Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » For ever and always » Hoofdstuk 2

For ever and always

4 april 2010 - 21:45

629

1

244



Hoofdstuk 2

Draco vroeg of ik mee ging naar de leerlingen kamer van Zwadderich. Ik ging met hem mee want ik had geen idee waar die leerlingen kamer was, en ik wist het wachtwoord ook niet. We liepen over de gangen, de leerlingen kamer van Zwadderich was niet heel erg ver lopen. Hij liet me onderweg geheime gangen zien, die volgens mij al lang geen geheim meer zijn. Hij stelde me voor aan Foppe de klop geest en aan de geest van Zwadderich. Toen liep Draco een soort kerker in ik liep hem maar achterna, toen besefte ik opeens dat ik Hermelien nog niet had gesproken na de indeling. Sorry, Draco ik moet even weg ik moet naar mijn zus die heb ik nog niet gesproken naar dat ik ben ingedeeld, wat is het wachtwoord? Het wachtwoord is zuiverbloed zei Draco maar kan je dan niet morgen met haar gaan praten? Huh nee sorry Draco ik moet echt even met haar gaan praten, ik draaide Draco de rug toe en liep de donkere kerker uit. Ik moest weer 7 verdiepingen omhoog en kwam weer aan bij het portret van de dikke Dame. Verboden voor een andere afdeling! Riep de dikke dame luid. Maar ik was hier twee uren geleden ook, en toen liet u mij er ook in, zei ik verbaasd. Ja, meisje maar nu ben je ingedeeld in een afdeling. Maar ik moet Hermelien dringend spreken! Dan wacht je maar totdat ze naar buiten komt. Kwaad draaide ik me om en liep weer helemaal naar beneden. Misschien zit ze nog in de eetzaal maar ook daar zat niemand meer, op 2 dikke jongens na. Ik liep maar naar de leerlingen kamer, shit! Wat was het wachtwoord nu ook al weer. Ow ja zuiverbloed zei ik tegen het norse portret. Het vloog opzij net zoals bij Griffoendor. Ik liep naar binnen en zag Draco in de zetel bij de haard zitten, ik plofte naast hem neer, maar bedacht me en liep naar mijn slaapzaal. Draco zat me verbaast naar te kijken. Heey Serena wat ga je doen! Ik ben moe zei ik chagrijnig en liep naar boven. Boven aan gekomen lagen er al een aantal meisjes te slapen, ik zocht mijn koffer op en pakte mijn nieuwe pyjama die ik had gekregen van Hermelien. Ik viel ik slaap en droomde het was weer de droom die ik elke dag had, de afgelopen dagen. Ik droomde dat ik het met niemand kon vinden op school. Dat het alleen de 1e dag goed ging. Toen schrok ik wakker. Ik zweette met rot. Ik stapte uit bed, en liep naar de leerlingenkamer toe, plofte op de bank en was even diep in gedachten verzonken. Toen hoorde ik zachtjes een deur open gaan. Serena, ben jij dat? Wat ben je aan het doen. In de deur opening stond Draco mij met een paar slaperige ogen aan te kijken. Niks hoor ik kan niet slapen, ga maar weer terug naar bed. Hmm ik kan nu toch niet meer slapen, ik kom jou wel even gezelschap houden. Nee, Draco dat hoef niet. Draco ging naast me zitten, wat een koude nacht is het vind je niet? Valt wel mee, ik heb het best wel warm zei ik. Opeens sloeg Draco een arm om me heen, en gaf een me een kus. Het was een beetje onverwacht, maar ik vond het niet erg, en liet Draco gewoon zijn gang gaan. Na mij nog een kus te hebben gegeven zei Draco laten we maar weer naar bed gaan anders zijn we morgen zo slaperig tijdens de 1e schooldag. Ja dat klopt zei ik. Ik gaf Draco nog een kus een liep toen naar de meisjes slaapzaal. Ik ging op bed liggen, en kreeg een heerlijk gevoel in mijn maag.


Reacties:


hpyasmine12
hpyasmine12 zei op 9 maart 2015 - 20:50:
Wow stoer verhaal!! In een heel anders perspectief dan dat je het via Harry ziet. Arme Hermelien, die Griffoendor had verwacht. Wat nu? En met Draco aanpappen, hun vijand... Zou Serena weten dat Draco haar stiefzus zo vaak heeft uitgescholden? Of is dat hier niet zo?? Oeh ik ben zo nieuwsgierig echt superleuk verhaal!!!!!!!!