Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Eragon » I'm With You » <4> 'Wat is zijn naam?'

I'm With You

30 maart 2010 - 16:41

580

0

380



<4> 'Wat is zijn naam?'

Lilli opende haar ogen, ze had gedroomd vanacht. Nou, gedroomd? Ze leefde haar eiegen herrinering opnieuw. Haar droom ging over het jongetje die haar gered heeft vroeger. Het was dezelfde jongen die ze heeft leren kennen. Ze trok haar kleren aan en liep naar beneden. Erin was al bezig de bar weer te fatsoeneren. Lilli pakte een bezem en begon te vegen. 'Dus, wat heb je gisteravond nog gedaan met die superleuke jongen'?' Vroeg Erin nieuwsgierig. Lilli glimlachte,'zeg, je hebt wel van je vader gehoord dat toen mijn ouders overleden waren, een jongetje mij had gered van een soldaat van de koning. Ik had hem toen mijn armbandje gegeven.' Erin knikte begrijpelijk. Lilli haalde haar wenkbrauwen op, 'Een keer raden wat ik gisteravond heb teruggekregen van hem!' Ze hield haar arm omhoog waar haar armbandje om zat. 'Nee,toch?! Is hij dat jongetje?' Gilde Erin enthousiast. 'Wat is zijn naam? Vroeg Erin. 'Geen idee, dat zou jij toch moeten weten? hij woont hier al je hele leven!' Zei Lilli terug. 'Ja, weet ik veel. Ik dacht blijkbaar ook dat ik iedereen kende, ik heb alleen de mensen die in het kasteel wonen nog niet gezien.' Zei Erin terwijl ze de laatste vlekken van de bar af poetste. 'Ik heb een idee!, Als we straks klaar zijn gaan we de markt op, wie weet komen we hem of mevrouw Jorin tegen! Die weet natuurlijk wel wie hij is!' Gilde Lilli enthousiast. Erin knikte en ze begonnen snel door te werken. Nadat ze de hele bar hadden schoongemaakt gingen ze direct naar buiten de markt op. Ze liepen de hele markt af maar konden de jongen niet vinden. 'Zeg, hoe zit dat met die Eragon? Heb je hem al eens gezien?' Vroeg Lilli uit pure verveling. Erin schudde haar hoofd, 'Nee, nog nooit gezien, hij is meestal aan het vluchtten voor een horde meisjes of zo. Lachend liepen ze verder. 'Hoi meisjes' Klonk een piepstemmetje achter hun. De meiden draaiden hun om en zagen Mevrouw Jorin met haar boodschappenmandje. Achter haar liep de jongen, die haar blijkbaar weer aan het helpen was met de boodschappen. 'Zeg, wat aardig dat hij u helpt bij het boodschappen' zei Erin. 'Jazeker, hij is echt een goede jongen'. Zei Mevrouw Jorin trots. 'We hebben ons nog niet eens voorgesteld' Zei Lilli tegen de jongen. De jongen begon te lachen. 'Maar jouw naam weet ik wel, jij ben Lilli!' zei de jongen. Lilli keek op, 'Hoe weet jij dat?' De jongen glimlachte, het staat op je armbandje en ik heb het Erin horen zeggen. 'Ken je mijn naam ook?' Vroeg Erin verbaasd. De jongen lachtte nog harder. 'Ja, Lilli zei je naam toen je gisteravond een biervat op die jongen z'n hoofd had gesmeten.' Allevier begonnen ze te lachen. 'Hoe heet je nou dan'?' Vroeg Erin nieuwsgierig. De jongen zijn lach verdween en hij keek Erin serieus aan. 'Laat me je dat vanavond vertellen''zei de jongen. 'Sorry, ik moet werken in de bar.' Zei Lilli terwijl ze naar Erin lachte. 'Over een uurtje bij de brug?' Vroeg de jongen. Lilli knikte en ze draaide zich om en liep giechelend met Erin richting hun huis. 'O mijn god? Wou hij nou echt serieus met jou alleen praten?' Schreeuwde Erin lachend door de hele bar heen. Lilli begon ook te lachen. Samen gingen ze nog wat vate bier uit het kleine keldertje halen. 'Waar is Jack eigenlijk?' vroeg Lilli. 'Owh, Pa ligt altijd nog te snurken overdag.' Zei Erin lachend.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.