Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Eragon » I'm With You » <21> 'Dus het liedje gaat wel over mij?'

I'm With You

30 maart 2010 - 16:54

1192

1

481



<21> 'Dus het liedje gaat wel over mij?'

Lilli deed haar ogen open. Het was zondag, eindelijk rust! Dacht ze... 'Lilli! Lilli! Kom kijken!' riep Erin de trap omhoog. Lilli sprong uit bed en trok haar kleren aan. Met een slaperig hoofd liep ze de trap af. Midden in het cafe stond een paard, daaraan zat een kaartje. 'Bedankt voor het leuke feestje, XX Flavio .' Las Erin voor. 'Wauw! Mijn eigen paard! Ik denk dat ik haar Molly noem!' Riep Erin vrolijk. Wacht eens! er stond ook een gitaar! Lilli rende ernaartoe en las het kaartje dat er aan zat; 'bedankt voor het leuke feestje, speel nog eens een liedje voor Eragon! Geloof Me! Hij vond het leuk! XX Flavio.' Zei Lilli met een rood hoofd. beiden moesten ze lachen. Nu kon Lilli die andere gitaar gewoon weer aan Erin terruggeven! Ze had nu een eigen gitaar! Blij met hun cadeautjes gingen ze een stukje reiden op Brugh en Molly. Ze reden langs de markt en keken naar alle winkelende mensen. 'Kijk! Daar zijn Eragon en mevrouw Jorin!' riep Erin luid. Blijkbaar iets te luid. Eragon leek het ook gehoord te hebben. Hij pakte dingen van de kraampjes terwijl mevrouw Jorin haar mandje tilde. Eragon keek zo nu en dan lachend naar hun. even maakte hij oogconctact met Lilli. 'Soef!' Daar vloog al het fruit weer over de grond heen. Mevrouw Jorin was tegen Eragon opgebotst omdat hij stil stond. Eragon zocht de grond af om het fruit op te rapen. Lilli en Erin stapten af om te gaan helpen. Toen alles weer in haar mandje zat stonden ze in een kringetje. 'Ach Jongen, je hebt je hoofd bij andere dingen!' Zei ze lachend terwijl ze naar Lilli keek. Eragon kreeg een rood hoofd. Lilli en Erin liepen weer terug naar hun paarden. Net toen ze er op zaten vroeg Erin; 'Ga je anders mee, Eragon?' Eragon lachtte en keek mevrouw Jorin even aan. Terwijl hij even met het oude vrouwtje aan het praten was fluisterde Lilli; 'Erin, wat doe je nou?' Erin begon te lachen, 'Kop dicht en afstappen!' Fluisterde ze zachtjes. Lilli stapte af. Eragon liep lachend richting de meiden en steeg op Brugh, hij hielp Lilli achterop. Ze reden een stukje aan de rand van het dorp. 'Nou, ik heb met Flavio afgesproken! Ik zie jullie wel weer!' Zei Erin lachend en reed ervandoor. Lilli wist niet wat ze moest doen, ze wist heus wel dat Erin nog helemaal niets met Flavio had afgesproken. 'Stukje door het bos dan maar?' Vroeg Eragon. 'Oke' Zei Lilli nerveus. Ze liepen over een klein paadje, de zon scheen hartstikke fel. Maar omdat het door de bladeren heen scheen vondt Lilli het toch heerlijk om de kleine straaltjes op haar gezicht te hebben. Ze stapten af bij de rand van het bos dat grensde aan een groot weiland. In het midden van het weiland stond een grote eik. Ze liepen naar de eik toe en gingen in de schaduw tegen de stam aan zitten. Beiden zeiden ze niets. 'Dus... het was een mooi liedje hoor, w- wie heeft hem gemaakt?' Vroeg Eragon zachtjes. Lilli lachte even, ze werdt knalrood. 'Ik heb hem gemaakt... Gistermiddag toen ik thuis kwam.' Ze kon niet geloven hoe nerveus ze was. Eragon keek haar aan, 'Wauw, dat is echt knap.' Zei hij. Lilli bloosde een beetje. 'G- gaat het liedje over mij?' Vroeg Eragon lachend. 'Misschien!' Zei Lilli vrolijk. 'Misschien??' Vroeg Eragon verbaasd. 'Ja, hangt ervan af of je wilt dat het over jou gaat of niet.' Zei Lilli. Ze kon niet geloven wat voor onzin ze uit kraamde! 