Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » For ever and always » Hoofdstuk 3

For ever and always

4 april 2010 - 21:56

543

0

200



Hoofdstuk 3

De volgende morgen was Draco vroeg wakker. Hij dacht nog even na over gisteravond en stapte toen uit bed en kleedde zich aan. Wat voor les hebben we eerst vroeg ik aan Korzel. Hm toverdranken met Griffoendor, dat gaat nog een gezellig worden zei Korzel. Toen ik de trap afliep naar de leerlingenkamer kreeg ik een akelig gevoel in mijn maag. Beneden aangekomen werd dat gevoel bevestigd. Serena lag languit op de grond met haar toverstok in haar hand. Ze bewoog niet. Naast haar stond Patty kil te lachen. Wat heb je gedaan schreeuwde ik naar Patty, ben wel helemaal goed bij je hoofd? Korzel kwam naar beneden en vroeg wat er aan de hand was. Ga madame Pleister halen Korzel en vlug een beetje. Ik knielde naast Serena, pakte haar hand en gaf er een kus op. Patty was inmiddels huilend weggerend. Daar kwam madame Pleister binnen. Meneer Malfidus wat heeft dit allemaal te betekenen? Ik uhm ik…, nou Patty Park heeft haar aangevallen. Ik kwam net naar beneden en toen lag ze hier met haar toverstok nog in haar hand, en Patty stond naast haar te lachen. Ik neem haar snel mee naar de ziekenzaal, ik denk dat ze alleen buiten bewust zijn is zei madame Pleister. Op de ziekenzaal aangekomen maakte madame Pleister gauw een bed klaar, en legde Serena daarop. Ze rommelde even in haar kastje en haalde er een klein blauw flesje uit. Ze zette Serena een beetje rechtop en goot een beetje van het blauwe vloeistof in haar mond, en legde haar voorzichtig weer met haar hoofd op het kussen. Ze moet nu vanzelf weer wakker worden zei ze tegen Draco. Zou ik nog even bij haar mogen blijven, vroeg ik aan madame Pleister. U mag nog even bij haar blijven, maar zodra ik terug kom van het ontbijt, moet ze rusten. Oké is goed zei ik. Madame Pleister liep met grote passen de ziekenzaal uit en deed stil de deur achter zich dicht. Ik pakte Serena haar hand en gaf haar een kus op haar wang. Ik hou stiekem heel veel van je zei ik. Draco legde zijn hoofd half op het kussen van Serena, en viel langzaam in slaap. Hij droomde over wat er vannacht was gebeurd tussen hun in de leerlingenkamer. Die zoen heeft alles verandert dacht ik. Opeens schrok ik wakker van iets dat mijn hoofd raakte. Draco? Ik keek naar Serena ze was wakker! Draco? Zei ze weer. Waar ben ik? Je ligt op de ziekenzaal ik heb je vanochtend gevonden in de leerlingen kamer, je was bewusteloos. Weet je nog een beetje wat er was gebeurd? Nee ik kan me alleen nog herinneren dat ik niet kon slapen en dat ik even naar de leerlingen kamer ging. Ga nog maar even lekker slapen ik ga wel naar zwerkbal jij heb rust nodig. Oké je komt toch wel weer terug? Ja natuurlijk ik laat je niet alleen. Ik zag een kleine glimlach op het gezicht van Serena verschijnen een glimlach die ik zo vreselijk gemist had. Ik liep de deur uit en keek nog een keer achter om, Serena was weer terug in slaap gevallen en sliep vredig. Ik liep met een gerust hart weg wetend dat het allemaal goed zou komen.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.