Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokemon: JEZP Seizoen 1 » Hoofdstuk 8: Op bezoek bij Team Rocket! (Deel 2)

Pokemon: JEZP Seizoen 1

17 juli 2010 - 18:07

446

1

289



Hoofdstuk 8: Op bezoek bij Team Rocket! (Deel 2)

De vorige keer: Justin heeft Professor Oak gevonden. In het Team Rocket hoofdkwartier heeft Justin twee visioenen. Zal hij later werken voor Team Rocket? En waar is Rik gebleven?

Hoofdstuk 8: Op bezoek bij Team Rocket! (Deel 2)

''Wie is daar?'' Justin is best bang, het kan een Team Rocketlid zijn. Opeens ziet Justin Rick, die zit te eten. ''Rick, wat ben ik blij jou te zien! Bevrijd ons snel, voor Team Rocket komt!'' Snel bevrijdt Rick Oak en Justin. Daarna vluchten ze snel weg. ''Justin, toen ik eten zocht, heb ik een Masterball gevonden.''zegt Rick zachtjes. Justin kan zijn oren niet geloven. Daarmee kan je elke pokemon vangen die je wilt hebben! ''Bewaar hem maar goed.''adviseert hij.

Dan zijn ze weer terug in Virdian City, waar Justin en Rick de Town map kregen. (*) ''Kom, Justin! We gaan de eerste badge halen!'' zegt Rick enthousiast, en wijst naar het gebouw. Ze gaan er naartoe, en zullen gecoacht worden door professor Oak.
Rick rent meteen naar de gymleader. Het is Giovanni. Hij bekijkt ze eerst nauwkeurig aan. Ook Justin kijkt hem nauwkeurig aan. ''Jij hier, Justin? Nu weet je dat ik gymleader van deze gym ben. Justin geeft geen antwoord. Hij blijft Giovanni alleen maar aanstaren. ''Kan mij boeien, ik wil met je vechten!'' roept Rick zelfverzekerd. Giovanni accepteert het aanbod van Rick. Rick kan niks anders kiezen dan zijn eigen Pidgey. Giovanni lacht schuw. ''Ik hoop voor je dat je met betere pokemon aan komt zetten. Kom eruit, Rhydon!'' Een prachtige Rhydon komt uit de pokeball. Justin pakt zijn pokedex.

Rhydon, de geeuvolueerde vorm van Rhyhorn. Ze is in staat om je te doorboren. Zijn wapen is zijn hoorn.

''Ik denk dat Rhydon sterker is, veel sterker.'' zegt de professor. ''Oke, Pidgey. Doe je Gust!'' roept Rick. Justin weet hier niks van. ''Ah, Gust. Een soort tornado, die je tegenstander doet duizelen.'' zegt de professor. Pidgey raakt goed, maar Rhydon komt terug met een zware Earthquake. ''Pidgey is uitgeschakeld, Giovanni heeft gewonnen.'' roept de scheidsrechter. Justin besluit niet te vechten tegen Giovanni. ''Jullie kunnen het beste eerst naar Pewter City gaan.'' zegt Oak. ''Via Virdian Forest kom je snel in Pewter City.'' Justin en Rick besluiten ook via die weg te gaan. Rikard (*) brengt Professor Oak naar Pallet Town. Justin en Rick gaan verder met hun avontuur.

Bij Route 2 zien ze Team Rocket wat fluisteren. Ook Jansen en Janssen (**) zitten daarbij. Justin vertrouwt het niet. Dan zien de Team Rocket leden Justin en Rick. ''O nee, rennen!'' roept Justin, en begint meteen te rennen, en Rick rent er meteen achterna. ''Van hun zijn we nog niet af..'' zegt Justin. En dan rennen ze het Virdian Forest in..

Wat gebeurt er in het Vidrian Forest? Lees het de volgende keer!

(*) Zie Hoofdstuk 4: De Ekans-dans
(**) Zie Hoofdstuk 3: Een Nieuwe Vriend en Hoofdstuk 6: Kom maar hier met die sleutel


Reacties:


pikafan10
pikafan10 zei op 9 juli 2010 - 18:20:
ik heb ze nou allemaal gelezen
zou ik een melding mogen