Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » For ever and always » Hoofdstuk 12

For ever and always

4 april 2010 - 21:49

1424

1

278



Hoofdstuk 12

Ergens voelde ik me schuldig, ik ben immers met Draco. Maar diep heel diep van binnen voel ik ook wat voor Ron. Met een raar gevoel in mijn maag liep ik naar de coupé van de anderen en plofte naast Draco neer. Zo lieverd ik maakte me al zorgen om je. Hij keek Ron fel aan en ik wist heus wel wat Draco ermee bedoelde. Ja het was een lang gesprekje en daarna ging ik me omkleden. Waarom ga jij je omkleden het is avond, zei Harry verbaast. Ik stonk nogal loog ik. O oké, gelukkig vroegen ze niet verder. De trein kwam tot stil stand we gingen naar de uitgang van de trein en even kruiste mijn blik die van Ron. Hij keek al stukken vrolijker dan voor heen. Ik stapte uit en liep samen met Draco richting kasteel, Harry, Ron en Hermelien wilde nog even naar Hagrid. Het avond eten was nog bezig ik had beren honger dus liepen we even naar de eetzaal. Onder weg zei Draco helemaal niks tegen me, hij negeerde me min of meer. Draco, wist je al dat ik de gene was die je moest vermoorden voor je iets met me kreeg? Ja dat wist ik al, dat ik verliefd op je zou worden was min of meer een valstrik om je vertrouwen te winnen. Maar door al deze dingen ben ik echt verliefd op je geworden. Ik keek Draco aan, je gebruikte me? ja maar zoals ik al zei ben ik echt verliefd op je geworden. Ik geloof je, je zou me niks aan doen. We liepen met een broodje op de hand naar onze leerlingen kamer. Ik ga gelijk naar bed gaapte Draco ik ben kapot. Ik gaf Draco een kus en plofte voor de openhaard. Het was lekker warm en mijn ogen werden zwaar. Ik voelde de zachte warme handen van Ron nog om mijn rug, zijn geur zat nog in mijn neus en zijn lippen voelde ik nog altijd kriebelen in mijn nek. Met die gevoelens viel ik in slaap. Ik droomde over mijn moeder Bellatrix, over hoe ze eruit zou zien en of ik op haar lijk. Toen voelde ik opeens een tik op mijn hoofd. Goedemorgen schone slaapster, ik opende mijn ogen en keek in de donkergrijze ogen van Draco. Had je geen puf meer om naar bed te gaan ofzo lachte hij. Whaha nee, het was zo lekker warm daar en ik was moe. Ik stond op en kon aan mijn rug voelen dat ik op de harde grond had geslapen. Ik ga me even opfrissen je ziet me zo wel verschijnen. Ik liep naar de badkamer en trok schonen school kleren aan. Deed mijn haar en make- up en was binnen 15 minuten helemaal klaar. Ik snelde me naar de grote zaal, de meeste mensen waren er al, en zaten al aan een lekker hard broodje. Ik ging naar de tafel van Zwadderich en ging naast Draco zitten. Hèhè ben je daar eindelijk ik heb al 3 broodjes op zei Draco verontwaardig. Jah jij vind toch dat ik er mooi uit moet zien? Ik gaf hem een kus op zijn voorhoofd. Langzaam stroomde de zaal helemaal vol, Perkamentus stond op. Morgenavond hebben we mijn verjaardagsbal, en daarom hebben we voor vandaag de lessen afgelast. Dat betekend dat iedereen vandaag dus de mogelijkheid heeft om in Zweinsveld te gaan winkelen. Er klonk een luid gejuich in de grote zaal, en iedereen was al druk aan het praten over wat ze precies wilden kopen. Zullen wij samen gaan vroeg Draco. Nou ik zou al met Hermelien. Want jij mag mijn jurk nog niet zien. OW ja zij Draco teleur gesteld dan ga ik met Korzel en Kwast. Dat lijkt me een goed idee, ik gaf hem een kus. Nadat ik met Ron had gerollebold voelde ik me anders heel anders. Ik liep naar de tafel van griffoendor en keek even naar Ron die rood aan liep ik gaf hem een knipoog waardoor hij nog roder werd, ik grinnikten zachtjes. Wat is hij toch schattig als hij zich schaamt. Toen wende ik me tot Hermelien zullen we nu gaan, anders zijn alle mooi jurken al weer weg. OW ja kom dan gaan we snel. Hermelien sleurde me mee aan mijn mauw. Toen