jake uitdagend.
Noa rolde met haar ogen, draaide zich om en besloot hem te negeren.
'Noa!' Thomas kwam aangerend, hij het het besluit genomen Noa te gaan helpen.
'Wat is er?' vroeg Noa.
'Zal ik je helpen met trainen?'
'Is goed', zei Noa blij.
'Nou, veel plezier', zei Jake met een grijns en hij liep ervandoor.
'EINDELIJK!' zei Noa opgelucht.
'Wat was er?' zei Thomas schijnheilig, alsof hij net aan was komen lopen.
'Hij deed irritant', zei Noa kortaf. 'Nou, ga je me nog helpen of niet?'
'Natuurlijk!' zei Thomas snel. 'Goed, wat ben je Vulpix aan het leren?'
'Flamethrower', zei Noa met een zucht. 'Ik krijg het hem maar niet geleerd...'
'Pix...' zei Vulpix teleurgesteld.
'Het ligt niet aan jou, Vulpix, we moeten gewoon de goede manier vinden om het je te leren.'
Vulpix knikte. Thomas hurkte naast Vulpix.
'Vulpix, je moet proberen je Ember vonken op één punt te richten, begrijp je dat?'
Vulpix knikte.
'Goed, laten we dat oefenen. Ik ben zo terug!'
Thomas rende ervandoor en Noa vroeg zich af wat hij in godsnaam ging doen.
Even later kwam hij weer terug en hij had een dartbord onder zijn arm.
'Hoe kom je daar nou weer aan?' lachte Noa.
'Da's niet zo moeilijk hoor', zei Thomas met een glimlach. 'Gewoon even bij zuster Joy vragen.'
Hij liep naar de eerste de beste boom en hing het dartbord op.
'Hij mag kapot hoor', zei Thomas. 'Dus maak je daar geen zorgen over.'
'Oké', zei Noa. 'Goed Vulpix, probeer je Ember vonken op één punt te richten, zie je dat rode rondje in het midden van dat dartbord?'
'Pix!'
'Probeer daar je vonken op te richten, toe maar!'
'Vulpix!'
Vulpix begon Ember vonken te maken.
'Goed zo, nu samenvoegen, en op één punt richten, je kunt het wel! Kom op!'
'Vul...PIX!!!!'
Vulpix begon steeds meer vonken te maken en uiteindelijk werd het één enorm dikke vuur straal, een Flamethrower! De vuurstraal kwam recht in de roos!'
'Vulpix! Goed zo!!!' riep Noa enthousiast en ze wilde naar Vulpix toerennen om hem te omhelzen, maar ze struikelde over een steentje en viel languit op de grond.
'Gaat het wel?' vroeg Thomas bezorgd.
'Prima!' zei Noa, ze vloog omhoog en omhelsde Vulpix stevig. 'Goed zo, Vulpix!'
'Pix!' zei Vulpix, die bijna geen adem meer kreeg van Noa's omhelzing.
'Je hebt Flamethrower geleerd, Vulpix!' riep Noa en ze gaf Vulpix een kus op zijn kop.
'Pix, Vulpix!'


Reacties:


pikafan10
pikafan10 zei op 3 sep 2010 - 20:27:
aaww:3
ik snap waarom sommige meiden schattige pokémon nemen


Soragek
Soragek zei op 19 maart 2010 - 20:04:
Awwhhh, Vulpix is zo lief!