Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Eragon » I'm With You » <5> 'Lilli, dit is Saphira'

I'm With You

30 maart 2010 - 16:41

1151

0

462



<5> 'Lilli, dit is Saphira'

Lilli nam afscheid van Erin. 'Pak hem!' schreeuwde Erin haar na terwijl ze naar de brug liep. De zon scheen vel op het water, ze vondt het prachtig om te zien. Ze ging bovenop de burg staan en keek naar het water. 'Is het mooi?' vroeg een stem achter haar, het was de jongen. Lilli knikte, 'Vertel maar, wat is je naam?' De jongen begon te glimlachen, 'Wat als jij het nou probeerd te raden?' Lilli lachte, 'Oke, Bobbie?' Vroeg ze lachend. 'Haha, zo kunnen we wel eeuwig bezig gaan, ik geef je een hint. Je kent mij al.' Zei hij mysterieus. 'Uhmm.. Ik heb echt geen idee. mag ik nog een hint?' Vroeg Lilli lachend. De jongen leek even over iets te twijfelen. Hij knikte en pakte haar hand vast. Hij trok haar mee het bos in, Lilli probeerde hem bij te houden. 'Waar gaan we heen?' Schreeuwde Lilli. Ze stopten bij een grote afgrond. Lilli keek naar beneden, 'Waarom zijn we hier?' Vroeg ze. De jongen begon te grijzen, 'Voor je laatste hint!' Ze draaide haar rug naar de afgrond en keek de jongen onbegrijpelijk aan. 'Raaaawwrr!...' hoorde ze achter haar. Toen ze zichezelf weer omdraaide naar de afgrond viel ze meteen op de grond. Een reusachtige windvlaag dwong haar om haar ogen dicht te knijpen. Toen ze haar ogen weer opende stond er een reusachtige blauwe draak voor haar. Helemaal geschrokken kroop ze achteruit. 'Geen zorgen, ze doet je niks. Lilli, dit is Saphira', Zei de jongen lachend. De draak boog haar nek voor Lilli. Het luchtte haar op dat het geen wilde draak was die haar aan ging vallen. Nieuwsgierig stond ze op en liep hel voorzichtig, stapje voor stapje, naar Saphira toe. Voorzichtig reikte ze haar hand naar haar snuit. De eerste aanraking voelde anders dan verwacht. De drakenhuid was glad, maar ook zacht tegelijk. Ze begon te glimlachen toen ze Saphira eindelijk normaal over de snuit aaide. Ze draaide zichzelf om en keek naar de jongen. 'Eragon?' Vroeg Lilli verbaasd. De jongen knikte, 'Sorry, ik durfde het eerst niet zo goed te vertellen,ik was bang dat je ook achter me aan zou gaan rennen net als die groep gestoorde meiden. Maar toen ik door had war je vandaan kwam en toen je gezicht herkende, vondt ik dat ik het eerlijk moest vertellen'. Lilli knikte, 'Ik begrijp het.' Een tijdje viel er een stilte en gingen ze op het randje van de afgrond zitten. 'Dus, hoe is het om een drakenrijder te zijn?' Vroeg Lillian om de dodelijke stilte te verbreken. Eragon zuchtte even, 'Ach ja, het is natuurlijk mooi om mensen te helpen, maar je mist toch iets'. 'Wat dan?' Vroeg Lilli nieuwsgierig. 'Tsjah, wat is het dat ik mis? Een stukje vrijheid, een stukje van plezier, een stukje...' zijn zin werd onderbroken door Lilli, 'Een stukje van jezelf?' Eragon keek opzij naar haar gezicht. 'Ja, dat is precies wat ik mis. 'Dat is je doel in het leven, hetgene wat je altijd al had willen hebben of doen?' Vroeg Lilli. Eragon knikte. 'Ja, dat is prcies wat ik nog wil bereiken, het binnenste van mezelf vinden'. Lilli knikte. 'Maar als je te lang zoekt naar jezelf wordt je gek, er komt een moment dat je daarmee moet stoppen en gewoon moet zeggen Hier ben ik, Dit ben ik en niemand anders.' Eragon keek naar de afgrond. 