Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Journey through the Mono region {tijdelijke stop} » Episode Twenty-Eight - Hello Forcia City!

Journey through the Mono region {tijdelijke stop}

21 maart 2010 - 16:57

1566

1

185



Episode Twenty-Eight - Hello Forcia City!

Noa, Thomas, Sky en Jesse blijven niet lang in Forcia City, omdat de gym nog niet open is en de wedstrijd pas over een paar weken. Daarom gaan ze met de veerboot naar Whirly Island, één van de vele eilanden in Mono. Om in Whirla City te komen moeten ze door de Whirly Cave, waar ook Lake Luckily ligt, één van de drie lake's in Mono (Lake Fantasy en Lake Happily zijn de andere twee). Weetje, misschien moet ik een keer de kaart van Mono op deviantart zetten (A)

Na nog een klein eindje lopen, kwamen Noa, Thomas, Sky en Jesse eindelijk in Forcia City aan. Noa en Thomas renden meteen de stad in en keken hun ogen uit.
'Forcia City is de één na grootste stad in Mono', zei Sky. 'Solary City is de grootste stad.'
'En Tiny Town is de kleinste stad!' riep Thomas. 'En daar woon ik!'
'Is Tiny Town kleiner dan Vientown?' vroeg Noa verbaasd.
Thomas knikte. 'In Tiny Town staan 4 huizen ofzo en er is niet eens een pokécenter. Het staat midden in de Rainbow Woods.'
'Vientown staat in de Dark Woods', antwoordde Noa. 'En er is één weeshuis en een paar huizen.'
Forcia City was enorm. Overal stonden huizen, winkels en een stukje verderop was de mijn.
'Forcia City Mijnbouw', las Jesse, die ondertussen was doorgerend naar de mijn.
'Precies jongeman', zei een man die net vanuit de mijn aan kwam lopen.
Hij had een tuinbroek aan en een grote hoed op. Noa schatte hem ongeveer eind 50. Naast hem liepen twee Makuhita's en een Machop.
Hij stak zijn hand uit naar Jesse. 'Ik ben Philip', zei hij. 'Ik werk hier in de mijn. Dit zijn Maku en Hita de Makuhita's en dit is Max de Machop.'
'Ik ben Jesse', zei Jesse.
'Ik ben Noa en dit hier is Vulpix', zei Noa en ze knikte naar Vulpix die ze in haar armen had.
'Pix, Vulpix!'
'Ik ben Thomas en dit is Plusle', zei Thomas.
'Plusleee!' Plusle salueerde vanaf Thomas' schouder.
Sky stelde zichzelf ook voor.
'Jullie komen vast voor de gym, of niet soms?' vroeg Philip.
Thomas knikte.
'Dan heb ik geen goed nieuws voor jullie, want de gym is nog niet af', zei Philip spijtig. 'Mijn vriend, Joe, heeft de gym opgezet, maar hij moet zijn pokémon nog trainen en de gym zelf is ook nog niet af.'
'Is hij de gym leider?' vroeg Thomas.
'Precies', zei Philip. 'Ben jij de toekomstige pokémon master?'
Thomas bloosde. 'Dat is de bedoeling ja.'
Philip lachte. Terwijl hij lachte, schudde zijn buik heen en weer en Maku, Hita en Max moesten ook lachen.
'Wat een vertrouwen, jongen', zei Philip toen hij klaar was met lachen. 'Ik kan Joe wel vragen of hij nu alvast een gevecht met je wilt doen. Als je de komende weken dan naar Whirly Island gaat, is de gym klaar als je terug bent. En dan kun je nu oefenen met Joe!'
'Dat is een goed idee!' zei Thomas blij.
'Dan heb ik een verzoek', zei Noa. 'Kunnen we een dubbel gevecht doen? Thomas en ik tegen u en Joe?'
Philip begon weer te lachen, samen met Maku, Hita en Max.
'Jazeker meisje, vindt je partner dat ook goed?'
'Prima', zei Thomas.
Philip liep de mijn in om Joe te halen en even later stonden ze met z'n allen op een gevechtsveld bij het pokécenter.
Joe en Philip tegenover Thomas en Noa. Jesse was scheids en Sky ging Thomas en Noa aanmoedigen.
'Dit is het dubbel gevecht tussen Joe en Philip en Thomas en Noa! Iedere trainer mag twee pokémon gebruiken en het gevecht is afgelopen als één van de twee teams het andere team heeft uitgeschakeld. Wisselen is niet toegestaan. Begin!'
