Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Journey through the Mono region {tijdelijke stop} » Episode Thirty-Three - Pokémon Ranger and the secret of the hidden whirlpool! *part two*

Journey through the Mono region {tijdelijke stop}

27 maart 2010 - 20:22

926

1

204



Episode Thirty-Three - Pokémon Ranger and the secret of the hidden whirlpool! *part two*

Met een plof kwam Noa op de grond neer en tot haar verbazing lag het blauwe glimmende ding in haar handen. Ze krabbelde overeind en keek er verbaasd naar. Het was een ei... Een pokémon ei...
'Goed gedaan!' riepen Sky, Lisa en Chris tegelijk en ze renden op Noa af.
'Het is een ei...' zei Noa verbaasd.
'Klopt', zei Lisa en ze pakte het voorzichtig van Noa over. 'Het is een ei van een Phione.'
'Phione? Wat is een Phione?' vroeg Noa verbaasd.
'Phione is een zeer zeldzame pokémon', legde Lisa uit. 'Je krijgt een Phione als je twee Manaphy's met elkaar laat paren, als je geluk hebt. Meestal komt er dan gewoon een Manaphy uit het ei. Maar dit, dit is een ei van een Phione.'
'Wauw...' mompelde Noa. 'Maar hoe komt die man eraan?'
'Die man is een lid van Team Eternal', zei Chris.
'Team Eternal?!' riepen Sky en Noa tegelijk.
'Hebben jullie die gasten al ontmoet dan?'
'Helaas wel', zei Noa kwaad. 'Maar die hielden zich niet bezig met Phione eieren.'
'Dat kan kloppen', zei Lisa, die nogal bedenkelijk keek. 'Team Eternal is erg groot en niet iedereen daar houdt zich met hetzelfde bezig. Er zijn verschillende leiders, met één baas. De leidster waar wij mee in strijd zijn, heet Commander Penelope. Zij houdt zich bezig met de geheimen van de zee...'
'Bij welke leider zouden wij gevangen gezeten hebben?' vroeg Noa aan Sky.
'Hij heette Cedric', zei Sky, nadat hij even had nagedacht.
'Commander Cedric?' vroeg Chris. 'Dat is de vriend van Commander Penelope. Ze hebben iets samen, bedoel ik.'
'Dus Cedric is niet dé baas?' vroeg Noa.
Chris schudde zijn hoofd. 'Ik heb geen idee wie de baas der bazen is, dat weet niemand.'
'Maar', zei Noa. 'Hoe komt die man dan aan het Phione ei?'
'Ergens, dichtbij Whirly Island, is een hele grote draaikolk, die leidt naar de woonplaats van een heleboel Manaphy's', zei Lisa. 'Niemand weet precies waar die draaikolk is, maar het schijnt dat Commander Penelope en haar mannen het ontdekt hebben. Ik heb alleen geen idee wat die man op het schip te zoeken had...'
'Zijn ze nu ook in die draaikolk?'
'Waarschijnlijk wel.'
'Waar wachten jullie dan nog op?!' riep Noa verontwaardigd. 'Spring het water in en ga op zoek naar die draaikolk!'
'Doe het zelf', zei Chris geïrriteerd.
'Gerust!' zei Noa. 'Wacht hier!'
Ze rende de twee trappen op, de kamer in. Maar toen viel haar iets op: Thomas was er niet meer. En zijn rugzak was er nog wel.
Ze dacht namelijk dat Thomas wel zo'n ding had waarmee je kon ademen onder water... Maar waar was hij? Noa pakte Thomas' rugzak en rende weer naar beneden. Het was niets voor Thomas om zonder zijn rugzak weg te gaan... Ze graaide even in zijn tas en zag dat zijn pokéballs er wel in zaten. Ook vond ze het ding waar ze naar zocht. Ze rende weer terug en stopte bij de verbaasd kijkende Sky, Lisa en Chris.
