Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Eragon » I'm With You » <13> 'Jack?! Ben je daar?'

I'm With You

30 maart 2010 - 16:49

680

0

362



<13> 'Jack?! Ben je daar?'

Toen Lilli haar ogen opende, kwam de zon net op achter de bomen. De rest sliep nog, behalve Eragon die maar wat om zich heen keek en Saphira aaide over haar vleugel. 'Hoe gaat het nu?' Vroeg Lilli. Eragon leek eventjes te schrikken van haar, 'Oh, het gaat wel weer. Nog een beetje hoofdpijn, dat wel.' Zei hij. Lilli knikte, 'Kun je wel naar huis vliegen straks?' Vroeg Lilli bezorgd. Eragon lachtte, 'Ja hoor. Saphira zorgt goed voor me.' Zei Eragon. 'Jullie hebben echt een sterke band he? Dat zie je niet vaak meer tegenwoordig. Ik wou dat ik dat had.' Zei Lilli. Eragon knikte, 'Ik weet zeker dat jij dat ook hebt, met Erin bijvoorbeeld.' Lilli knikte en lachte een beetje. 'ík kan me niet eens indenken wat ik zonder haar moest, maar nog bedoel ik een andere band. Een band zoals je die met je eigen ouders zou hebben. Ik had het ooit.' zei ze droevig. 'Je hield vast zielsveel van ze.' Zei Eragon op een manier om haar te troosten. Lilli keek op, 'De dagen, de weken nadat mijn ouders waren overleden had ik gehoopt dat je me nooit was komen redden. Ik voelde me niets zonder hun, natuurlijk mis ik ze nog steeds. het voelt gewoon alsof er een stukje mist van jezelf.' Zei ze treurig. 'Maar, als ik je niet gered had dan zat je hier nu niet. Dan had je geen nieuwe vrienden gemaakt, geen lol meer kunnen hebben.' Zei Eragon troostend. 'Dat is waar.' Zei Lilli die weer begon te lachen. Toen de anderen ook wakker waren vervolgden ze hun rit naar huis. Flavio en Lilli deden een wedstrijdje wie het snelste kon. Natuurlijk won Lilli, Brugh was veel sneller dan het paard van Flavio. en Flavio had natuurlijk ook Erin achterop. Aan het einde van de ochtend kwam Farthen Dur weer in zicht. Eragon lande met Saphira voor het kasteel. Lilli gallopeerde direct naar de bar van Jack. Het gebouw zag er verlaten uit. Alle gebouwen trouwens, toch was er wel te zien dat mensen alle kapotte dingen aan het repareren waren. 'Jack? Ben je daar?' schreeuwde Lilli naar binnen. Erin en Flavio stonden inmiddels achter haar. Er kwamen luide voetstappen aan. Erin rende Lilli voorbij naar de voordeur. Uit de deuropening stormde Jack op hun af. 'Lieverd!' schreeuwde hij uit terwijl hij Erin omhelsde. Erin maakte smoorgeluiden en hapte naar adem toen Jack haar weer losliet. Oh nee! Nu was zij aan de beurt. 'En Lilli!' schreeuwde Jack uit. Lilli werdt zowat fijngeplet. Toen Jack haar weer losliet viel zijn blik op de jongen achter haar. 'En wie is dit?' Vroeg hij met een wantrouwende blik. eventjes slikte Flavio zijn keel. Erin ging naast hem staan en pakte zijn hand vast. 'Pap, dit is Flavio. Hij heeft ons gered samen met Eragon.' zei Erin onzeker. Jack huiverde even, 'Nou goed dan. Zullen we binnen wat gaan drinken?' Vroeg jack die voor hun uit loopte. Lilli keek achter haar, Eragon was hun blijkbaar niet gevolgd. 'Sorry, ik moet nog wat doen.' Zei Lilli tegen de rest. Ze knikten en de anderen gingen naar binnen voor wat drinken. Lilli rende richting het kasteel, ze was helemaal buiten adem toen ze eindelijk een vol beeld had op het kasteel. Voor het kasteel het kasteel stond Eragon met Saphira. Saphira steeg op en liet Eragon achter. Het pleintje voor het kasteel leek in een keel veel leger. Zachtjes liep ze naar Eragon toe. 'Dankjewel, dat je ons kwam redden.' Zei Lilli. 'Graag gedaan, jij ook nog bedankt.' zei Eragon met een lach op zijn gezicht. 'Dus, wat ga jij doen vanavond?' Vroeg Lilli aan Eragon. 'Oh, ik moet naar het feest van Ajihad. Hij is alweer een jaartje ouder geworden.' Zei Eragon verveeld. 'Nou, geef hem maar de felicitaties van mij dan.' Zei Lilli. Eragon knikte. 'Lilli! Lilli! Ajihad moet ons spreken!' Hoorde ze iemand schreeuwen achter haar. Lilli draaide haar om en keek naar Erin die naar haar toe kwam rennen. 'Ik zie je wel weer.' Zei Lilli. Eragon knikte en wuifde haar na.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.