'Minun, ik kies jou!' riep Noa en ze knipoogde naar Thomas.
Thomas begreep het. 'Plusle, ik kies jou!'
'Plusleee!'
'Mine, Minun!'
Plusle en Minun drukten elkaars staart tegen elkaar aan. Philip begon weer te lachen en gooide een pokébal.
'Maku, ik kies jou!'
'Makuhita!'
Joe pakte ook een pokébal en gooide die omhoog.
'Hitmontop! Ik kies jou!'
'Hitmontop!'
Hitmontop is een Pokémon die op zijn handen kan staan. Iedereen is gefascineerd door de mooie, soepele, elegante dansachtige bewegingen van Hitmontop. Hitmontops soepele sierlijke schoppen zijn misleidend hard. Tegenstanders kunnen verrast worden door hun kracht. Dus kijk uit! Hij voert zijn rondtollende dans uit en daarna schopt hij. Soms draait hij zo snel in het rond dat hij zich in de aarde begint te boren. vertelde Thomas' pokédex.
Makuhita is een Durf Pokémon. Makuhita geeft nooit op en komt altijd op zijn pootjes terecht, hoe vaak hij ook wordt neergehaald. Telkens als hij opstaat bouwt hij meer energie in zijn lichaam op. vertelde Noa's pokédex.
'Minun, gebruik helping hand om de krachten van Plusle sterker te maken!'
'Jij ook helping hand, Plusle!' riep Thomas.
Plusle en Minun duwden elkaars staarten weer tegen elkaar aan en concentreerden zich. Ze begonnen te vonken en zodra ze klaar waren, zag het eruit alsof ze veel sterker waren.
Philip was alweer aan het lachen, Joe stompte hem.
'Let op, Philip!'
'Wat je zegt, Joe! Maku, Vital Throw!'
'Hitmontop! Rolling Kick!'
Hitmontop ging op zijn hoofd staan en begon richting Plusle te rollen met een grote vaart. Maku kwam op Minun afgestormd, klaar om hem onderuit te halen.
'Het nadeel van Fight Pokémon is dat ze vaak erg groot zijn en daarom nooit zo snel', zei Thomas tegen Noa. 'Plusle en Minun zijn klein en lenig, daar moeten we dus gebruik van maken!'
Noa knikte. 'Goed, Minun, sprint met een Quick Attack onder Maku's benen door en val hem dan van achteren aan!'
'Mine!'
'Plusle, spring over Hitmontop heen!'
Met gemak kwamen de twee langs de Hitmontop en langs Maku heen en Minun raakte Maku op zijn benen, waardoor die struikelde.
'Mine!' zei Minun vrolijk.
'Plusle, Spark!'
'Jij ook Minun!'
'Mooi niet', bromde Joe. 'Hitmontop, Detect!'
'Knock Off, Maku!' zei Philip nadat hij weer even had gelachen.
Maar Plusle en Minun waren niet van plan geraakt te worden; ze duwden elkaars staarten tegen elkaar aan en maakten een enorme Spark-uitbarsting waar Maku en Hitmontop allebei door geraakt werden. Maku was uitgeschakeld, maar Hitmontop was nog lang niet klaar.
'Maku, kom terug', zei Philip beduusd. 'Hita, ik kies jou!'
'Makuhita.'
Hita kwam tevoorschijn en keek Plusle en Minun kwaad aan.
'Hitmontop, Triple Kick!'
Hitmontop kwam weer aangerold en trapte Plusle drie keer, waardoor hij uitgeschakeld op de grond viel.
'Minee...' zei Minun teleurgesteld en klopte haar vriendje op zijn schouder.
'Goed gevochten, Plusle', zei Thomas. 'Kom terug. Nu, Staravia, ik kies jou!'
'Staraviaaaa!'
'Goede zet, Thomas, Fly is super effectief tegen Fight!' riep Noa.
Thomas stak zijn duim op naar Noa.
'Hita, gebruik Revenge!'
'Hitaaaa!' brulde Philips Makuhita en hij kwam met een enorme vaart op Minun afgestormd.
'MINUUUUN!' riep Minun bang en ze bukte, in een poging Hita te ontwijken.
Thomas greep in. 'Staravia! Pak Minun op en vlieg haar van Hita vandaan.'
'Staraviaaaaa!' Staravia deed wat hem opgedragen werd; Hij pakte Minun voorzichtig op met zijn klauwen, vloog omhoog en zette Minun een stukje verderop weer neer.
'Minun!' zei Minun blij en hij knipoogde naar Staravia.
Staravia knipoogde terug.
