Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Eragon » I'm With You » <6> 'Oke dan! Laten we het doen!'

I'm With You

30 maart 2010 - 16:43

1354

0

504



<6> 'Oke dan! Laten we het doen!'

Lilli liep de trap af naar de bar. Erin en Jack waren bezig lege biervaten naar buiten te tillen. 'Waar zijn jullie nou mee bezig dan?' Vroeg Lilli verbaasd. 'Oh, we gaan voor de bar een podium bouwen. Vanmiddag komen de kooplieden in het dorp, dat is een grote groep die rondtrekt om dingen te ruilen en te verkopen om uiteindelijk winst te maken, en vandaag gaan wij eens proberen de winst binnen te halen!' riep Jack trots. Lilli knikte en begon mee te helpen, voor het cafe zetten ze alle vaten neer en legden daar planken op. 'Maar, wat is nou precies de bedoeling van een openlucht podium? Gaan er mensen optreden ofzo?' Vroeg Lilli nieuwsgierig aan Erin. Er verscheen een grote grijns op Erins gezicht, 'Ja, wij!'. Lilli's mond viel open, 'Wij? Maar ik kan helemaal niet zingen!' Erin lachte nog harder, 'Agh Lilli, lieverd! Iedereen kan zingen!' Zei ze enthousiast. Erin draaide zich om en liep weer naar binnen. Lilli liep snel achter haar aan. 'Is dat een grapje ofzo?' Vroeg Lilli. 'Nee, natuurlijk niet!' Zei Erin terug. Erin duwde een gitaar in Lilli haar handen en vroeg: 'Kun je spelen?' Lilli knikte en begon zachtjes een deuntje te spelen. Erin pakte twee houten blokjes. 'Waar zijn die voor?' Vroeg Lilli nieuwsgierig. 'ik hbe ze zelf gemaakt, de binnenkant is hol met hele kleine steentjes erin, zo geef ik het ritme aan' zei Erin trots. 'Indrukwekkend' Zei Lilli. samen maakten ze een deuntje en begonnen tekst te verzinnen.