we in Zweinsveld waren, op weg naar de Drie Bezemstelen waren we veel aan het praten, door wie ben jij eigenlijk gevraagd vroeg ik aan Hermelien. Ik ben eergister gevraagd door Marcel. OW echt weet je hoe lief! Ja dat wel al hoopte ik dat Ron me zou vragen, Hermelientje ooit zal hij je vragen. Denk je zei ze. Hermelien keek me onzeker aan, ja natuurlijk je bent een van de mooiste meisjes. Serena mag ik vragen hoe je dat doet? Hoe ik wat doe? Nou jongens versieren en hoe voelt het om verliefd te zijn? Je weet toch wel hoe het voelt om verliefd te zijn zei ik verbaasd. Je bent toch op Ron. Ja dat weet ik wel maar ik weet niet of dat de juiste gevoelens zijn. OW oké, nou als je verliefd ben dan lijkt het alsof je op wolkjes vlieg en je wilt de hele dag bij hem zijn. En sommige mensen hebben de drang om zijn geliefde de hele dag door te kussen zoals ik. Ik wilde dat ik jou was in die opzichten dan. We gingen de Drie Bezemstelen in en bestelde boterbier. Toen we een plaatsje hadden gevonden bij de openhaard vroeg Hermelien, en hoe versier je een jongen eigenlijk? Door jezelf te zijn antwoorden ik benadrukkend. We kletsten nog wat en toen gingen we op jurken jacht. We hadden veel winkels gehad maar mooie jurken zaten er niet echt tussen. Toen we het bijna hadden op gegeven kwam ik de mooiste jurk tegen die ik ooit had gezien. Hij was prachtig wit en er zat ik bruine band omheen. Hoe duur zou hij zijn? Ik keek op het etiket en schrok wel een beetje van de prijs. Maar ja ik moet er wat voor over hebben, en ik wilde hem zo graag. Draco zal deze vast en zeker ook mooi vinden, zei ik tegen mezelf. Ik neem hem zei ik vast besloten. We zochten nog een mooie jurk voor Hermelien, het was een hele mooie een roze met kartels, en liepen toen terug naar het kasteel. Allebei verlangend naar warme chocolademelk. Toen we binnen kwamen voelde we onze lichamen warm worden. Het was al een aardig kerstsfeertje en over 3 dagen zou de vakantie gaan beginnen. Ik en Hermelien liepen naar de grote zaal en gingen aan een tafel zitten waar een grote mok chocolademelk verscheen. Ik had nog nooit zo’n gezellige dag gehad met Hermelien, eerst was ik het van plan te zeggen over wat er met Ron en mijn was gebeurd in de trein, maar ik had geen zin om dit dagje te gaan verpesten voor een kus! Dus liet ik het maar voor gezien er zou vast wel een ander moment komen. Wat ga jij eigenlijk doen met de kerst vroeg Hermelien plotseling. Draco zijn ouders hebben mij uitgenodigd om kerst te komen vieren in hun landhuis. En ga je dat doen? Ja, het lijkt me erg gezellig. Owh zei Hermelien, nou ik blijf op school, en eigenlijk heb ik liever dat jij dat ook doet. Wat, waar slaat dat nou weer op. Nou ik bedoel we hebben het hier wel over Draco zijn ouders hoor. Ja dus. Ik begon een beetje kwaad te worden. Ik weet niet waar dit in één keer op slaat zei ik tegen Hermelien. Maar je moet niet denken, dat alleen omdat jij zijn ouders niet vertrouwd, dat ik hier blijf. Ik ga met Draco mee tijdens de vakantie, en daar mee uit. Ik denk dat ik mama en papa maar eens een brief moet sturen. Nou dan doe je dat maar, zei ik kwaad tegen haar. Ik maak zelf wel uit bij wie ik kerst ga vieren. Ik ging staan, en liep weg. Ik ging naar de leerlingenkamer van Zwadderich. Die zelfde avond na het avond eten kwam Hermelien bij me. Wat moet je hier, zei ik tegen haar. Nou.. ik.. uhm nou ik wilde even sorry zeggen voor vanmiddag. Ik had niet zo stom moeten doen over Draco, en dat je in de vakantie naar hun toe gaat. Excuus aanvaard, zei ik met een glimlach tegen haar. Maar ik wil dat je niet weer zo over Draco zijn ouders praat. Ik beloof het, ik zal het niet weer doen zei Hermelien.


Reacties:


Moonzzz
Moonzzz zei op 16 mei 2010 - 20:44:
ik vind jou verhaal echt leuk

ik hoop dat ik nog niet snel klaar ben met lezen