'Thomas is weg', zei Noa en ze keek bezorgd terwijl ze zijn rugzak omhoog hield.
'Die zit vast in het restaurant', zei Sky met een zucht.
'Thomas gaat NOOIT weg zonder rugzak', zei Noa.
'Wie is Thomas?' vroeg Lisa.
'Haar vriendje', zei Sky sarcastisch.
'Helemí¡í¡l niet', zei Noa geïrriteerd. 'Thomas reist met mij, Sky en Jesse. Waar is Jesse eigenlijk, Sky?'
'In het restaurant, waarschijnlijk bij Thomas', zei Sky.
'Nou, ik vertrouw dit niet', zei Noa en ze trok een sprint naar het restaurant.
'Hé, Noa!' riep Jesse vanachter een tafeltje. Hij zwaaide.
Noa rende naar hem toe. 'Heb jij Thomas gezien?' vroeg Noa.
Jesse schudde zijn hoofd. 'Ik dacht dat hij nog lag te pitten.'
Noa hield Thomas' rugzak omhoog. 'Thomas gaat nooit weg zonder zijn rugzak.'
'Misschien moest hij gewoon naar de wc, wat is er allemaal aan de hand?'
Noa legde hem het verhaal van de pokémon rangers uit.
'Een Phione ei?' zei Jesse verbaasd. 'Maar, wat heeft dat met Thomas te maken?'
Noa haalde haar schouders op. 'Ik was gewoon bezorgd om Thomas', gaf ze toe. 'Maar kom mee, dan kun je kennis met Lisa en Chris maken.'
Jesse knikte en liep met Noa mee.
'Heb je je vriendje al gevonden?' vroeg Chris.
'Thomas is mijn vriendje niet', zei Noa geïrriteerd. 'En dit is Jesse. Thomas is echt weg.'
'Ik zei toch, dat hij waarschijnlijk gewoon op de wc zit?' zei Jesse.
'Jaja', zei Noa. 'Ik vertrouw dit niet. Eerst die vent die zo sneaky doet. Dan dit hele verhaal. En dan is Thomas weg zonder zijn rugzak.'
'Denk je dat hij ontvoerd is, dan?' zei Lisa.
'Dat weet ik niet', zei Noa. 'Maar ik weet wel dat Team Eternal dat weleens vaker doet.'
Het werd even heel stil.
'Nou, ik ga hier niet zitten niksen!' zei Noa. 'Ik stel voor dat er één iemand hier blijft voor als Thomas hier wel is. Jesse of Sky. Ik ga in ieder geval die draaikolk zoeken.'
'Ben je gek?' zei Lisa geschrokken.
'Misschien wel', zei Noa kwaad. 'Maar ik ga niet Team Eternal zijn gang laten gaan. Wie blijft er hier?'
'Ik', zei Jesse.
'Ik ook', zei Sky.
'Mooi', zei Noa. 'Nou, Lisa, Chris? Blijven jullie ook hier of gaan jullie mee.'
Lisa en Chris keken elkaar even aan.
'We gaan mee', zei Lisa.
Opeens begon het ei, wat Lisa vast had, langzaam te bewegen. Verbaasd keek Lisa ernaar. Het sprong in Noa's armen en barstte toen. Er kwam een klein, vrolijk blauw wezentje uit.
'Phi! Phioneee!' riep Phione en ze duwde haar kopje tegen Noa aan.
'Ze wil bij je horen', zei Chris.
Noa keek verbaasd naar Phione.
'Phi, Phiii!' riep Phione.
Ze kroop in Noa's rugzak.
Noa zette de rugzak voorzichtig neer en keek verbaasd wat Phione deed. Phione kroop naar een pokébal, drukte op het knopje en ving zichzelf.
Noa keek verbaasd naar de pokébal en pakte hem op.
Wordt vervolgd!


Reacties:


Soragek
Soragek zei op 27 maart 2010 - 20:44:
Leuke Epi!!!
ben benieuwd naar het volgende deel!!!