'Nou, hangt er vanaf. Wat is nou leuk aan mij dan?' Vroeg Eragon die zijn wenkbrauwen optrok. 'Je hebt mooie ogen...' Zei ze. Nu pas realiserend wat ze gezegd had. 'Dus het liedje gaat wel over mij?' vroeg Eragon lachend. 'Uhmm, zei ik dat?' vroeg Lilli. 'Je zei dat ik mooie ogen heb!' Zei hij lachend terug. 'Ja, nou... vergeleken met andere jongens.. heb.. jij wel- uhmm..' Stotterde ze. Ze stopte met stotteren toen ze hem aankeek. Hij had inderdaad mooie ogen. 'Jij bent helemaal mooi..' Zei hij zachtjes. 'Ja, ik hoorde het gisteravond..' Floepte Lilli eruit. Eragon werd knalrood. 'Had je dat gehoord?' Zei hij verbaasd. Lilli knikte. 'Ik meende het wel, hoor.' zei Eragon zachtjes. Lilli lachte naar hem. Droomde ze dit? Vroeg ze haarzelf af. De felle zon straalde nu door de takken heen, de stralen vielen op hun gezichten. Lilli keek naar zijn haar, dat nu wel leek te stralen door het zonlicht. 'Zit er wat in mijn haar?' Vroeg Eragon die door zijn haar voelde. 'Nee.. uhmm. Niet echt.' Zei Lilli. Ze voelde een zacht luchtje door haar haren blazen. Ze keek om, voor haar stond brugh. Ze schrok een beetje omdat hij zo dichtbij was. 'He Brugh, wil je wat beweging?' Vroeg ze vrolijk. Het paard proeste met zijn snuit en bewoog vrolijk zijn hoefen heen en weer. Lilli stond op en begon het weiland in te rennen. Brugh rende er direct achteraan. Eragon stond ook op en rende zo hard als hij kon naar Lilli en Brugh. 'Je haalt me toch niet in!' Schreeuwde Lilli vrolijk naar Eragon. Hij begon nog harder te rennen in een poging om haar in te halen. Hij haalde haar bijna in! Snel sprong Lilli op Brugh en gallopeerde door het weiland. 'Valsspelers!' Riep Eragon. Na nog een beetje rond rennen over het weiland lagen ze uiteindelijk onder de eik, in de schaduw af te koelen van de hete zon. 'Zullen we weer terug naar het dorp?' Vroeg Eragon. 'Hmm. Okee!' zei Lilli vrolijk die naar Brugh liep. Eerst stapte eragon op en nam Lilli achterop Brugh. De terugweg voelde heel anders dan de heenweg. Lilli sloeg haar armen om Eragon heen. Toen ze het dorp in zicht kregen gingen ze wat langzamer rijden. 'Ik vondt het echt leuk vanmiddag.' Zei Lilli vrolijk. 'Ik, ook!' Zei Eragon. Ze reden het dorp binnen, langs mevrouw jorin die op haar balkonnetje zat. Tevreden keek ze hoe ze op Brugh voorbij reden. Ze lachtten beiden even naar haar. Ze reden ook langs de markt, waar een hele groep meiden hun zagen rijden. De meisjes gilden deze keer niet, want... 'Eragon heeft iemand achterop!' Zei een van de meisjes. Natascha werkte zich door de groep heen en zag hun rijden. Met een grijns op Lilli's gezicht zwaaide ze vrolijk naar Natascha. Natascha's hoofd leek wel te ontploffen! 'Zie ik je gauw weer?' Vroeg Eragon terwijl ze Lilli helpte afstappen. 'Is goed.' zei ze met een lach op haar gezicht. Lilli nam brugh zijn teugels over van Eragon en wou haar net omdraaien. 'Wacht!' Riep Eragon. Lilli keek hem weer aan. 'g- ging dat liedje over mij?' Vroeg hij met een rood hoofd. Lilli lachte en zei; 'Als jij dat wilt wel ja!' Ze wisselden nog een glimlach en liepen toen elk een andere kant op. Lilli liep vrolijk naar de stal en zette Brugh vast. Ze liep de bar binnen en liep direct naar Erin toe. 'En??' Vroeg Erin enthousiast. Lilli glimlachte en begon het hele verhaal aan Erin te vertellen terwijl ze zich klaar maakten voor de baravond.


Reacties:


Nynke
Nynke zei op 30 maart 2010 - 16:44:
Meer veel geef