Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Eragon » I'm With You » <18> 'En ze is niets voor jou?'

I'm With You

30 maart 2010 - 16:51

1005

0

370



<18> 'En ze is niets voor jou?'

Lilli werd wakker, ze had inmiddels al weer een nacht in haar eigen bed geslapen en heeft lekker uitgerust. De bar was alweer helemaal gerepareed en vandaag waren ze van plan de buitenkant van de bar te gaan verfen. Lilli was blij dat al het gedoe weer achter de rug as en de spion was opgepakt. ze had veel informatie kunnen doorspelen aan Ajihad, strategien, datums en hoeveelheden. Maar nog niet alles was oke. Ze had nog steeds gene woord tegen Eragon gezegd sinds de ruzie. Ze had wel een idee waarom hij zo boos zou reageren maar natuurlijk had hij al eerder gezegd dat ze Lilli alleen als een goede vriendin zag. Nadenkend trok Lilli oude kleren ana en ging naar beneden. De zon scheen fel buiten en ze vond het dan ook heerlijk om het zonnetje in haar gezicht te hebben. Samen met Erin begonnen ze de muren te verfen, Jack had een donkerrode kleur uitgezocht. Het leek best mooi vondt Lilli, maar ze moest nog wel even wennen aan de kleur. Na een uur lang verfen waren ze klaar. 'Kom! we gaan wat voorbereidingen maken!' Zei Erin enthousiast. 'voorbereidingen? voor wat?!' vroeg Lilli verbaast die zich achter Erin aan liet meesleuren. ' Voor Flavio's feestje natuurlijk! Hij wordt zeventien!' Zei Erin enthousiast. 'Maar, viert hij dat niet een sjijk feest in het kasteel?' vroeg Lilli verbaasd. 'Nee! Hij wou een keer een klein feestje, in onze bar! En het is morgen al!' zei ze enthousiast. Het vrolijkte Lilli ook op, ze had al gehoord dat Erin flavio had verteld dat het niet kon en dat er in de bar een surpriseparty komt voor hem. Dus ze maakten alvast grote slingers en andere versieringen. Nu nog een leuk liedje om voor hem te zingen! Ze gingen druk bezig een nieuw liedje te maken. Erin had een leuk liedje gemaakt die ze zou zingen, Lilli zou de gitaar doen. Diezelfde avond was een hele rustige avond. Er waren niet zo veel klanten. Ook Eragon kwam nog binnenlopen en aan de bar zitten. 'Lilli, kan ik je even spreken?' Vroeg Eragon. Lilli knikte en liep achter hem aan de bar uit. Ze liepen door het dorp heen. 'Het spijt me van wat ik gezegd heb.' zei Eragon met een rood hoofd. Lilli knikte. 'Echt, vergeef je het me?' Zei Eragon treurig. Lilli keek serieus naar hem, 'Oke dan.' Zei ze met een lach op haar gezicht. 'En het spijt mij ook hoor, ik had misschien moeten vertellen dat ik die gast niet écht leuk vondt. Maar ik mocht niets vertellen. Ik had niet gedacht dat jij het erg zou vinden.' zei Lilli twijfelachtig. 'Ik zelf ook niet.' Zei Eragon met een rood hoofd. Stilletjes liepen ze nog een stukje richting de brug. Ze leunden over de reling en keken naar hun eigen weerspiegeling. 'Mooi he?' Zei Lilli. 'Ja, echt wel.' Zei Eragon terwijl hij in hun weerspiegelingen keek. Door de golfjes van het water leken ze heel dicht tegen elkaar aan te staan. 'Dus, wat vindt Natascha ervan dat je zomaar haar achterliet bij het bal?' vroeg Lilli lachend. toen pas realiseerde ze zich wat voor een domme vraag het was. Eragon lachte even, 'Weet ik niet, ik heb het gevoel dat je haar niet zo graag mag?' Vroeg hij grijzend. 'Ja, dat is waar. Erin heeft haar aan me voorgesteld met de naam: 'kutwijf'. ik vondt haar al stom en die introductie heeft me een nog beter beeld laten zien van haar.' Zei ze lachend. Eragon lachtte even, 'Wat voor beeld?' Vroeg hij. Lilli haalde haar schouders op, 'Nou zo''n verwend irritant nest beeld. Ze krijgt gewoon alles wat ze wil enzo.' Zei Lilli die er zelf ook niets van snapte van wat ze allemaal zei. Eragon lachtte even, 'Nou ja, niet alles.' zei hij lachend. 'Wat niet dan?' vroeg Lilli nieuwsgierig terwijl ze haar blik op Eragon richtte. 'Mij, ze vliegt al de hele tijd achter me aan sinds dat ik hier ben aangekomen een paar maanden geleden.' Zei hij lachend. Lilli begon ook te lachen, 'En ze is niets voor jou?' Vroeg ze. Jeetje! weer zo'n onnozele vraag dacht ze bij haarzelf. Goed bezig Lilli! dacht ze. 'Nee, zeker niet. Ze is veel te...' hij wist niet hoe hij zijn zin af moest maken. 'Arogant?´ Vroeg Lilli lachend. Eragon knikte. ´Ik dacht al dat je anders was.´ zei Lilli afwezig. ´Anders?' vroeg Eragon bedreigd. 'Ja, anders. Ik ken wel ene paar belangrijke mensen zoals jij. Jeweetwel, koninklijke leden en ridders en zo. In Therinsford hadden altijd hun de mooiste meisjes van het dorp, die meisjes waren wel ongelofelijk uitstaanbaar.' Zei Lilli. Eragon lachtte even, 'Ja, ze is wel mooi. Maar ik ga niet af op uiterlijk. Het gaat mij om het innerlijk, en als ze dan toevallig ook mooi is ben ik een mazzelkont!' Zei hij lachend. Lilli keek hem goedkeurend aan. Ze was blij dat hij er ook zo over dacht. Het was een tijdje stil. Lilli zei maar wat om de stilte te verbreken; 'Oh, en weet je nog toen ik zei dat je me niet meer hoefde te redden als ik weer mezelf weer in gevaar loods?' Zei Lilli lachend. Eragon knikte. 'Dan mag je me wel helpen hoor!' Zei ze lachend. 'Dat zal ik doen hoor, ook zou je het niet eens willen!' Zei hij lachend terug. Na een stilte begonnen ze terug naar de bar te lopen. 'Zie ik je morgen?' vroeg Eragon. Lilli knikte. 'Twee uur?' vroeg Eragon met een rood hoofd. 'Oke' Zei Lilli en draaide zich om en liep de bar weer in om Erin te helpen. Lilli ging naast Erin staan, alle klanten waren al weg. Op een na, maar die lag te slapen op zijn kruk met zijn hoofd op de bar. Erin haalde een doekje over de bar, tilde het hoofd van de gast op aan zijn haar en poeste verder onder hem door. Ze keek op naar Lilli. Ze lachten even naar elkaar, 'En?' Vroeg Erin. Lilli begon breed te lachen.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.