Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Eragon » I'm With You » <10> 'Erin! Lilli! Snel Rennen!'

I'm With You

30 maart 2010 - 16:46

921

0

380



<10> 'Erin! Lilli! Snel Rennen!'

De volgende middag waren Lilli en Erin al druk bezig met de voorbereidingen voor de baravond. S'ochtends was Erin naar Flavio toe gegaan. Flavio was volgens Erin blij met haar. Lilli was ook blij dat Eragon niet boos was op haar. Maar toch vond ze het jammer dat hij haar alleen als een goede vriendin zag. Zij voelde vanaf het begin namelijk al veel meer voor hem. daarom had ze deze ochtend een liedje geschreven, over wat ze allemaal aan het meemaken was. Graag wou ze Eragon vertellen hoe zij zich voelde maar dat zou natuurlijk hun vriendschap verpesten. Dus besloot vanaf vanmiddag haar er maar overheen te zetten. Ze waren net een paar minuten klaar met het liedje, Erin had geholpen met het liedje afmaken. Ze waren druk bezig met het schoonmaken van de bar. 'Jack is blijkbaar niet zo'n ster in het opruimen van dingen' zei Lilli lachend. Lachend maakten ze het werk af. 'Nou, dames. Hoe was het bal?' Vroeg Jack die met een slaperige kop binnenkwam. 'Pap? Ben je nu pas wakker? Over een uur gaan we open!? en ja het was leuk.' Riep Erin verbaasd. 'Shit! We gaan bijna open!' riep Jack die plots wakker sprong. Samen vulden ze het bier nog bij en gingen klaarstaan terwijl Jack de deur open deed. De mensen stroomden binnen, buiten regende het hard. Dus er was blijkbaar wel behoefte aan warmte en een drankje. Erin en Lilli waren hard aan het werk om iedereen van een drankje te voorzien. 'Hup Dames! Als jullie bijna klaarzijn met het eerste rondje, moeten jullie het podium op.' schreeuwde Jack over de menigte heen. Vanmiddag hadden ze aan de zijkant van de bar een grote vierkante tafel klaargezet zodat ze daarop konden staan om te zingen. Toen ze het weer rustig hadden kwamen er twee jongens aan de bar zitten. 'He Meiden' zeiden ze. 'He Flavio, en Eragon!' Zeiden de meiden vrolijk terug. 'Hup! het podium op, Klapperen met de mondjes!' Schreeuwde Jack terwijl hij achter hun stond. 'Ja, Pa!' Zei Erin geiriteerd. Jack wierp een dodelijke blik naar Flavio, die net nog naar Erin aan het lachen was. Flavio leek zelfs een beetje bang te kijken. Erin en Lilli loodsden hunzelf het publiek door en gingen klaar staan. 'Zijn jullie klaar voor wat muzieeekkk?!?!' Schreeuwde Erin over het publiek heen. Iedereen in de bar schreeuwde het uit. 'Oke dan!' Schreeuwde Erin. Ze begon de maat aan te geven. Lilli begon op de gitaar te spelen. ( http://www.youtube.com/watch?v=rj_I4Hc2zMw ) Deze keer zong Lilli de coupletten en zong Erin de refreinen ook mee. Alle klanten gingen uit hun dak, Lilli zag Flavio pompbewegingen maken op de muziek, die totaal niet bij het liedje pasten. Het moest haar even laten lachen. Toen het liedje bijna afgelopen was zong ze het laatste zinnetje terwijl ze een blik op Eragon richtte. Net toen het liedje was afgelopen klonk er een luide 'Kaboom!' Ze stopten de muziek. Er heersde ene doodse stilte en iedereen keek om zich heen, hopend de bron van de knal te vinden. Opnieuw klonk er weer een enorm luide 'Kaboom!'. Een deel van het cafe lag eruit. Mensen begonnen te gillen en renden de straat op. 'Het zijn de legers van de koning!' Hoorde Lilli iemand schreeuwen. Ze nam Erins hand vast en probeerde door demenigte heen te lopen. Ze kreeg een stomp in haar maag en zakte en krimpte even in elkaar. 'Erin! Lilli!' hoorde ze Jack schreeuwen. door de opening zag ze een grote rode draak vliegen, met daarop koning Galbatorix. 'Oh mijn god!' Zei Erin zachtjes. 'Erin! Lilli! Snel rennen!' hoorden ze een stem schreeuwen. Maar of het Jack was, of Eragon, of Flavio of wie dan ook konden ze niet verstaan. Snel renden ze tussen de menigte door naar buiten toe. Ze renden van het kasteel weg, naar de rand van het dorp. Ze keken beangstigend om hun heen. Huizen stonden in brand, overal werd gevochten, 'We zijn verloren!' Schreeuwde Lilli tegen Erin. 'Oh nee! We moeten proberen te vluchtten!' Schreeuwde Erin terug. Lilli vondt het bewonderend hoe Lilli klam kon blijven. 'Er is altijd hoop, Lilli! Altijd!' Schreeuwde Erin naar haar. Dat was waar, dacht Lilli. De vorige keer bij ene gevecht werd ze gered. 'War moeten we nu heen?' Schreeuwde Lilli terug. Erin keek om haar heen. Er was een rustig straatje, helemaal in het donker. 'Daarheen!' Schreeuwde Erin. Hand in hand renden ze het donkere straatje in. Net toen ze de hoek om liepen werd Lilli's mond gesnoerd. Iemand had haar beet, ook Erin was vastgepakt. Beiden werden ze door de grote soldaten meegesleurd naar een grote wagen. Ze werden achterin gesmeten en de luiken werden op slot gedaan. Hun laatste beeld van de gevechten en het vuur verdwenen. Nu konden ze niks meer zien. Ze kropen bij elkaarin een hoekje. Er zaten meet mensen in de wagen, kon Lilli horen. De wagen begon te rijden. Zo te horen werd de wagen getrokken door een aantal paarden. De hele nacht hebben ze doorgereden. De andere mensen in de wagen waren ook allemaal jongeren. Er waren een paar meisjes bij die dit eerder overkomen was. De meisjes moesten in het kasteel werken en de jongens werden geronselt voor het leger van de koning. Dat hadden ze gehoord. Hoe kon dit nou in een keer gebeuren? Een paar uur geleden waren ze nog in de bar muziek aan het maken, nu zaten ze in een grote wagen opweg naar het kasteel van de koning. Klaar om voor hem te werken.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.