Toen het bijna middag was begon de zon vel te schijnen, ze legden achter het kleine podium hun instrumenten klaar en begonnen de boel te fatsoeneren. Samen waren ze de stoelen aan het klaarzetten, terwijl Jack buiten een bar van een paar tafels had gemaakt en het bier had klaargezet. Er kwam een vrouw aangelopen. 'He, hallo. ik kom hier om Jack te helpen, ik ben Jeanny' Zei de vrouw terwijl ze de handen van Erin en Lilli schudde. De meiden stelden hunzelf voor en wezen haar de weg naar binnen richting Jack. 'Hoezo komt ze helpen?' vroeg Lilli lachend aan Erin. 'Oh, zij staat s'avonds met mijn vader achter de bar buiten, het wordt echt super druk. Wij moeten binnen staan.' Zei Erin. Nadat alles was klaargezet gingen ze even naar binnen om wat drinken te halen. Ze gingen weer naar buiten en gingen met hun drinken op het randje van het podium zitten. 'Ze komen eraan!' hoorde ze iemand schreeuwen. Alle marktlieden gingen klaar staan achter hun kraampjes om te onderhandelen. Een groepje bewoners renden naar de lange stoet met spullen in hun handen die ze dolgraag wouden ruilen. Het was een lange stoet met mensen, voornamelijk mannen, maar natuurlijk ook vrouwen en kinderen. Al snel waren de reizigers vermengd met de drukte van het dorp op het marktplein. 'Kom op meiden!' schreeuwde Jack terwijl hij achter de buitenbar ging staan. Een paar mensen zagen de bar al en gingen voor het podium staan. Lilli deed de gitaar om en Erin pakte haar zelfgemaakte instrumentjes. 'Ben je er klaar voor?' vroeg Erin lachend aan Lilli. Lilli knikte maar was zo ongelofelijk nerveus! straks vonden ze het helemaal niks! 'Oke, dan! Laten we het doen!' Schreeuwde Erin zodat het hele publiek het kon horen. 'Waarom het ik het gevoel dat jij dit vaker doet?' Schreeuwde Lilli naar Erin toe in een poging over het geschreeuw van het publiek hen te komen. (http://www.youtube.com/watch?v=Nm-1xvWibt0&feature=fvw) Erin begon hard te lachen en begon met haar instrumentjes te schudden. Lilli begon op de gitaar. Zachtjes begon erin te zingen, daaran zong ze wat harder. Bij het refrein zong Lilli mee. Ze begon er lol in te krijgen, ook het publiek vond het leuk om te horen. Dit luchte Lilli echt op. ' Yeah!' Schreeuwde jack over iedereen heen! Zo'n opkomst hadden ze nog nooit gehad! Lilli keek zingend en lachend het publiek door. Er stonden echt superveel jongens, een paar oude mannen en nog wat dames te luisteren. Toen zag ze hem staan, Eragon. Hij keek lachend toe hoe Erin en Lilli aan het zingen waren. Lilli lachte even naar hem en begon nog harder te spelen op haar gitaar. Toen het liedje afgelopen was schreeuwde Erin: 'Dankjewel! Hopelijk tot vanavond als je ons nog een keer wilt horen!' Het publiek begon te schreeuwen. Lilli zocht Eragon weer op in het publiek, maar ze kon het niet meer vinden. Hij was waarschijnlijk al weer weg naar het kasteel. Net toen ze zich omdraaide om weer naar binnen te gaan botste ze tegen iemand op. Haar gitaar viel op de grond. Er stond een meisje voor haar met lang blond haar. 'Kijk een beetje uit ja!' Zei het meisje arogant. 'Sorry, ik ben Lilli'. Zei ze terwijl ze opstond en haar gitaar op raapte. Het meisje keek afkeurend naar haar en zei: 'Blijkbaar, ik ben Natascha, je doet er goed aan om mij niet in de weg te staan'. Lilli keek verbaasd naar haar, 'Hoezo dat nou weer?' Natascha zwaaide met haar lange haar, 'Omdat, Eragon van mij is. Dus probeer hem maar niet van mij af te pakken. Nou ja, alsof hij zou kiezen voor... Haha, iemand als jij!' Zei ze ironisch. 'Wat bedoel je daar nou weer mee?' Vroeg Lilli boos. 'Nou, laten we zeggen dat je kledingstijl niet echt verantwoord is ofzo, je lijkt net een vogelverschrikker!' riep Natascha terwijl ze hard aan het lachen was. Erin kwam naast Lilli staan. 'Oh Lilli! Je hebt Natascha ontmoet! Kutwijf, dit is Lilli, Lilli, dit is kutwijf ' Zei Erin glimlachend. 'Hoe durf je?' Zei Natascha arogant tegen Erin. 'Oh,je zal er versteld van staan wat ik allemaal jou durf aan te doen!' Zei Erin die vlak voor Natascha ging staan. Natascha hefde haar hoofd op en draaide zich om, even stopte ze en draaide zich weer om. 'Oh, en Lilli. Ik heb je gewaarschuwd!' Ze draaide zich weer om en liep heupwiegend weg. 'Doei Kutwijf! schreeuwde Erin nog na. Ze sloeg haar arm om die van Lilli en vroeg: 'Waar heeft die snol je voor gewaarschuwd?' Lilli begon te lachen, 'Volgens haar moest ik van Eragon afblijven, want die was van haar. Ik wist niet dat hij een vriendinnetje had.' Zei Lilli teleurgesteld. 'Oh, die heeft hij ook niet. Je hebt Natascha wel eerder gezien, jeweetwel die mongolische gillende meidengroep die wel een aan de bar hangt?' Lilli knikte. Dat is waar ook, ze had haar eerder gezien! en die keer leek Eragon zowat onder te duiken voor die groep meiden. 'He, Jullie! Snel naar binnen! Het wordt hartstikke druk!' Schreeuwde jack naar hun toe. Senel haasten ze zich door de menigte en gingen achter de bar staan om het bier te serveren. Het was nog nooit zo druk geweest in de bar. Uren lang hadden ze het superdruk. Later in de avond zongen ze het liedje van die middag nog een keer. Deze keer boven op de bar binnen in het cafe. Ze hadden geprobeerd naar het podium te komen, maar dat was geen succes. Lilli was echt ontzettend moe geworden. Toen ze afscheid hadden genomen van alle klanten en iedereen betaald had zakten Erin en Lilli in elkaar op de barkruk. 'O mijn god! Ik ben doodop!' zuchtte Erin terwijl ze haar ogen dichtkneep. 'Goed werk meiden!' zei Jack trots. De meiden knikten en deden net alsof ze in slaap waren gevallen. 'Nou, als jullie toch slapen hebben jullie vast geen belang bij nieuwe jurken voor het bal van morgenavond, zie je, ik had twee uitnodigingen voor jullie geregeld maar-' Jacks zin werdt afgekapt. 'Aaahh! Serieus?! schreeuwden beide meiden die opsprongen van hun kruk. Jack knikte, 'Morgen kunnen jullie nieuwen gaan halen bij de kledingwinkel. Maar nu wel op bed gaan want ik wordt doodmoe van jullie gegil!' Erin en Lilli liepen dolenthousiast de trap op. Het duurde een tijdje voor Lilli echt sliep. Morgen mocht ze naar het bal in het kasteel. Ze kon echt niet geloven dat ze daar heen gingen. Normaal waren alleen de belangrijkste mensen uitgenodigd, en geen normale burgers. Met het bal in haar gedachten viel ze in een diepe slaap...


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.