Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Journey through the Mono region {tijdelijke stop} » Episode Thirty-Seven - Pokémon Ranger and the secret of the hidden whirlpool! *part six (final part)*

Journey through the Mono region {tijdelijke stop}

1 april 2010 - 21:51

884

1

199



Episode Thirty-Seven - Pokémon Ranger and the secret of the hidden whirlpool! *part six (final part)*

Final part ^^

De vrouw kwam met grote passen naar binnen, ze leek Noa eerst niet op te merken, maar toen zag ze Noa. Echt veel van Noa was er niet meer over. Ze leek een bang, klein meisje, die zich vastklampte aan Phione. Maar al snel herstelde Noa zichzelf en zette ze een zelfverzekerde blik op.
De vrouw glimlachte. 'Kijk eens wie we daar hebben.'
Noa hield haar mond en keek de vrouw kwaad aan.
'Ik ben Penelope', zei de vrouw nep-vriendelijk en ze stak haar hand uit om Noa's hand te schudden.
Noa liet Phione voorzichtig los en bracht haar hand dichterbij om Penelope's hand te schudden, maar toen bedacht ze zich en sloeg ze Penelope op de rug van haar hand.
'Rot op!' riep Noa kwaad en ze nam Phione weer in haar armen. 'Ik weet best wat jouw idee is, mens. Maar ik denk niet dat ik er aan mee gaan doen.'
Penelope's gezicht verkrampte even, van Noa's klap, maar toen zette ze weer een tandpastareclameglimlach op.
'Wat jammer, Noa', zei ze met een spijtig gezicht.
'Hoe weet jij mijn naam', siste Noa.
Penelope glimlachte weer. 'Ik weet veel', zei ze.
'Ach, rot toch op!'
Penelope glimlachte opnieuw haar tandpastareclameglimlach, maar sloeg Noa toen met een onverwachte beweging hard op haar gezicht. Noa verkrampte en hield haar hand tegen haar wang. Op haar wang zat nu een enorme rood-paarse plek.
'Noa!' riep Thomas bezorgd vanachter de deur en hij bonkte meteen met zijn hoofd tegen de muur, sukkel dat hij was!
'Ach, Thomas, we waren je bijna vergeten', zei Penelope poeslief.
Ze duwde Noa ruw opzij en stroopte haar mouw op. Ze had een horloge om haar arm waar een laserstraal uit kwam. Er kwam een gat in de grote stenen deur en meteen ging er een alarm af.
'Bijna vergeten', zei Penelope. 'Nou ja, het maakt ook niet uit. Ik had die sukkels van Team Eternal toch nodig.'
Thomas hield zijn hand voor zijn ogen om niet verblindt te worden door het licht wat ineens in de donkere kamer kwam. Penelope snelde naar hem toe, maakte zijn voeten los met een sleutel die ze in haar zak had en sleurde hem mee naar buiten. Thomas beet op zijn lip om het niet uit te schreeuwen van de pijn; waarschijnlijk had hij zijn enkel verstuikt.
Penelope gooide hem naast Noa neer, die zielig in een hoekje zat met Phione stevig in haar armen.
'Auw', mompelde Thomas en hij wreef over zijn enkel.
Noa fluisterde: 'Is hij verstuikt?'
'Ik denk het', fluisterde Noa terug.
De gang stroomde vol met Team Eternal mensen, Penelope liep ze tegemoet en legde de situatie uit.
'Een Phione?' zei één van de Team Eternal mensen en hij kwam met grote passen op Noa afgelopen. 'Die pakken we toch gewoon van dat kleine meisje af? Niets om bang voor te zijn!'
Hij zette een stap dichterbij Noa, maar Noa duwde Phione in Thomas handen en ging zelfverzekerd voor haar twee vrienden staan.
'Geen stap dichterbij', zei ze.
De man begon te bulderen van het lachen. 'Zou ik bang moeten worden?'
'Mijn vriend is gewond, meneer', zei Noa.
Thomas wilde zijn mond open doen om te protesteren, maar de man praatte er overheen.
'Ja, dus? Dan kunnen we die Phione nog wel afpakken?'
Hij duwde Noa ruw opzij en deed nog een stap dichterbij.
'PHIONE!!' brulde Phione kwaad en ze deed een BubbleBeam op de man.
De man veegde kwaad het water uit zijn gezicht.
'Een bijdehandje', zei hij geërgerd.
Hij trok een mes uit zijn zak, trok Thomas naar voren en zette het mes op zijn keel.
'Geef Phione hier of het is gedaan met dat leuke vriendje van je', zei hij dreigend tegen Noa.
Noa's knieën begonnen te knikken en ze voelde tranen prikken in haar ogen, die ze kwaad weer terug duwde. Ze keek van Phione naar Thomas en van Thomas naar Phione.
'Phi..' zei Phione en ging naast de man vliegen. 'Phi, Phione...'
'NIET DOEN PHIONE!' brulde Thomas. 'Je hebt geen idee wat ze allemaal met je gaan doen!'
Opeens klapten de deuren open en Sky, Jesse en twee politieagenten kwamen binnen gestormd.
'Jullie staan onder arrest! Laat die jongen vrij!' riep één van de politieagenten en hij richtte een pistool op de man die Thomas met een mes bedreeg.
De man liet kwaad zijn mes vallen en duwde Thomas richting Noa. Thomas hinkte door zijn verstuikte enkel, wankelde, viel bijna om, Noa ving hem net op tijd op en omhelsde hem stevig. Thomas bloosde.
'Argh', gromde Penelope, ze rende ervandoor door de twee politieagenten aan de kant te duwen.
Éen van de politieagenten rende achter haar aan. De rest van Team Eternal verdween ook, alleen de man met het mes werd door de andere politieagent tegengehouden en geboeid.
'Jij gaat met ons mee naar het bureau', zei de agent stellig.
De man zuchtte. Sky en Jesse renden naar Thomas en Noa toe.
'Thomas, Noa, alles oké?' vroeg Sky bezorgd.
Noa knikte, maar keek bezorgd naar Thomas' enkel.
'Het gaat wel', zei Thomas, maar hij beet op zijn lip.
Noa hielp Thomas overeind. 'Leun maar op mij', zei ze. Ze had wel door dat Thomas loog.
Thomas knikte en hinkte met behulp van Noa, Jesse en Sky de gevangenis uit.
'Waar zijn de rangers?' vroeg Noa.
'Hebben jullie RANGERS ontmoet?' vroeg Thomas vol ongeloof.
'Ja', zei Noa lachend. 'Maar waar zijn ze.'
'Hierzo', zei Lisa, die samen met Chris aan kwam rennen met een plastic zak vol eieren.
'Missie geslaagd?' vroeg Noa.
'Precies!' lachte Chris. 'Nu nog veilig thuiskomen!'


Reacties:


Soragek
Soragek zei op 1 april 2010 - 21:59:
arme Thomas=_= hij lijkt S-o-r-a wel in het begin van My First Journey waar Sora en Dawn niet verliefd waren opelkaar
maar goed, leuke Epi!!!