Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Eragon » I'm With You » <12> 'Ze zijn er! Ze komen eraan!'

I'm With You

30 maart 2010 - 16:48

819

2

370



<12> 'Ze zijn er! Ze komen eraan!'

'Kaboom!' Lilli schrok wakker. 'Ze zijn er! Ze komen eraan!' riep Erin vrolijk. 'SSSZZZZZZZ!!' Het zoefende geluid klonk steeds harder, alsof het razendsnel dichterbij kwam! Snel sprongen Erin en Lilli bij de muur weg. Er viel een reuse rotsblok hun cel in. Dat hun op het nipertje bijna had geraakt. 'Pfieuww..!' Zuchte Lilli. 'Inderdaad jah!' Zei Erin met grote ogen. Ze liepen naar het gat en keken zo de buitenlucht rondom het kasteel in. Er vloog een reusachtige blauwe draak voorbij die een groot deel van het kasteel in vuur en vlam zette. 'Hoe komen we hier ooit naar beneden?' Zei Erin die naar onderen keek vanuit het gat. Onder hun lag de gracht die om het kasteel heen liep. 'Daar ga ik dus mooi niet in springen!' Riep Lilli. Het was tientalen meters diep tot aan de gracht. 'Lilli we moeten wel!' Schreeuwde Erin. Lilli zuchtte en pakte Erin haar hand vast. De andere gevangen schreeuwden dat ze er ook uit wouden. ' Een! Tweee! DriieeeeAaaaaahhh!' De wind zuisde langs Lilli's oren, De aanraking van de zuisende wind veranderde in het gespatter van ijskoud water. Hoestend en proestend kwamen ze weer boven water en zwommen richting de kant. Toen ze eenmaal weer met beide benen op de grond stonden merkten ze pas hoe koud het was, de wind blies tegen hun natte kleren aan. Ze sprintten richting het bos. Maar ze werden ingehaald! 'Sneller!' Schreeuwde Lilli. Voor hun sprong een jongen op een groot bruin paard. 'Flavio!' Schreeuwde Erin uit. Ze trok hem van het paard en omhelsde hem. Flavio had nog een paard meegenomen. 'Brugh! Wat heb ik jou lang niet gezien joh?!' Riep Lilli vrolijk terwijl ze haar paard omhelsde. 'Kom op meiden, voor ze ons vinden!' Zei Flavio op een nogal luide toon. Erin sprong bij Flavio achterop en Lilli reed op Brugh. Het voelde goed om weer op haar eigen paard te rijden. Toen ze bij de rand van het bos waren keken ze nog even om. 'Eragon leek wat problemen te hebben op Saphira. Lilli twijfelde. 'Nee, Lilli! Hij redt zich wel! We moeten vluchten!' Schreeuwde Erin. 'Sorry, maar ik moet hem helpen!' Schreeuwde Lilli terwijl zeomdraaide en terug naar het kasteel galloppeerde. 'Lilli kom terug, Nee!' Hoorde Lilli ze nog schreeuwen achter haar. Brugh reed op zijn snelt terwijl Lilli naar Saphira keek, ze zag een donkere gedaante van de draak afvallen. 'Eragon!' Schreeuwde Lilli. Ze probeerde er nog meer vaart in te leggen. Bij aankomst bij de brug van het kasteel raasde ze als een gek het binnenplein op, 'Sneller Brugh!' schreeuwde ze uit. Bij de entree van het kasteel sprong ze van Brugh af, 'Zoek Brugh! Zoek hem!' schreeuwde ze haar paard na terwijl ze de trappen van het kasteel op liep. Brugh galloppeerde weg en Lilli rende naar de bovenste verdieping van het kasteel. Waar Saphira ook op zoek was naar Eragon, maar tegelijkertijd met bewakers aan het vechten was. Lilli greep ene zwaard uit het lemmet van een dode soldaat. Ze rende op de eerste soldata af die ze vinden kon en begon een gevecht. Saphira leek ook te merken dat ze hulp kreeg en vloog naar Lilli toe. Met een zwiep van haar staart zwaaide ze de soldaat weg waar Lilli net nog mee aan het vechten was. 'Oh Saphira!' Riep Lilli opgelucht terwijl ze haar omhelsde. Saphira hield haar vleugel naar beneden zodat Lilli op kon stappen. 'Wat? Ik? Op jou rijden?' Stamelde ze verbaasd. Saphira boog haar hoofd naar beneden. Twijfelachtig klom Lilli op Saphira. Saphira steeg op en liet de dode bewakers achter haar. 'Saphira! Laten we Eragon zoeken!' Schreeuwde Lilli. Saphira brulde het uit en versnelde. Lilli's oren leken even niets te horen door het harde gebrul van Saphira. Maar hij was nergens te vinden, ze vlogen nu over het stuk land dat richting het bos leed. 'Daar! Hij zit op Brugh!' schreeuwde Lilli uit van blijdschap. Saphira versnelde naar een open plek in het bos, waar Flavio en Erin aan het wachten waren. Saphira landde met een luide bonk op de grond en nog een beete onzeker stapte Lilli af. Erin rende op haar af en omhelsde haar, 'Wil je dat noooooit meer doen!' Vroeg Erin blij omdat Lilli ongedeerd weer terug is. Er klonk gekletter van hoefen achter hun. Op Brugh kwam Eragon aangereden, hij leek er met zijn hoofd niet helemaal bij te zijn. Toen hij probeerde af te stappen viel hij keihard op de grond. Snel renden ze naar hem toe en hielpen hem overeind; 'He, jongens. hebben we gewonnen?' Vroeg hij half afwezig. 'Ja man!' Schreeuwde Flavio uit. Eragon begon nu ook te lachen. 'Wat is er met hém gebeurd?' vroeg Erin verbaasd. 'Hij is van Saphira af gevallen, en heeft waarschijnlijk zijn hoofd gestoten.' Zei Lilli pijnlijk. 'Bijkbaar ja,' zei Erin lachend. Een stukje verderop maakten ze een kampvuur en maakten zich allemaal klaar om te gaan slapen.


Reacties:


Nynke
Nynke zei op 29 maart 2010 - 21:16:
Whohoooh Kaboom!
En toen knalde Eragon in mijn kamer neer


Nynke
Nynke zei op 29 maart 2010 - 21:15:
Verderrrrrr