'Je zal wel gelijk hebben neem ik aan, en wat wil jij dan altijd nog doen?' Lilli keek naar de lucht, 'Gewichtloos zijn, gewoon ergens zijn zonder beide benen op de grond. En zonder te vallen natuurlijk!' Zei ze lachend. De zon verdween langzaam achter de bergen. 'Ik ben bijna te laat!' Gilde Lilli uit. 'Sorry, ik moet aan het werk!' Eragon knikte. 'Wanneer zie ik je weer?' Schreeuwde hij haar na. Lilli draaide zich om, wou hij haar nou echt weer zien? Ze begon te lachen en schreeuwde terug: 'Gauw!' Ze verdween met een lach op haar gezicht en rende richting de bar. Snel ramde ze haarzelf door de deur en pakte een schort en ging naast Erin achter de bar staan. 'Vertel!' Zei Erin enthousiast. Jack kwam binnengelopen en ging bij de deur klaarstaan om alle klanten binnen te laten. 'Staks!' Mompelde Lilli. Alle klanten kwamen binnenstromen en net als de vorige avond vloog het bier letterlijk en figuurlijk over de bar heen. Nadat zowat iedereen voorzien was van een pul met bier liepen ze ven naar achteren in het kleine keldertje. 'Brand los!' Zei Erin lachend. 'Nou, hij is Eragon!' Fluisterde Lilli. Erins mond viel minstens een halve meter open, 'Serieus?' Lilli knikte en ging verder, 'We gingen naar een of andere afgrond waar ik me helemaal de pleuris schrok omdat hij zijn draak Saphira had geroepen. Daarna heb ik Saphira over haaar snuit geaaid, toen dacht ik in een keer: Dat is hem!' Zei Lilli lachend. Nog steeds hing Erin haar mond wijd open. 'heb je serieus een draak geaaid? Die beesten spuwen vuur hoor!' Lilli leek zich wel te amuseren met het verbaasde gedrag van Erin. 'En nu? Wanneer zie je hem weer?' Vroeg Erin enthousiast. 'Ik weet het niet, toen hij dat vroeg zei ik, gauw!' Lilli was zelf ook hartstikke enthousiast geworden. 'Vroeg hij dat serieus?' Vroeg Erin verbaasd. Lilli knikte. In een keer kwamen er harde geluiden vanuit de bar, 'Jack! Jack! Jack!' snel renden ze weer naar de bar toe en zagen Jack bier drinken als een bezetene! 'Oh nee! Niet weer he?! Pa is alweer aan de zuip' Zei Erin al zuchtend. Toen alle klanten eindelijk weg waren zag de bar er bijna gesloopt uit. Overal lag bier en lege pullen. De schilderijen hingen scheef aan de muur en alle krukken lagen op de grond. 'Nouja, laten we het nu maar opruimen, dan kunnen we morgen tenminste uitslapen!' zei Erin geiriteerd terwijl ze al een rondje ded om pullen op te halen, onderweg nam ze een grote stap over haar vader heen die slapend op de grond lag. 'Moeten we hem niet wakker maken dan?' Vroeg Lilli verbaasd. 'Ach nee joh, die wordt vanzelf wel weer wakker. Toen ze alles weer op de juiste plek hadden gezet was Erin de pullen aan het schoonmaken en Lilli was net klaar met het dweilen van de vloer, natuurlijk net langs het lichaam van Jack die als een halvegare op de grond lag te snurken. 'Wedden? Morgen als Jack wakker is zie je zo'n vies figuur van hem op de grond omdat je om hem heen hebt gedweild. Beiden schoten ze in de lach. 'We zullen zien, of we dat morgen gaan meemaken.' Zei Erin na een hele lange gaap. 'Laten we maar op bed gaan' Zei Lilli minstens zo moe als Erin. Ze doofden alle kaarsen die nog niet gedoofd waren door rondvliegend bier en liepen de trap op naar hun slaapkamer, met jack nog steeds liggend op de barvloer.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.