Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » When a muggle meets a Weasley. » Hoofdstuk 42: Amazing

When a muggle meets a Weasley.

4 april 2010 - 18:20

531

9

432



Hoofdstuk 42: Amazing

Zwerkbal is de mooiste sport die ik ooit gezien heb.
Ik liet mijn hoofd in mijn nek vallen en genoot van het zonnetje.
Samen met Ginny zat ik in het gras, kijkend naar de jongens die zich aan het uitsloven waren.
‘Waarom heeft hij nou met Cho, wat heeft zij dat ik niet heb?’ Zuchtte Ginny en ze keek verdrietig naar de grond.
Ik plukte wat grassprietjes uit de grond en maakte er een krans van.
‘Weet ik niet. Maar ze hadden laatst toch ruzie?’ Vroeg ik verbaasd. Ik dacht dat het al uit was tussen die twee. ‘En anders gaat hij vet vreemd, want hij kijkt elke keer naar jou.’ Voegde ik eraan toe.
Ginny keek me verbaasd aan. ‘Ruzie? Hoe kom je daar nou bij? Ik weet daar niets vanaf.’ En ze keek me vragend aan.
Ik gaf een knikje naar Hermelien, die tegen een boom aan zat met een boek op haar schoot. Ik durf te wedden dat ze alleen maar naar Ron kijkt. Ze wil het alleen nog niet toegeven.
‘Hermi had het me verteld, het schijnt weer uit te zijn. Ik dacht dat je dat al wist.’ Plots sprong Ginny op. Ze slaakte een gil en maakte een dansje.
Grinnikend ging ik weer verder met mijn krans. Ik voegde er wat madeliefjes aan toe, het zag er best schattig uit.
‘Gaat alles goed hier?’ Geschrokken keek ik naar achter. Ron, de tweeling en Harry stonden achter ons. ‘Is het uit tussen jou en Cho?’ Floepte Ginny eruit. Haar ogen werden schoteltjes en beschaamd keek ze naar haar voeten. Ze mompelde iets en ging gauw naar Hermelien.
‘Waarom wil zei dat nou weer weten? Ze heeft toch met Daan.’ Zei Harry geïrriteerd en hij schopte een steentje weg. ‘Jeetje, dat is al twee weken uit hoor.’ Mompelde ik.
‘Echt?’ En Harry schoot naar Hermelien en Ginny toe. Ron haalde zijn schouders op en volgde hem. ‘Zo George, en wie vind jij leuk?’ Ik keek vragend omhoog en kneep mijn ogen tot spleetjes, zodat de zon er niet zo in scheen.
‘Angela.’ Plaagde Fred en hij gaf zijn broer een duw. George kon er wel om lachen en duwde hem terug. ‘Misschien.’ Zei hij enkel en hij stak zijn tong uit.
‘Wie wil er nog een potje zwerkbal spelen?’ Schreeuwde George. ‘Ik niet maat, ik blijf even bij Veer.’ Zei Fred. ‘Oeh.’ En George wiebelde met zijn wenkbrauwen.
George liep naar de andere, om daar mensen uit te nodigen. Fred kwam naast me zitten.
‘Wat ben jij nou weer aan het doen?’ En hij wees op mijn krans. ‘Dit is nou kunst.’ En ik tilde het omhoog. Fred pakte het over en hij legde het voorzichtig op mijn hoofd.
‘Mooi hoor.’ Ik weet niet zeker of hij de krans bedoelde of mijn ogen, hij keek er namelijk intens in.
‘Klaar om ingemaakt te worden?’ Schreeuwde George naar Harry en Ginny. Die twee waren een team en George en Ron ook.
Fred stond op en ik keek hem na. Ver weg ging hij niet. Hij plaatste zichzelf achter mij neer, zodat ik tussen zijn benen zat. Mijn hoofd legde ik in zijn nek en rook zijn lichaamsgeur.
Samen keken we naar het potje zwerkbal.


Reacties:

1 2

Hermione
Hermione zei op 27 feb 2014 - 0:29:
Fred en Vera zijn zo schattig samen.


Rebella
Rebella zei op 25 sep 2011 - 22:10:
o romantisch (L)it


Hugbear
Hugbear zei op 14 april 2010 - 19:40:
snel verder!!

kan je me waarschuwen als er een nieuw deel is?


SusieSimon
SusieSimon zei op 14 april 2010 - 13:19:
GEWELDIG!! ik ben dol op dit soort verhalen . Stuur me plz een melding als je verder gaat
xx


xEmma
xEmma zei op 13 april 2010 - 15:25:
Aah, Fred en Vera zijn echt lief samen *-*
enEnn dit verhaal is cuwlish!
Xx