Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Journey through the Mono region {tijdelijke stop} » Episode Thirty-Four - Pokémon Ranger and the secret of the hidden whirlpool! *part three*

Journey through the Mono region {tijdelijke stop}

27 maart 2010 - 21:01

824

1

177



Episode Thirty-Four - Pokémon Ranger and the secret of the hidden whirlpool! *part three*

waarschijnlijk worden het ongeveer vier of vijf delen (A)

Noa pakte verbaasd de pokébal op en zei:
'Ik... Heb ik een Phione gevangen?'
'Niet helemaal', zei Sky lachend. 'Volgensmij heeft Phione zichzelf gevangen!'
'Ik weet zeker dat Phione je zo vastbesloten hoorde praten over de woonplaats van de Manaphys', zei Lisa. 'En dat ze daarom bij je wilde horen.'
Noa glimlachte en gooide Phione's pokébal op.
'Phione, kom maar!'
'Phiiii!' riep Phione en zweefde om Noa heen.
Noa pakte haar pokédex.

Phione is een pokémon die in warme zeeën drijft. Hij komt altijd terug op de plek waar hij is geboren, hoe ver hij ook weg is gedreven.

'Phione, jij kunt goed zwemmen, of niet?' vroeg Noa terwijl ze haar pokédex wegstopte.
'Phiiiii!' riep Phione en ze draaide een rondje om Noa heen.
'Wil je met me mee om de Manaphy's van je woonplaats te redden?'
'Phiiii!' riep Phione. 'Phi, Phiooonee!'
Noa kon het niet laten en schakelde Thomas' pokémonvertaler aan.
'Jaa! Maar ik wil wel bij jou blijven, Noa! Ik wil daar niet voorgoed blijven!'
'Dat is goed, Phione', zei Noa met een glimlach en ze stopte de pokévertaler weer in Thomas' rugzak en gaf die aan Sky. 'Geef je hem terug aan Thomas, als Thomas terug komt?' vroeg ze.
Sky knikte.
'Goed', zei Noa. 'Zijn jullie klaar?' Ze keek naar Chris, Lisa en Phione.
'Phiiii!' riep Phione en ze knikte instemmend.
Lisa en Chris knikten ook, zij hadden ook een ding waarmee ze konden ademen onder water. Noa trok haar vest uit, omdat ze bang was dat dat zwaar zou worden. Haar T-shirt en broek liet ze wel aan en haar haren bond ze in een staart. Lisa deed haar lange haar ook in een staart en sprong als eerste het water in. Chris gaf zijn horloge aan Sky.
'Dit is onze Voicemail', zei hij. 'Zo kunnen we met elkaar praten. Lisa staat er ook in.'
Sky knikte. 'Wij gaan de situatie wel aan de kapitein uitleggen', zei hij en hij en Jesse renden er vandoor, met Pichu en Pikachu achter hen aan (omdat die niet goed genoeg konden zwemmen om met hun rangers mee te gaan).
Chris, Noa en Phione sprongen ook het water in.
'Weten jullie wel waar de draaikolk ongeveer zit?' vroeg Noa.
'Ongeveer hier', zei Chris. 'Het wordt even zoeken, maar we vinden het wel.'
'Oké', zei Noa en ze dook onder water.
Ze dook verder naar onderen en Phione volgde haar. Het voelde heel raar en heel licht onder water. Noa kon wel zwemmen, ze had namelijk zwemles gehad in het weeshuis, maar ze had nog nooit in echt water gezwommen, alleen maar in een zwembad. Hier was het zo stil, zo licht. Heerlijk, vond Noa het. Ze zag Lisa haar wenken en ze zwom achter de twee rangers aan.
Eerst was ze een beetje bang dat het haar niet goed lukte om te ademen, maar dat ging heel makkelijk door het apparaatje van Thomas. Ook haar ogen kon ze gemakkelijk open houden. Ze hoefde zich ook niet druk te maken om mascara, net zoals Lisa, want Noa had een hekel aan mascara. Ze had een hekel aan meiden die het gebruikten, maar Lisa vond ze eigenlijk wel mee vallen. Lisa's mascara was helemaal uitgelopen en er zaten zwarte strepen tot aan haar kin. Chris leek het ook te zien, want die schoot in de lach en veegde de zwarte strepen weg van Lisa's gezicht. Lisa trok een grimas en duwde Chris weg. Noa vroeg zich af of Lisa en Chris iets met elkaar hadden, het leek er van een afstandje wel op.
Opeens zag Noa iets in de verte. Een lange stofzuigerslurp naar beneden. Was dat een draaikolk? Noa had eigenlijk nog nooit een draaikolk gezien. Ze zwom naar voren, tikte Lisa aan en wees ernaar. Lisa stak haar duim op. Volgensmij bedoelde Lisa dat het dé draaikolk was. Opeens begon Lisa's horloge een raar geluid te maken,
'Voicemail, Voicemail! Dit is Sky!' riep de stem van Sky. 'We hebben de situatie uitgelegd aan de kapitein en die heeft het begrepen! Het schip ligt stil en we wachten op jullie! Thomas is nog steeds niet terug, Jesse en ik vermoeden dat hij echt ontvoerd is. Jesse is hem nu zoeken!'
Arme Thomas... Dacht Noa geschrokken. Stel dat hij écht, écht, écht ontvoerd was...
Noa, Chris, Lisa en Phione kwamen bij de draaikolk aan. Lisa tikte haar aan en wees naar beneden. Noa maakte eruit op dat ze zich gewoon naar beneden moest laten glijden en Noa stak haar duim op. Lisa pakte Chris hand vast en samen zwommen ze de draaikolk in. Ze schoten ineens heel snel naar beneden. Noa haalde diep adem, nam Phione in haar armen en zwom Lisa en Chris achterna. Ook zij schoot omlaag, ze voelde zich helemaal licht worden in haar lichaam. Ze klampte zich stevig vast aan Phione, maar Phione leek het niet erg te vinden. Phione genoot met volle teugen van de draaikolk. Noa sloot haar ogen, zodat ze er niet te veel water in kreeg en toen voelde ze grond onder haar voeten. Ze opende haar ogen en liet Phione los...


Reacties:


Soragek
Soragek zei op 27 maart 2010 - 21:09:
Spannend, zat echt ff in het verhaal
maar anyway leuke epi