Philip lachte niet langer, grommend beval hij Hita een Knock Off te doen.
'Hitaaaa!' riep Hita en kwam opnieuw op Minun afgestormd.
'Minun, Spark!'
Minun barste uit en Hita werd hard geraakt door een Spark aanval.
'Sta op, Hita!' brulde Philip.
'Hitaaaaa!' gromde Hita en hij sprong weer op.
Thomas en Noa focusten zich zo op Hita, dat ze vergaten dat Hitmontop er ook nog was. Ze werden totaal verast door Hitmontop die Minun ineens onderuit haalde. Minun was uitgeschakeld.
'Goed gevochten, Minun', zei Noa. 'Kom maar terug.' Ze gaf een kus op Minuns pokébal en pakte toen de pokébal van Vulpix. 'Kom op, Vulpix!'
'Pix, Vulpix!' Vulpix kwam trots uit zijn pokébal.
'Staravia, gebruik Aerial Ace op die Hitmontop!'
'Hitmontop, rol weg!'
'Ga hem achterna, geef niet op, Staravia!'
Noa knikte even en wendde zich toen tot Hita.
'Vulpix, nu, Flamethrower!'
'Vulpix!' riep Vulpix enthousiast, blij dat hij zijn nieuwe aanval mocht laten zien.
'Ontwijk hem, Hita!'
Maar Hita was te uitgeput en kon Vulpix' Flamethrower niet ontwijken. Hita was uitgeschakeld en daarom was alleen Hitmontop van Joe er nog, maar na Hitmontop mocht hij nog een pokémon inzetten...
'Ik heb een idee!' zei Noa en ze begon iets in Thomas' oor te fluisteren.
Thomas grijnsde en stak zijn duim op.
'Vulpix, spring op Staravia's rug!'
'Pix.' Vulpix deed wat Noa zei.
'Staravia, vlieg omhoog!'
Joe zuchtte. Zolang Staravia in de lucht was kon zijn Hitmontop niets doen...
'Staravia, gebruik je Aerial Ace!'
Joe keek verbaasd naar de Staravia. Vulpix zat toch op zijn rug?
'Vulpix!' riep Noa toen Staravia halverwege was. 'Spring van Staravia's rug en val Hitmontop van boven aan met een Flamethrower!'
Joe was verbaasd door de dubbele aanval en Hitmontop werd eerst geraakt door de Flamethrower en daarna gelijk door de Aerial Ace. Uitgeschakeld.
Noa en Thomas gaven elkaar een high five.
Joe grijnsde. 'Goed gedaan, jongens, maar dit is nog niet het einde. Gallade, ga ervooooor!'
'Oh nee...' mompelde Thomas en hij zette zijn pokédex aan.
Gallade is een meester in hoffelijkheid en vechtkunst. Tijdens een gevecht gebruikt hij de extra grote zwaarden die op zijn ellebogen zitten.
'De mannelijke evolutie van Kirlia...' mompelde Noa. 'Kom op, Thomas, we kunnen het wel!'
Joe grijnsde. 'Gallade, Close Combat!'
'Gallade.'
Gallade kwam met een enorme snelheid op Vulpix af, die wel vijf keer enorm hard werd gemept door Gallade.
'Pix...' zei Vulpix duizelig en hij viel uitgeschakeld op de grond.
'Vulpix!!!' riep Noa ongerust en ze knielde naast hem neer. 'Alles oké?'
Vulpix knikte.
'Kom maar terug.' Noa deed Vulpix terug in zijn pokébal en keek naar Thomas. 'Nu is het aan jou, doe je best!'
Thomas knikte. 'Kom op, Staravia, vlieg omhoog!'
Joe grijnsde weer. 'In de bomen, Gallade!'
'Gallade.'
Gallade sprong behendig van tak tot tak, tot hij op dezelfde hoogte als Staravia was.
'Wing Attack, Staravia!' schreeuwde Thomas, die nu al schoon genoeg had van die Gallade.
'Psychic.'
Gallade begon zich op Staravia te focussen en ineens had hij hem in zijn macht. Als hij naar links kijk, ging Staravia ook naar links.
'Staravia...' zei Thomas in paniek.
'Smijt hem op de grond!' riep Joe.
Dat deed Gallade en Staravia was meteen uitgeschakeld. Thomas haalde hem terug.
'Goed gevochten, Staravia', zei hij en hij gaf Joe een hand. 'Ik wil u als de gym af is uitdagen tot een echt gymgevecht', zei hij.
Joe grijnsde. 'Dan zal ik nog sterker zijn dan nu, jongen!'
'Maar ik ook!' zei Thomas zelfverzekerd. 'Reken maar dat ik dan wél win!'
'We zullen zien...' zei Joe.


Reacties:


Soragek
Soragek zei op 21 maart 2010 - 17:19:
leuke Epi!!!