Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Eragon » I'm With You » <8> 'Wauw! Kom gast!'

I'm With You

30 maart 2010 - 16:44

588

0

454



<8> 'Wauw! Kom gast!'

'Lilli, ben jij nu ook klaar?' schreeuwde Erin naar boven. 'Jahaa!' Schreeuwde Lilli terug terwijl ze de trap af denderde en tegelijk haar hakken aantrok. Erin moest even lachen door haar gestuntel. Erin en Lilli lachten even naar elkaar. Samen liepen ze richting de deur. 'Dankjewel' zeiden ze beiden tegen Jeanny terwijl ze haar beiden een omhelsden. 'Geen dank hoor' Zei Jeanny terug. 'En voorzichtig he! Pas goed op elkaar!' Zei Jack op nogal een luide toon. 'Pap, doe nou maar rustig. Het is niet zo dat ik direct met een jongen thuis kom ofzo.' Zei Erin lachend tegen haar vader. Jack keek eventjes boos maar stopte toen Jeanny hem een mep op zijn schouder gaf. 'Veel plezier, meisjes!' Schreeuwde
Jeanny hun na terwijl Erin en Lilli de deur uit liepen. 'Wat een zeikerd!' Zei Erin geiriteerd. Lachend liepen ze het dorp door richting het kasteel. Het kasteel was verlicht door allemaal kaarsen, zo te zien was het feest al begonnen. Ze versnelden hun pas en kwamen bij de poort aan. Er stonden twee wachters en vroegen om hun uitnodiging. Ze gaven hun uitnodiging en dede hun maskers op. Toen ze door de grote deuren liepen kwamen ze in de voorhal uit. Rechts van hun hoorden ze allemaal geklets en muziek. 'Klaar?' vroeg Erin. 'Klaar! als er maar geen omroeper is!' Zei Lilli terug met een zucht. Gelukkig, omdat ze wat later waren hoefden ze hun naam niet om te laten roepen. Naast elkaar liepen ze langzaam de grote trap af. In het midden waren allemaal mensen aan het dansen en aan de zijkant stonden ze te praten. Er waren meer mensen met maskers op. Een paar mensen staarden hun aan. Zelfs een paar stopten met dansen. Nerveus kwamen ze bijna aan bij het einde van de grote trap.

.............................................................................................

Flavio liep tussen de mensen door. 'Flavio! Flavio!' riep een jongen achter hem. Flavio was het neefje van Ajihad, de leider van de Varden. 'He,
Eragon!' Zei Flavio toen hij zich omdraaide. 'Laten we wat drinken halen, ik verveel me dood!' Zei Eragon verveeld. Flavio knikte en hij liep achter Eragon aan naar de tafel met de dranken. Beiden klokten ze een glas drinken naar binnen. 'He, wil je dansen?' Hoorde Eragon achter zich. Hij draaide zich om, 'Oh, Natascha. Natuurlijk wil ik met je dansen.' Ze liepen samen richting de dansvloer, Toen Eragon zich omdraaide trok hij nog een gekke bek naar Flavio. Flavio keek naar de smaragdgroene jurk. 'Mooie jurk, stomme meid' Fluisterde hij zachtjes. Eragon draaide met Natascha de dansvloer over. Natascha was te overduidelijk aan het glimlachen terwijl Eragon oogcontact probeerde te vermijden. Iemand stootte Eragon aan. Eragon keek eventjes om. Flavio had nu ook een meisje gevonden om mee te dansen. flavio stak even zijn tong scheef uit zijn mond terwijl hij met het meisje aan het dansen was. Eragon keek verveeld zo nu en dan naar Flavio. Maar toen hij nog een rondje had gedraaid en weer naar Flavio keek leek Flavio's aandacht ergens anders te zijn. Hij stond namelijk stil, net als een paar andere mensen om hem heen. Allemaal staarden ze in dezelfde richting. 'Gast, kijk daar!' Zei Flavio tegen Eragon terwijl hij richting de grote trap wees. Eragon draaide zch om. Twee meisjes liepen de trap af, het ene meisje had een prachtige aquablauwe jurk, de andere had een slanke witte jurk aan waarvan de bovenkant rood was. Flavio zuchtte even, 'Wauw! Kom gast!' Flavio trekte Eragon achter zich aan naar de grote trap. 'Eragon! Kom terug!' Zei Natascha boos.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.