Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Dreuzel <3 Harry Potter » Chapter 4

Dreuzel <3 Harry Potter

3 april 2010 - 14:46

564

5

254



Chapter 4

Analeigh's Point of View

‘Analeigh, Is het eten niet lekker? ’, zegt Harry met een mond vol. ‘Ja, heerlijk’ antwoordt ik en probeer zo echt mogelijk te lachen, want ik heb bijna niks op. Ik heb nu al 2 vijanden en iedereen is over mij aan het roddelen. Niet echt de omstandigheid om lekker te eten. Ook zijn ze aan het roddelen. Ze weten wel wat eten is. Het lijkt net of ze nooit eten krijgen. Ze proppen hun hele mond vol wat ze kunnen pakken. Gelukkig is iedereen klaar en loopt de grote zaal uit. ‘Zullen we ook gaan?’, vraagt Harry en ik knikte beleefd terug. Voordat we opkunnen staan, zei Ron snel: ‘Harry, kunnen we met jouw even spreken’. Zijn ogen gingen eerst naar Harry en daarna naar mij. Ik weet gewoon dat het overmij gaat. ‘Ik ga wel vast. Ik moet toch eerst naar mijn oom’ en ik perste een glimlach uit. Ik loop snel naar de kamer van Perkamentus. Ik loop snel mogelijk door. Alle ogen waren op mijn gericht. En jongen met wit haar een ijzige ogen kwam naar me toe gelopen, maar ik ken die ogen. Die zijn van Draco Malfidus. Die ogen blijven de rest van mijn leven bij. Toen ik op Zweinstein was voor een paar dagen. Kwam er een jongetje naar me toegelopen. Hij vond dat alle modderbloedjes weggestuurd moeten worden. Dat alleen volbloed tovenaars zo als hem op Zweinstein mogen zitten. Toen wist ik al dat hij bij Zwadderich hoort. Net als zijn afschuwelijke familie…
‘Kijk wat we hier hebben een dreuzel. Eerst modderbloedjes en nu een dreuzel. Alle-.’ ‘Alleen volbloed tovenaars mogen op deze school zitten. Draco, dat verhaal ken ik wel, okee? Mag ik erlangs ik moet naar Perkamentus.‘ , maakte ik zijn zin af en duwde hem op zij. Met grote stappen loop ik weg. Vol met verbazing keek Draco mijn aan. ‘Je bent voor schut gezet door een dreuzel’, zegt Kwast lachend. ‘Hou je mond, sukkel’ zegt Draco en loopt woedend weg…
Eindelijk ben ik bij oom’s kantoor. ‘Oom, ik wou mij spreken’. Ik loop het kantoor in. Een ouwe man is aan het praten met Perkamentus als hij mijn gezicht ziet, werpt hij een vieze blik naar me toe. Hij heeft lang haar en zijn gezicht verandert niet van emotie. ‘An, dit is Severus Sneep. Hij gaat je les geven over Toverdranken.’ ‘Aangenaam kennis te maken. Ik hoop dat u goed zich best gaat doen in mijn les.’ ‘Hangt eraf hoe saai het is.’ Zijn gezicht wordt steeds strenger en loopt snel de deur uit.
Perkamentus wenkt me om in een stoel te gaan zitten.
‘Analeigh, je moet wel een goede indruk maken op de leraren. Ik heb veel gedaan om jouw op een leerling te maken van Zweinstein. De Minister van Toverkunst had veel moeten mee, maar het lukte omheen te overtuigen. ‘Nou dankjewel ervoor’, zeg ik en rolde met mijn ogen. ‘
Maar perkamentus ging er niet op in. ‘Ik zie dat je al kan opschieten met Harry’. ‘Oom, kom maar gelijk waar u naar toe wilt en niet een hele omweg nemen. U wilt vast en Minister van Toverkunst dat ik moet zorgen dat Harry niet wordt beinvloed door mijn slechte gedrag.’ Er kwam een glimlach om zijn gezicht. ‘Je kent me te goed, maar ik jouw ook. Nou, dat was het wel. Hier is je uniform en wees beleefd tegen iedereen. ‘Jaja’.


Reacties:


ichliebedich
ichliebedich zei op 21 april 2010 - 16:34:
Wewantmore.


Neeriash
Neeriash zei op 19 april 2010 - 16:01:
Leuk,
Verder =D
Laat je het weten als er een nieuw deeltje is?


xEmma
xEmma zei op 5 april 2010 - 20:44:
Haha, leuk!
Analeigh is cool x)
Snel meer?
Xx


Cullengirl
Cullengirl zei op 3 april 2010 - 18:59:
leuk!!

please meld het effe als er weer een deel iss


Nynke
Nynke zei op 3 april 2010 - 15:29:
: