Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Eragon » I'm With You » <17> 'Oh, dat weten wij allebei!'

I'm With You

30 maart 2010 - 16:50

545

1

350



<17> 'Oh, dat weten wij allebei!'

Lilli keek om haar heen, maar ze zag alleen maar bomen. Ze was hartstikke moe, ze heeft urenlang door het bos gedwaald. Vanacht hadden ze haar meegenomen en in dit grote bos gedumpt. Ze had geen idee waar ze was, ze was al blij met de flauwe lichtstraaltjes die door de takken van de bomen schenen. Haar jurk was vies en verscheurd. Ze had de grote rok van haar jurk afgescheurd, nu had ze er een normaal formaat jurkje van gemaakt. De rok heeft ze deze nacht gebruikt als deken, want s'nachts was het erg koud in de bossen. haar masker had ze ook weggegooid. Die kon ze niet meesjouwen dacht ze bij haarzelf. Ze zocht naar een beekje, of een fruitboom of een bessenstruik. Maar die waren er niet. Helemaal niks was er, ze had hele erge dorst en honger gekregen. Ze begon er zelfs een beetje duizelig van te worden. Ze besloot de kant op te lopen waar het meeste licht door de bomen scheen. Haar voeten deden echt veel pijn, ze had natuurlijk haar hakken al uit gedaan en weggegooid. Want in dit bos kon je nog beter op blote voeten dan op hakken lopen. Het was erg irritant, de prikkende takjes onder haar voeten. Urenlang liep ze door. Ze had geen energie meer over! Ze gooide zich neer op het mos en zuchtte diep. Ze had vooraal nu heel erg dorst, het was superwarm. Achter haar hoorde ze een ritselend geluid. 'Wie is daar?' Schreeuwde ze bang. het geluid werd steeds harder. Over de struiken heen sprong een paard! Met daarop... 'Erin!' schreeuwde Lilli uit terwijl ze naar haar toe liepen. Ze omhelsden elkaar, 'Hoe wist je waar ik was, die spion van galbatorix had me met ene paar anderen hier achtergelaten!' Zei Lilli opgelucht. Erin keek over haar schouder naar achteren, toen ook Lilli haar blik daarheen richtte. Zag ze Eragon op Brugh zitten. Ze keken even naar elkaar en wisselden nieuwsgierige blikken uit. 'Kom op!' zei Erin terwijl ze met Lilli naar Brugh liep. Boven hun klonk een hard gebrul. Saphira vloog boven hun en landde naast hun. Lilli rende naar Saphira toe en omhelsde haar reusachtige nek. Saphira leek het wel fijn te vinden. Toen Lilli weer losliet liep ze wer naar Erin, die naar Eragon aan het kijken was. 'Hij kijkt niet echt vrolijk!' fluisterde Erin naar Lilli terwijl hij naar saphira liep. 'Ik vertel het je zo wel.' fluisterde Lilli terug. Saphira steeg opmet Eragon op haar rug. Lilli en Erin begonnen op de grond hun te volgen. Onderweg vertelde Lilli over de ruzie tussen haar en Eragon. En Erin vertelde haar verhaal over de gebeurtenissen terwijl Lilli weg was geweest.

............................................................................................

Eragon keek naar beneden en zagen de meiden kibbelen op hun paarden. 'Waar zouden ze het over hebben?' Vroeg Eragon aan Saphira. 'Waarschijnlijk wanneer je je haar weer zo leuk heen en weer schud.' zei Saphira terug. Eragon lachte even, 'Ik denk niet dat ik ze ooit weer zal zien Saphira, vooral Lilli niet!' Zei hij teleurgesteld. 'Ik weet zeker van wel, wees deze keer gewoon jezelf en vertel haar waarom je zo boos werdt!' Zei Saphira. 'Maar, Saphira! Ik weet zelf niet eens waarom ik boos werd!' zei Eragon. 'Oh, dat weten wij allebei, Eragon!'


Reacties:


Nynke
Nynke zei op 30 maart 2010 - 16:29:
Hell we know