Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Eragon » I'm With You » <16> 'En nu vertel je me wat je met Lilli hebt gedaan!'

I'm With You

30 maart 2010 - 16:50

692

1

319



<16> 'En nu vertel je me wat je met Lilli hebt gedaan!'

'Klap!' Eragon schrok wakker. Het duurde even voordat hij realiseerde dat hij in zijn gezicht geslagen was. Verward keek hij om zich heen wie de klap had uitgedeeld. 'Erin?!' Vroeg Eragon verbaasd. 'Ja, Erin ja! En nu vertel je mij wat je met Lilli hebt gedaan! Ik zag haar nog achter je aanrennen, daarna heb ik haar niet meer gezien. Ze is niet thuis gekomen! Waar is ze?' Vroeg Erin dreigend terwijl ze haar hand ophief om hem nog een klap te geven. Eragon moest even nadenken, 'Die jongen!' schreeuwd ehij uit terwijl hij kleren opzocht. 'Welke jongen?' vroeg Erin met grote ogen. 'D- die jongen van het bal, waar ze mee aan het dansen was enzo.' Zei Eragon snel. Erins ogen werden nog groter dan dat ze al waren. 'Wat is er met hem?' vroeg ze snel. 'Ik- ik zag hem weglopen met Lilli.' Zei Eragon snel. 'Oh, nee!' Zuchte Erin. 'Wat?!' Vroeg Eragon. 'Sorry, ik mag het je niet vertellen. Misschien verteld Ajihad het je zelf nog wel.' Zei Erin terwijl ze Eragons arm pakte en hem meesleurde door de gangen. Hij begreep er niks meer van, hoezo had Ajihad er iets mee te maken? Hij rende met Erin de markt over. 'Opsplitsen!' schreeuwe erin en ze namen beiden een gangpad en renden tussen de kraampjes door. Per ongelluk stootte Eragon iemand aan. Hij bood zijn excuses aan en rende verder. 'Daar! Stop hem!' hoorde Eragon schreeuwen. Erin wees naar de jongen van het bal die bij ene krammapje stond. De jongen merkte dat hij achtervolgd werd en draaide zich om zodat hij weg kon rennen. Maar voor hij het wist... 'Kedeng!' Had hij het boodschappenmandje van mevrouw Jorin in zijn gezicht. Hij lach op de grond van de pijn. 'Zo, dat zal hem leren! Wat heeft hij gedaan lieverds?' Vroeg het oude vrouwtje met een piepstemmetje aan Eragon en Erin die naast haar gingen staan. 'Daar gaan we nu achterkomen.' Zei Eragon en sleurde hem overeind terwijl hij zijn armen achter zijn rug vasthield. 'waar is Lilli en wat heb je met haar gedaan?' vroeg hij boos. Mevrouw Jorin keek op, 'Lilli?! Heeft hij Lilli wat aangedaan?!' Ze wierp een vervuilde blik naar de jongen. 'De jongen begon te glimlachen en zei, 'Geloof me, die zie je voorlopig niet meer terug. Ik had na het bal wel door dat ze me bespioneerde en informatie probeerde los te krijgen voor DeVarden.' De jongen had een verschrikkelijke valse grijns op zijn gezicht. Eragon keek op, was ze aan het bespioneren voor Ajihad, was ze daarom met hem aan het dansen en het praten. Hij voelde zich nog schuldiger dan eerst. 'En nu vertel jij waar Lilli is!' Schreeuwde mevrouw Jorin terwijl ze met haar mandje klaar ging staan om nog een klap uit te delen. Erin ging er naast staan om ook klappen uit te delen 'Oke, oke, oke!' Schreeuwde de jongen die angstig naar de twee keek. 'We hebben haar in de bergen losgelaten!' zei hij snel. 'Waarom zou je iemand daar in de bergen loslaten?' vroeg Lilli verbaasd. Eragon snapte het ook niet, je kon zo weer terug gaan. 'Oh nee, niet daar!' Het oude vrouwtje zuchtte diep. De jongen grijnsde breed. 'Wat is er met die bergen?' zei Erin een beetje bang. 'Het gebergte verder de beor-bergen in, veel verder, achter Dalgon. Die bergen zijn zo dicht bebosd en je weg daar vinden is onmogelijk. Je zou daar zo lang rondzwerfen tot je... Er is daar geen eten, geen water, daar is niets. En het gebied is groot genoeg om dagenlang rond te zwerfen.' zei mevrouw Jorin verdrietig. 'We gaan er heen!' Zei Eragon luid. De jongen werdt overgenomen door een paar mensen die daar aan het kijken waren, zij zouden hem naar het kasteel brengen. 'Wacht!' riep een marktverkoper achter hun. De marktverkoper verkocht allemaal souveniers, kaarten en nog veel meer. Erin draaide zich om en liep erheen. 'Hier, een kaart van de bergen.' Zei de man terwijl hij Erin een rol overhandigde. 'Dank U' Zei Erin. Samen met Eragon rende ze richting de bar om wat spullen te halen voor de lange reis naar de bergen.


Reacties:


saphira
saphira zei op 30 maart 2010 - 10:06:
E-Rin... Slaat Er-A-gon...
oehoee!