Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Journey through the Mono region {tijdelijke stop} » Episode Thirty - The sea by night

Journey through the Mono region {tijdelijke stop}

24 maart 2010 - 20:28

652

1

192



Episode Thirty - The sea by night

telt 30 ook mee als jubileum? (A) ik vind van wel! XD

Nadat Noa, Sky, Jesse en Thomas hadden gegeten (wat bijzonder lekker was volgens Noa!) Gingen ze nog even naar het speelparadijs voor pokémon, wat de boot ook had. Toen het donker werd gingen ze hun kamers opzoeken.
'Waar zijn de badkamers eigenlijk?' vroeg Noa toen ze op weg naar hun kamers waren.
'Volgens de plattegrond zijn die tegenover onze kamers', antwoordde Jesse, die de plattegrond aan het bestuderen was.
'Mooi', zei Noa. 'Want ik ga me niet omkleden als Thomas erbij is.'
Sky en Jesse lagen helemaal dubbel en Thomas werd zo rood als een tomaat.
'Dat was ik ook helemaal niet van plan', stotterde hij.
'Jaja', plaagde Jesse.
'Ja', zei Thomas.
'Ik vraag me af wat daar allemaal gaat gebeuren vannacht', fluisterde Jesse in Sky's oor.
'Geloof me, ik WIL het niet eens weten', zei Sky.
'Er gaat helemaal NIKS gebeuren', zei Noa koeltjes.
Ze waren ondertussen bij de kamers aangekomen, kamer 1 was naast kamer 2.
'Wij nemen kamer 1', zei Thomas. 'Dat klinkt leuker.'
'Jullie feestje', zei Jesse en hij sleurde Sky kamer 2 in.
'Hoezo ons feestje?' zei Noa niet-begrijpend.
'Dat is een uitdrukking, Noa', zei Thomas met een zucht. 'Dat betekent dat het hem niet uitmaakt en dat wij mogen beslissen.'
'Jaja', zei Noa geïrriteerd. 'Hoe hoog stond jij voor taal?'
'Geen idee', zei Thomas. 'Ik besteede nooit aandacht aan de normale vakken. Ik keek altijd de hele week uit naar woensdag, dan mochten we gevechten doen met pokémon van de school!'
'Ik wilde dat ik dat had gehad...' zuchtte Noa. 'Dan was ik nu wat beter geinformeerd.'
'Je bent goed genoeg geinformeerd', zei Thomas.
Noa knikte even, ze wist niet zo goed wat ze moest zeggen. 'Ik ga me douchen en omkleden', zei ze.
'Dat is goed', zei Thomas met een glimlach.
Noa draaide zich snel om, omdat ze rood werd en liep naar de badkamers. Snel sprong ze onder de douche.
Noa schaamde zich voor zichzelf. Gisteren had Sky haar uitgelachen omdat ze nog nooit de zee had gezien. Nu hoorde ze van Thomas dat hij op school elke woensdag pokémongevechten mocht houden. Ursaring was de eerste pokémon die zij had gezien. Los van de Gastly die er 's nachts door het weeshuis zwierven. Noa haatte Spook pokémon. Waarom, wist ze niet, maar ze kreeg er de kriebels van. Snel kleedde ze zich aan en deed haar pantoffels aan. Haar kleren propte ze in haar rugzak. Ze had nog geen zin om naar Thomas te gaan. Ze wilde weten hoe de zee er 's nachts uit zag.
Noa rende naar het dek en leunde over de railing. De zee was donkerblauw. En de hemel erboven was pikzwart. Het was een heldere nacht, want er waren heel veel sterren zichtbaar. Het water klotste zachtjes tegen de boot aan. Noa genoot even van de rust. Ze vond het heel leuk om reisgenoten te hebben, maar soms had ze behoefte aan rust.
'Wat doe je?'
Noa schrok zich een ongeluk. Ze vloog overeind en zag dat Thomas naast haar stond.
'Ik weet niet', zei ze. 'Even kijken.'
'Hij is mooi hè?'
'Wat?'
'De zee.'
'Ja.'
Noa leunde weer op de railing en ze had niet door dat Thomas haar heel erg aan het aanstaren was. Het viel hem op wat een enorme persoonlijkheid Noa had. Ze was altijd de vrolijke, impulsieve optimist, maar soms had ze van die momenten dat ze heel stil en in zichzelf gekeert was.
'Waar denk je aan?'
'Hm?'
Noa keek verbaasd op.
'Waar denk je aan?' herhaalde Thomas.
'Oh, niks', zei Noa.
Thomas keek haar doordringend aan. Noa zuchtte.
'Aan mijn verleden. Aan wie mijn ouders zouden kunnen zijn en aan of de mensen in het weeshuis naar me op zoek zijn.'
'Je denkt toch niet dat ze je kunnen oppakken, hè?' vroeg Thomas geschrokken.
'Weet ik niet', zuchtte Noa. 'Ik hoop het niet.'
Ze sprong op en keek Thomas zelfverzekerd aan.
'En als ze dat doen, ben ik niet van plan om mee te gaan! Ze kunnen me toch niet dwingen!'
Thomas lachte. 'Zo ken ik je weer! Ga je mee naar de kamer?'
Noa knikte en liep met Thomas mee naar kamer nummer 1.


Reacties:


Soragek
Soragek zei op 24 maart 2010 - 20:42:
aaah, LEUKE EPI! sorry capslock