Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Eragon » I'm With You » <2> 'klaar meiden?

I'm With You

30 maart 2010 - 16:40

1003

0

546



<2> 'klaar meiden?

6 jaar later...

Lilli schoof de bladeren van de eiken boom opzij, ze keek over Farthen Dur, het grootste dorp in het Beor gebergte. Ze schudde haar lange bruine haar opzij. Ze kneep haar ogen bij elkaar, de zon scheen fel die dag. Dagenlang heeft ze gereden op haar paard, Brugh. Toen ze tien jaar oud was, had ze haar ouders verloren. Sinsdien had ze jarenlang bij haar oom Haor in Narda gewoont. Ze had het daar erg naar haar zin, het dorp lag aan zee en er was genoeg werk te doen. Maar dik een week geleden had ze ruzie gekregen met haar oom. Volgens haar oom moest ze de rest van haar leven in zijn slagerij werken. Dus heeft Lilli besloten om Narda achter zich te laten en naar haar andere oom te gaan, Jack. Ze weet alleen dat hij een bar runt in Farthen Dur. En hier stond ze dan klaar om het machtigste verzetdorp te betreden. Ze had natuurlijk allerlei verhalen gehoord over het grote gevecht, waar de drakenrijder Eragon de shade van de koning had verslagen. Ze vondt de drakenrijder erg moedig. Zelf zou ze nooit aan een oorlog meedoen of ruzie opzoeken. Het deed haar te veel denken aan haar overleden ouders. Ze liep voorzichtig de stijle helling af, terwijl ze zoveel mogelijk glimpen wou opvangen van het prachtige kasteel, waar Ajihad woonde. Hij is de leider van de Varden. Ze liep onder reusachtige witte poorten door. Overal waren kinderen aan het spelen op straat. Mensen kochten dingen op de markt terwijl de marktlieden alle aanbiedingen aan het schreeuwen waren. Ze vrolijkte erg op van de gezelligheid in het dorp. Ze keek opzij naar de bakkerij. Voor ze het door had lag ze met haar rug op de grond. Ze keek op en zocht de oorzaak van haar valpartij. Blijkbaar was ze gevallen over een appel. Voor haar stond een jongen, hij stak zijn hand naar haar uit. Terwijl ze haarzelf aan zijn hand omhoog hees was ze hem aan het bestuderen. De jongen had licht haar en was volgens haar iets ouder als haarzelf. 'Het spijt me, Mevrouw Jorin slingerd soms een beetje met haar boodschappen mandje.' Zei de jongen tegen Lilli terwijl hij opzij keek. Daar stond een oud vrouwtje, die haar fruit en groentes aan het oprapen was van de stenen. De vrouw leek nogal moeilijk te kunnen kijken omdat ze haar ogen bij elkaar spande. Lilli glimlachte en begon ook wat fruitstukken op te rapen. 'Bedankt, meisje' Zei Mevrouw Jorin met een piepstemmetje. ''Graag gedaan, mevrouw' zei lilli. Het vrouwtje lachte terug naar haar, 'Er zou meer jeugd als jou moeten zijn, vindt je ook niet jongen?' Zei ze met haar piepstemmetje. De jongen begon ene beetje te lachen en zei: 'Jazeker'. Mevrouw Jorin keek met een afkeurende lach naar de jongen. Het vrouwtje draaide zich om en liep verder de markt op. De jongen glimlachte naar haar en wuifde even met zijn hand, hij draaide zich om en liep achter het oude vrouwtje aan om haar verder te helpen met haar boodschappen. Lilli liep verder door het dorp heen en stopte voor een grote bar, waar het erg rustig was. Ze liep door de deur en ging voor de bar staan. Er kwam een meisje aangelopen met heel lang lichtbruin haar. het meisje ging achter de bar staan, klaar om haar bestelling op te nemen. 'Lillian? Ben jij dat?!' Vroeg het meisje toen ze Lilli van dichtbij bekeek. 'Erin?' vroeg Lilli. beiden begonnen ze te lachen en liepen ze om de bar heen. Ze gaven elkaar een knuffel. Lilli had Erin voor het laatst gezien net voor het verzet van Therinsford. 'Ik kan niet geloven dat jij het bent! Ben je weg gegaan bij oom Haor?' Vroeg Erin verbaasd. 'Ja, ik had het helemaal gehad met hem.' Zei Lilli lachend. Na even bijkletsen hadden ze afgesproken dat ze in de bar kon blijven wonen, zolang ze zo nu en dan meehielp achter de bar. Lilli ging de bar weer uit om wat lakens en andere spullen te halen die ze niet me had kunnen nemen vanuit Narda. Nadat ze een laken, schone kleren en wat andere prulletjes had gekocht liep ze terug naar de bar. Toen ze binnenkwam stond niet alleen Erin maar ook een grote man achter de bar. Zijn stoppelbaard en bierbuik maakten hem een perfecte cafebaas. De man keek om en begon te lachen. hij liep om de bar heen en gaf haar een knuffel. Terwijl Lilli werd fijngeplet zei ze: 'Ugh.. Oom Jack!'. 'Oh, Lillian, ik heb je gemist klein nichtje van me! Het is fijn dat je hier bent gekomen, mijn zus had het niet anders gewild.' zei Jack serieus met een glimlach op zijn gezicht. Na ook nog wat bij te kleten met haar oom Jack liep ze met Erin naar de bovenverdieping vlak boven de bar. Er stonden twee bedden. Lilli liep naar het bed in de hoek van de kamer en zette haar tas neer op het bed. Erin hielp haar om haar tas uit te pakken en haar bed op te maken. 'Oke, dan. Nu even een paar belangrijke feiten voor je vanavond voor de dronken mannen wordt gegooid'. Lilli keek verbaasd naar Erin die erg serieus keek. 'Ten eerste: Er zitten altijd halvegare mannen aan de bar die denken dat je ze leuk vindt. als ze wat proberen mag je ze van Jack een klap verkopen. En.. als er een ruzie is moet je Jack even roepen, die trapt ze er wel uit. Ja, mijn vader kan nogal ruig gaan als ze iets van zijn bar proberen te slopen.' Lilli knikte terwijl ze het nog een beetje probeerde te snappen. Ze moest erg wennen aan haar nieuwe plek en aan de mensen met wie ze te maken kreeg vanavond. Nerveus trok ze een schort voor en ging samen met Erin klaar staan achter de bar terwijl Jack bij de deur stond om de deur te openen. 'Klaar meiden? Voeg Jack. Zowel Erin als Lilli knikten.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.