Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Eragon » I'm With You » <3> 'Te laat Erin!'

I'm With You

30 maart 2010 - 16:40

823

0

390



<3> 'Te laat Erin!'

De mensen stroomden binnen en liepen allemaal gelijk naar de bar. Lilli was flink aan het prutsen om al het bier in de houten pullen te krijgen terwijl Erin ze aan het verkopen was. Toen eindelijk iedereen bijna voorzien was van bier konden ze even rusten. Samen tilden ze een paar nieuwe vaten achter de bar, aangezien dat het bier letterlijk en figuurlijk over de toonbank vloog. Ze leunden tegen de bar aan met hun rug naar de klanten. 'Mag ik een bier?' Vroeg een stem achter haar. Ze keek om, het was de jongen van de markt. Lilli knikte en tapte een biertje voor hem. Langs de bar liep een horde meisjes die riepen: 'Heb jij hem gezien? Is hij hier?' Lilli keek raar en vroeg aan de jongen: 'Naar wie zijn ze opzoek?' De jongen keek raar op, 'Weet je dat niet? Nooit van de drakenrijders gehoord?' Vroeg de jongen geiriteerd door de gillende meisjes. 'Eragon? zo heet hij toch?' Zei Lilli. De jongen begon te glimlachen. 'Dus... Ik heb je hier nog niet eerder gezien? Waar kom je vandaan?' Vroeg de jongen. 'Ik heb eerst tien jaar in Therinsford gewoond, daarna zes jaar in Narda en nu dus hier in Farthen Dur.' Schreeuwde Lilli naar de jongen om over het geluid heen te komen. De jongen keek verbaasd van zijn pul met bier naar Lilli. 'Meer bier!' Hoord ze Erin schreeuwen. Lilli draaide zich om en begon weer bier te tappen. Lilli ging achter de bar weg om een rondje te lopen om alle lege bierpullen op te halen. Ze raapte ze op van de grond en van de tafels. Ze voelde een hand op haar schouder. Ze draaide haar om. Er stond een grote jongen met viez zwart haar. 'He, meisje. Laten we dansen' zei de jongen die nogal dronken was. 'Nee, dankje!' Schreeuwde Lilli naar de jongen terwijl ze hem minachtend aankeek'. Ze draaide zich weer om zodat ze verder kon gaan met het halen van de bierpullen. Maar de jongen pakte haar vast en drukte haar tegen zich aan. Lilli probeerde los te komen en begon te schreeuwen: 'Blijf van me af viespeuk!''. Erin en een paar mensen keken op van haar geschreeuw. 'Jack!' hoorde Lilli, Erin schreeuwen'. Ze kneep haar ogen dicht terwijl ze uit alle macht uit zijn greep los probeerde te komen. De jongen sloeg zijn arm om haar keel. Lilli snakte naar adem. Opeens hield het op, Lilli ademde zoveel lucht in al ze kon en opende haar ogen en keek om. De jongen waar ze zonet nog mee aan het praten was aan de bar, was op de vuist gegaan met de andere jongen die haar net nog stevig vast had. Ze sloegen erop los. De jongen met het zwarte haar sloeg de aardige jongen neer op de grond en liep lachend naar Lilli toe. Lilli deinsde achteruit. Maar de jongen kwam niet verder dan een meter van haar af. De aardige jongen van de markt tikte hem op zijn schouder. Toen de vieze jongen zich omdraaide kreeg hij een vuist tegen zijn gezicht aan. Hijgend keek de blonde jongen hoe de andere op de grond lag. Erin kwam eraan rennen met een biervaatje en gooide die op de vieze jongen. 'Te laat, Erin. Hij ligt al plat.' Zei Lilli. 'Wat is dit nou?' Schreeuwde Jack. Zijn blik viel op de jongen die op de vloer lag en op zoek was naar zijn uitgeslagen tand. Jack pakte hem vast bij zijn kraag en sleurde hem al vloekend naar buiten toe. 'Oh oh, die is de pineut' zei Erin die inmiddels naast Lilli stond. Lilli glimlachte naar Erin. 'Ga jij hem maar even helpen, dan ga ik verder achter de bar' Zei Erin terwijl ze naar de blonde jongen keek. 'Kom maar mee' zei Lilli met een vriendelijk gezicht. Ze sleurde de jongen achter haar aan door de menigte en gingen in de keuken zitten aan de tafel. 'Dankjewel, maar je had jezelf niet hoeven op te offeren voor mij hoor.' Zei Lilli terwijl ze een doekje nat maakte en zich weer naar de jongen toe draaide. Ze depte het bloed van zijn gezicht af. De jongen begon te glimlachen en zei: 'Maar waarom zou ik mezelf jou niet laten helpen, als jij daar eerder ook geen bezwaar tegen had?' Lilli keek op, 'Hoezo?' De jongen stond op en zei: 'Ik denk dat ik je morgen wel weer tegenkom.' Hij liep naar de deur en keek nog snel even om. Hij reikte zijn hand naar haar uit en Lilli liep naar hem toe. De jongen pakte haar rechterhand en stopte er iets in. hij glimlachte nog een keer en liep de buitenlucht in. Lilli stond in de deuropening terwijl ze hem nakeek. Ze opende haar hand, er zat een armbandje in, haar armbandje! Verbaasd keek ze op, maar de jongen was al weg. Met een glimlach trok ze de deur achter haar dicht.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.